این غذاها را بخورید تا شاد بمانید!

[ad_1]

انتخاب: با ادامه محدودیت‌های کرون و تغییر سبک زندگی بسیاری از ما در طول سال، برخی از افراد احساسات منفی مانند افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند که به نظر می‌رسد با تغییر مصرف غذا تا حدودی تغییر می‌کنند.

از نظر علمی ثابت شده است که برخی مواد می توانند در شادی ما نقش موثری داشته باشند، اما کدام مواد؟

سیب

سیب منبع اصلی فیبر است. فیبر سیب علاوه بر اینکه شما را پر می کند، هضم سالم را تقویت می کند، سطح قند خون و انسولین را تنظیم می کند، از کلسترول بد LDL جلوگیری می کند و باکتری های خوب روده را تغذیه می کند که به سیستم ایمنی قوی و شاد کمک می کند. علاوه بر این، سیب به ترشح هورمون های لذت در بدن کمک می کند.

شیر و پنیر

یکی از دلایل افسردگی خوردن غذاهای ناسالم است. در واقع، یک رژیم غذایی سالم می تواند به افزایش مقدار مواد مغذی مورد نیاز برای رشد انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و سروتونین کمک کند. لاگو نوعی اسید آمینه است که در بسیاری از مواد غذایی سالم از جمله پروتئین یافت می شود و شیر، پنیر و تخم مرغ حاوی این اسید آمینه هستند که به شادی کمک می کند.

غذاهای غنی از پروبیوتیک

غذاهای غنی از پروبیوتیک ها می توانند با بهبود سلامت روده به آرامش بدن کمک کنند. پروبیوتیک ها برای بهبود میکروبیوتای روده ضروری هستند و نشان داده شده است که اثرات اضطراب، استرس و افسردگی را بهبود بخشیده و کاهش می دهند و تنها منجر به حالت شادتر می شوند. نورون های روده می توانند نقش مهمی در خلق و خوی شما داشته باشند. این نورون‌ها سروتونین، یک انتقال‌دهنده عصبی مرتبط با خلق و خو را تولید می‌کنند. بنابراین، حفظ سلامت پوشش روده با مکمل های پروبیوتیک می تواند ابزار مفیدی برای بهبود خلق و خوی شما باشد.

دانه های آفتابگردان

این میان وعده سالم منبع خوبی از ویتامین B است که ثابت شده است که خلق و خو را تقویت می کند. تحقیقات قابل توجهی در مورد نقش ویتامین های B در حفظ سلامت شناختی انجام شده است. ویتامین‌های B کمپلکس انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین تولید می‌کنند و مصرف انرژی را در مغز تنظیم می‌کنند، بنابراین پذیرفته شده است که دریافت ناکافی می‌تواند منجر به اختلال در درک شود.

ماهی سالمون

ماهی های چرب مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که مطالعات نشان می دهد می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند. علاوه بر این، ماهی قزل آلا همچنین حاوی تریپتوفان است که به احساس آرامش و تعادل کمک می کند.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما