این روزها بیشتر از این شخصیت تنبل آگاه شوید

[ad_1]

مجله دیجی کالا – زهرا فضلعلی: Pumpkin Move که به آن کدو تنبل نیز می گویند، یکی از متمایزترین اعضای خانواده کدو حلوایی است. اگرچه کدو حلوایی اغلب به عنوان یکی از سبزیجات شناخته می شود، کدو حلوایی واقعاً یکی از با ارزش ترین میوه هایی است که نباید از خواص و فواید آن برای افزایش سلامت عمومی بدن غافل شد.

کدو تنبل، این میوه خوشمزه که به رنگ زرد یا نارنجی روشن موجود است، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است. این میوه غنی طعم شیرینی دارد و می توانید از آن به طرق مختلف استفاده کنید و از خواص بی نظیر آن برای حفظ سلامت عمومی بدن، پوست و مو استفاده کنید. افرادی که از بیماری های قلبی، سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا و سایر بیماری ها رنج می برند، می توانند با گنجاندن این میوه در رژیم غذایی خود از بهبودی سریعتر بهره مند شوند.

این روزها بیشتر از این شخصیت تنبل آگاه شوید

در این مقاله با ما همراه باشید تا با فواید تغذیه ای و سلامتی این میوه زمستانی و استفاده بهتر از آن در رژیم غذایی بیشتر آشنا شوید.

ویتامین معجزه گر کدو تنبل

یک فنجان کدو تنبل پخته شده (کدو تنبل) می تواند مواد معدنی و ویتامین های زیادی را برای بدن انسان فراهم کند. در زیر چند ویتامین از این میوه کم کالری آورده شده است.

کربوهیدرات ها: کربوهیدرات ها یکی از مهم ترین مواد مغذی برای بدن هستند که به تامین انرژی مورد نیاز سیستم عصبی و مغز کمک می کنند.

ویتامین سی: این مواد مغذی محلول در آب به تقویت سیستم ایمنی، کلاژن سازی پوست و ترمیم بافت زخم کمک می کنند.

ویتامین A: این ویتامین ها در تنظیم و افزایش سلول های بدن، سلامت چشم و حفظ استحکام استخوان های بدن موثر هستند. یکی از خواص مهم کدو حلوایی این است که منبع غنی ویتامین A است. این ویتامین همچنین نقش مهمی در بهبود عملکرد بدن دارد. خوردن یک فنجان کدو تنبل پخته شده 200 درصد ویتامین A بدن را تامین می کند.

این روزها بیشتر از این شخصیت تنبل آگاه شوید

ویتامین E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا از بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان، آلزایمر و غیره جلوگیری کند. این ویتامین در کنترل سطح کلسترول بدن نیز بسیار موثر است. علاوه بر تمام فواید کدو تنبل در ویتامین E، این ویتامین با کاهش تحریک پوست به شادابی و سلامت پوست کمک می کند و از جذب اشعه های مضر با ترکیب ویتامین C در کدو حلوایی جلوگیری می کند. ماوراء بنفش و از سرطان پوست جلوگیری می کند. همچنین در بهبود و رفع جوش و آکنه روی پوست موثر است.

تیامین و نیاسین: این ویتامین ها از ویتامین های گروه B هستند و کمبود آنها می تواند سلامت عمومی بدن را به طور جدی به خطر بیندازد. وجود این دو ویتامین مهم در بدن به سلامت قلب و عروق، تقویت مغز، پیشگیری و درمان دیابت و افزایش خاصیت ارتجاعی بدن کمک می کند.

منیزیم، پتاسیم و منگنز: این مواد معدنی همیشه به عنوان مهم برای استحکام استخوان شناخته شده اند. این مواد ضروری در بدن به رشد بافت های استخوانی در بدن کمک کرده و از ساییدگی آن ها جلوگیری می کند.

بتاکاروتن: مطالعات نشان داده‌اند که وجود بتاکاروتن می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از انواع سرطان داشته باشد و باعث می‌شود افرادی که بتاکاروتن بیشتری مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که بتاکاروتن مصرف نمی‌کنند کمتر به سرطان مبتلا شوند.

خواص بی نظیر کدو تنبل برای بدن

بدون لاغری چرا با کدو حلوایی

این غذای خوشمزه می تواند یک انتخاب سالم برای جایگزینی با غذاهای پر کالری و کلسترول باشد. یک فنجان کدو حلوایی پخته حاوی 7 گرم فیبر است و برای کسانی که به دنبال رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن هستند، گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به کاهش وزن سریعتر در زمان کمتر و سریعتر از افرادی که فیبر بالا نمی خورند کمک کند.

می توانید کدو تنبل را در وعده غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید. فیبر کدو تنبل باعث هضم بهتر غذا می شود و برای عملکرد روده مفید است و یبوست را برطرف می کند.

این روزها بیشتر از این شخصیت تنبل آگاه شوید

غذای باکیفیت برای قلب

همانطور که گفته شد کدو حلوایی حاوی منیزیم و پتاسیم است که باعث کاهش سکته، حمله قلبی و فشار خون می شود. ویتامین C و بتاکاروتن نیز از تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند.

داروی پیشگیری از سرطان

کدو تنبل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم است. ویتامین C موجود در آن همچنین از پیری زودرس سلول های بدن و سرطان جلوگیری می کند. کدو تنبل حاوی ویتامین A است که یک عنصر کلیدی در پیشگیری از سرطان ریه و دهان است.

افزایش سلامت استخوان و ایمنی

یکی دیگر از فواید کدو حلوایی این است که به دلیل داشتن منگنز و ویتامین C فراوان به حفظ سلامت قلب، جذب کلسیم و ترمیم بافت استخوانی کمک می کند. منیزیم موجود در کدو تنبل به حفظ سلامت مفاصل کمک می کند و سایر مواد معدنی موجود در آن از پوکی استخوان جلوگیری می کند. کدو تنبل به دلیل داشتن ویتامین C بالا و محافظت در برابر سرما، غذای مناسبی برای فصل سرد است.

این روزها بیشتر از این شخصیت تنبل آگاه شوید

بهبود علائم PMS

مطالعات متعدد نشان داده است که زنانی که کدو حلوایی را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند، به دلیل منگنز و سایر مواد معدنی موجود در آن، کمتر دچار نوسانات خلقی و گرفتگی عضلات می شوند.

پروستات را سالم نگه دارید

هیپرتروفی پروستات در مردان که منجر به بی اختیاری ادرار و بزرگ شدن غده پروستات می شود یکی از شایع ترین بیماری ها در مردان است. مصرف کدو حلوایی به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان در کاهش ابتلا به این بیماری موثر است.

چگونه کدو حلوایی بخوریم؟

در پایان این مقاله چند راه ساده و آسان برای گنجاندن کدو حلوایی در رژیم غذایی و استفاده از آن در وعده های غذایی به شما خواهیم گفت که با استفاده از آنها می توانید از فواید کدو حلوایی بهره مند شوید.

1. برای سیب زمینی سرخ کرده می توانید برش های نازک کدو تنبل سرخ شده کم چرب را جایگزین کنید.

2. افزودن کدو سبز به سالاد باعث افزایش میزان فیبر مصرفی شما می شود و باعث می شود احساس سرعت و لاغری بیشتری داشته باشید.

3. کدو حلوایی را می توان برای تهیه کدو حلوایی خامه ای و سوپ کدو حلوایی استفاده کرد.

این روزها بیشتر از این شخصیت تنبل آگاه شوید

4. با مخلوط کدو حلوایی نیمه پخته و سبزیجات و پنیر مورد علاقه خود یک غذای گیاهی عالی و کم کالری درست کنید.

5. افزودن تکه های کدو تنبل به پاستا یا تهیه سس کدو تنبل برای پاستا می تواند به سرعت احساس سیری کند.

6. کدو حلوایی را می توانید در انواع دستور العمل های خوشمزه و شیرین مانند کدو حلوایی و انواع غذاها و خورش ها از جمله دسر و کیک نیز استفاده کنید.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما