بازگشت به دوران کوپن ها، اما این بار الکترونیکی!

[ad_1]

در رفتن نمایندگان مجلس رویه ای را برای حذف ارز ترجیحی و حمایت از مردم در قالب محصولات برگ تعیین کرده اند. ارائه کالا و خدمات. 1400 و در حد نصاب مقرر.

به گزارش فرارو، اگرچه نمایندگان مجلس تاکید داشتند که این به معنای لغو 44200 نیست، اما روال تخصیص تغییر کرده است، اما در نهایت می توان گفت که به واردکنندگان ارز 4200 تعلق می گیرد که تخصیص دلار عملا از بین رفته است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون مشترک در تشریح این مصوبه گفت: و دارو با نرخ 1400 شهریور به دست مردم می رسد. در واقع به نظر می رسد مجلس با این مصوبه توپ حفاظتی را بر دوش دولت انداخت و با اصرار دولتمردان و سازمان برنامه و بودجه، قرارداد 4200 به شیوه فعلی با این مصوبه اختصاص یافت. تا پایان

بازگشت به دوران کوپن ها، اما این بار الکترونیکی!قیمت کوپن را نمی توان با کوپن کنترل کرد
علی غضنبری اقتصاددان است. گفتگو با فرارو وی با اشاره به لغو ارز 4200 تومانی گفت: باید از دو منظر به موضوع نگاه کرد، اول اینکه از حذف ارز ترجیحی استقبال شود چراکه چند ارزی بسیار مفسده است و برای برخی افراد مفسده است. کرایه عجیب و غریب.”

وی افزود: دوم اینکه ارز 4200 تومانی به هیچ وجه به ماموریتی که در نظر گرفته شده بود عمل نکرد و تنها چند نفر از جویندگان استخدام شده در این حوزه با ارز رسمی درآمد کسب کردند، اما مردم ارز اصلی خود را در مقابل آنها قرار دادند. ضروریات.” ارزش ارز رسمی دریافت نشده است به طوری که در چند سال اخیر شاهد هستیم که قیمت ها در بازار روز به روز افزایش چشمگیری دارد.

غضنبری گفت: اما اینکه دولت بخواهد در ازای حذف ارز 4200 تومانی برای مردم کارت یا کوپن الکترونیکی صادر کند، طرح چندان موفقی به نظر نمی رسد، زیرا اکنون زمان توزیع کوپن است نه هیچ کس دیگری. کشور دیگر این کار را کرده است.» این اتفاق نمی افتد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اگر برای برخی کالاها کوپن ارائه می شد، شاهد ایجاد دو قیمت برای کالاهای اساسی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: برخی کالاها به قیمت دولتی و از طریق کوپن توزیع می شود، اما در مقابل همان کالاها موجود است. نرخ آزاد در بازار البته به هیچ وجه قابل انجام نیست، زیرا حتی در این صورت نیز مانند دو ارز، فساد در این بخش مشاهده می شود، بنابراین اکنون هیچکس نمی تواند به توزیع آدرس الکترونیکی عنوانی بدهد. کالاها تحویل مایحتاج مردم با قیمت مناسب که با 4200 تومان نمی شد.

وی ادامه داد: دولت به جای پرداخت یارانه به مردم باید اقدامات زیربنایی انجام دهد تا زمانی که نتوانیم شغل پایدار ایجاد کنیم، در سال 88 و با اجرای این طرح درآمد مردم افزایش نمی یابد. دولت وقت با هدفمندسازی یارانه ها به ازای هر ایرانی 45 هزار تومان یارانه نقدی اختصاص داد.

وی ادامه داد: اما از آن زمان میزان یارانه ها مشخص شد و دولت های مختلف برای اعطای یارانه ماهانه با مشکل مواجه شدند، در حالی که سال هاست با تورم بالا مواجه هستیم، برای ایجاد اشتغال با اتخاذ سیاست های درست، فکری به حال خود کنید

غضنبری گفت: اگر صادرات در کشور رشد کند و تولید کالا و خدمات افزایش یابد، زمینه اشتغال و افزایش درآمد سرانه کشور را فراهم می کند، تنها در این صورت رفاه عمومی و زندگی مردم بهبود می یابد و کیفیت بهتر می شود. و همه از این وضعیت سوء استفاده می کنند پس دولت باید در سیاست خود تجدید نظر کند وگرنه توزیع کوپن های الکترونیکی وضعیت مردم را بهبود نمی بخشد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما