ایران و حرفه ورزش

[ad_1]

به گزارش «سه ورزش»، مسابقات ورزشی گرم و مرطوب در این ایام باعث شده تا علاقه مندان کمتر احساس سرما و ورزش های زمستانی کنند. این روزها نمایندگان ورزش ایران مسابقات مختلفی دارند و هر روز از موفقیت های ورزشکاران می شنویم. تیم ملی هندبال راه را برای جام جهانی سال آینده هموار کرده و فوتبال نیز برای ششمین بار در آستانه صعودی است.

در بین ورزشکاران دیگری نیز از ایران هستند که استعدادهای خود را در مسابقات جهانی و در کلاس های مختلف به نمایش می گذارند، ورزشکاران این مهارت و توانایی را دارند که بدون کمک فدراسیون یا وزارت دارایی تقریبا صفر تا 100 درصد مسابقات را انجام دهند. ورزشکارانی که برای شرکت در مسابقات ویژه ورزشی پا به این وادی گذاشته و به عنوان “تیم ملی” فارغ التحصیل شده اند، در میدان نبرد به رقابت می پردازند و در عین حال نماینده ایران در سطح اول ورزش جهان قرار دارد. ورزشکارانی که به آداب و رسوم حرفه ای و زبان خارجی مسلط هستند و معمولا مربی شخصی دارند و یا از نظر تعداد محدود به حساب می آیند به جوایز بزرگ در مسابقات دعوت می شوند و البته برای جوایز نقدی نیز در نظر گرفته می شوند.

این ورزشکاران معمولاً مسابقات و سفرها را به تنهایی انجام می دهند و در بسیاری از موارد ویزا و کلیه هزینه های شرکت در مسابقات را به صورت خصوصی دریافت می کنند و بیشتر کمک های فدراسیون ها و تجهیزات ورزشی تحت پوشش قرار نمی گیرد. اخبار در سایت آنها اما باید در سطح حرفه ای مورد توجه قرار گیرد، به این معنا که فدراسیون های مربوطه می توانند باری از دوش این ورزشکاران بردارند زیرا این باور وجود دارد که ورود این ورزشکاران با ورزشکاران آماتور قابل مقایسه است. دستگاه های ورزشی به این ورزشکاران منتفع می شوند و آنها را به افتخاراتشان متصل می کنند.

در ادامه فهرستی از حرفه ای ترین ورزش های ایران را مرور می کنیم:

الزهرا صافی مشکات، شکفتان در آفتاب ملبورن

گرچه علاقه به تنیس در ایران کم نیست، اما اینکه این رشته در ایران نتواند ستاره ای را در رقابت های بین المللی مردان معرفی کند، بحث زمان است. این روزها اما یک دختر 17 ساله توانسته در مسابقات بین المللی به برتری برسد و نام ایران را به کشور صاحب ستاره برساند. مشتاق الزهرا صافی تنیسور با استعداد ایرانی اگرچه در دور دوم مسابقات اوپن استرالیا مقابل بلژیک شکست خورد اما قبل از این که موفق به این کار شود، یک پیروزی بزرگ در تاریخ تنیس ایران به ثبت رساند.

توجه مشکات الزهرا صافی کانون در چند روز اخیر به ورزش دوستان جلب شد در حالی که چند هفته پیش به دلیل کم توجهی به تجهیزات ورزشی ایران، هند، هند و حتی اوپن استرالیا حتی نزدیک بود. تنیسور، تنیسور 17 ساله ایرانی که عموماً مزایای اخلاق ورزشی را برای خانواده خود فراهم کرده است، تنها تنیسور ایرانی است که توانسته در مجموع به 100 زن جوان در جهان برسد و امید زیادی به آن دارد. آینده. در هر صورت اهل سنت یکی از بااستعدادترین و با استعدادترین افراد جهان به حساب می آیند. مشکل الزهرا صافی در آفتاب ملبورن لرزان بود و حالا باید منتظر دیدار بعدی باشیم.

حسین وفایی اولین قهرمان رشته اسنوکر

مسابقات اسنوکر میلتون کینز به تازگی در رویدادی ویژه ورزش ایران برگزار شد. حسین وفایی که اکنون 27 سال سن دارد، از دوران جوانی به ورزش اسنوکر مشغول بوده و به سرعت در تلاش برای حضور در مسابقات جهانی راه پیدا کرده است. او در مسابقات و تورنمنت های زیادی در دنیا شرکت کرده و وارد رده ورزشکاران این رشته شده است.

مارک ویلیامز با وفاداری در مسابقه نهایی تیراندازی، والاس معروف را در فینال شکست داد و با یک جایزه بزرگ قهرمان جام جهانی شد.اتفاقاً برنگردید و احتمالاً روی کسی حساب نکرده بود، اما بازیکن اسنوکر ایران این افتخار را به ایران آورد و در پایان مسابقه بدون اینکه پایش را از دست بدهد، دقایقی به زبان انگلیسی درباره این کلمه قهرمانانه زاد. و حتی از ایران برای ایفای نقش خود به عنوان نماینده کشور در عرصه بزرگ جهانی صحبت کرد.

حسین وفایی برنده جایزه هزار و 55 هزار نفری شد و به تنهایی قهرمان مسابقات شد که طبیعتاً شانس حضور در مسابقات بعدی را به او داد و فدراسیون بیلیارد هیچ جایزه ای به او نداد.

دلسوز، ناخوشایند

اتومبیلرانی از جمله ورزش هایی است که در سطوح مختلف و در قالب مسابقات قهرمانی جهان به رقابت می پردازد که در کشتی و فوتبال نیست، اما مسابقات مختلفی در دنیا وجود دارد، این کشور در مسابقات کلاس بین المللی در رده ورزشکاران حرفه ای شرکت می کند. به همین دلیل، رقبا مهم هستند، به خصوص بدون اتکا به فدراسیون ها، اما با پرچم خود کشور.

مهرباد شاملی دونده جوان ایرانی بیش از دو سال پیش در رشته کارتینگ شرکت کرد و مقام های متعددی را کسب کرد و خود را برای مسابقات فرمول 4 آماده کرد و در رقابت های قاره ای امارات و اسپانیا شرکت کرد. این جوان 20 ساله ایرانی مانند مسقط صفی سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و برای برتری در مسابقات رقابت می کند و گفته می شود یکی از متقاضیان فرمول حاضر است و تلاش زیادی کرده است. رسیدن به این هدف بزرگ

مهرباد شاملی نیز مانند دو ورزشکار قبلی با استفاده از ارتباطات شخصی و مزیت های شخصی خود در مسابقات فرمول 4 می تواند فرمول 3 و فرمول 2 را پشت سر بگذارد و در نهایت شانس خود را برای حضور در بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی جهان یعنی فرمول یک به دست آورد. پاییز امسال گذشته و در حالی که همه چیز برای حضور و در یکی از مراحل فرمول 4 مهیا شده بود، به دلیل تاخیر در صدور مجوز خروج از کشور به وزارت ورزش و شورای برانکس، این فرصت بسیار خوبی است. حضور یک تیم، کرایه ماشین و مسائل دیگر حذف شد.

مهرباد شاملی این روزها در بازی های آسیایی حضور دارد که البته جزو نایب قهرمانان اروپاست. جالب است بدانید که لورنزو فلوکسا همیتیمی و تیم «اسپارت‌های شتاب‌سنج» که دو سال پیش دو بار از مهرباد جا مانده بودند، اکنون در این رقابت‌ها حضور دارند. حضور فرمول 3 در مسابقات فرمول 3 باید تا بهار آینده صبور باشد، اگر اجازه خروج و عبور از مرز را نمی دادند، این شانس را داشت که با بهترین های جهان در فرمول 4 رقابت کند و پیدا کند. راهی منطقی برای خروج از فرمول 3. .

نامهای دیگر

لیست ادامه دارد و ادامه دارد. ورزشکاران سرشناس دیگری نیز در رده حرفه های دنیا هستند که با وجود حمایت های مردمی از لوازم اصیل ورزشی محروم نمی شوند. نمونه آن هادی چوپان، قهرمان پرآوازه تربیت ایران است که در بستر جوانی که خوانده، از ارتباطات و استعدادهای شخصی خود برای قهرمانی در بازی های المپیک استفاده کرده و به تعدادی از آثار ارزشمند و تاریخی نیز دست یافته است. موقعیت ها رزمندگانی مثل رضا احمد نژاد هم مشت هایی از خروار دارند.

در هر صورت برای این دسته از ورزشکاران ایرانی که در خارج از مرزها از اعتبار و احترام بیشتری نسبت به داخل کشور برخوردارند، دستورالعمل ها و قوانین خاصی برای حمایت یا جهت حمایت عمومی در نظر گرفته می شود. المپیک برای همه ورزشکاران یک سنت است اما در ورزش های غیر المپیکی می درخشد و نام ایران به همان اندازه تاثیرگذار است. نباید فراموش کرد که بی تدبیری یا کم توجهی به اخلاق ورزشی با استعداد علیرضا فیروزجا باعث قهرمانی با این کیفیت و زیر پرچم کشوری دیگر در مسابقات جهانی شد و چشم هواداران همیشه با حسرت خواهد بود. .

نویسنده: آرش رهبر

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما