ایالات متحده: برخی مسائل جزئی در مذاکرات وین باقی مانده است.

[ad_1]

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد که هنوز برخی مسائل جزئی وجود دارد که باید در مذاکرات وین حل و فصل شود.

به گزارش فارس، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشستی خبری به خبرنگاران گفت که «مسائل جزئی زیادی» در مذاکرات تحریم های وین باقی مانده است.

وی با بیان اینکه “مذاکرات پیچیده” ادامه دارد، افزود: ما در مرحله ای هستیم که می توان آن را نزدیک به خط پایان در نظر گرفت.

روز جمعه هفته گذشته، مذاکره کنندگان در وین اعلام کردند که مذاکرات وین درباره برجام به حالت تعلیق درآمده و هیئت های مذاکره کننده برای رایزنی به پایتخت های خود بازگشته اند. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات به دلیل “عوامل خارجی” به حالت تعلیق درآمده است.

بورل از اظهار نظر در مورد “عوامل خارجی” خودداری کرد. ایران می گوید درخواست ها و اقدامات جدید آمریکا برای توقیف نفتکش ایرانی این کشور، مذاکرات را پیچیده کرده است. طرف های غربی مدعی هستند که درخواست روسیه برای تضمین روابط با ایران به تعویق افتاده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که “برخی از جنبه های توافق پیش رو برای بازگرداندن توافق هسته ای در حال کار است.” متن توافق بر سر موضوعات باقی مانده بین آمریکا و ایران همچنان در حال آماده شدن است و چندین مذاکره کننده تصمیم گیری سیاسی با تصویب متن نهایی موافقت کرده اند. با این حال، هرگونه تاخیر در این روند غیرممکن است.

وزارت خارجه روسیه افزود: روسیه با این واقعیت پیش می رود که “راه احیای موثر اجرای برجام” در سایه بازگرداندن تعادل بین عناصر هسته ای و اقتصادی توافق است. این به نفع همه طرف‌ها است.»

از سوی دیگر، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه امیر عبداللهیان فردا راهی مسکو می شود، درباره مذاکرات وین گفت: تصمیم باید گرفته شود. واشنگتن. پذیرفته شود

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما