با این ۸ روش کبد را به طور طبیعی تمیز کنید

[ad_1]

کبد در درجه اول مسئول سم زدایی در بدن است و برای این کار باید سالم و تمیز باشد. برای بسیاری از ما که مقادیر زیادی قند و چربی های ناسالم مصرف می کنیم، عملکرد کبد می تواند به خطر بیفتد.

علائمی مانند رنگ پریدگی پوست و چاقی را جدی بگیرید. این کارهای ساده را انجام دهید و کبد خود را به حالت عادی برگردانید.

کبد شما هر روز به طور طبیعی تمیز می شود و خود را ترمیم می کند. کبد مسئول اصلی سم زدایی بدن است که بیش از 500 عملکرد را در بدن بر عهده دارد.

راه های طبیعی و ساده ای وجود دارد که می توانید کبد خود را سم زدایی کنید:

1. قند خون خود را پایین نگه دارید. کربوهیدرات ها را از منابع سالم دریافت کنید. وقتی شکر زیاد می خوریم، کبد سخت تر کار می کند. هوس خود را برای قند و شیرینی کنترل کنید.

احتمالاً عاملی است که نشان می دهد چرا آنها اینقدر ضعیف عمل می کنند. علت را پیدا کنید و این مقدار را تا حد امکان کاهش دهید. همه چیز را آرام بگیرید و سعی کنید زیاد روی مشکل تمرکز نکنید.

2. راه هایی برای کاهش استرس بیابید. سم زدایی یک فرآیند پاراسمپاتیک است، بنابراین اگر تحت فشار مداوم هستید، کبد را سخت تر کار می کنید.

با این ۸ روش کبد را به طور طبیعی تمیز کنید

استرس ماهیچه های شما را سفت می کند و انرژی را از سیستم ترمیم بدن شما خارج می کند و در نتیجه سم زدایی مطلوب را نخواهید داشت. بنابراین، در هنگام استرس، سلول های چربی سموم بیشتری را جمع می کنند، زیرا انرژی کافی برای دفع آن ها را ندارند.

3. روغن کرچک. استفاده از روغن کرچک سه تا چهار بار در هفته به تقویت کبد و سیستم لنفاوی شما کمک می کند. توجه داشته باشید که بهتر است در دوران قاعدگی یا بارداری و در دوران شیردهی و در صورت داشتن آی یو دی از این روش استفاده نکنید.

4. خشم خود را رها کنید. هیچ چیز به اندازه جنون حل نشده به وزن کبد نمی رسد. برای حل مشکلات خود با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید.

5. هر روز چربی های سالم بخورید. منابع حیوانی و گیاهی سالم را انتخاب کنید. چربی های سالم مانند کره، زیتون، آووکادو، تخم مرغ طبیعی و لبنیات خام را فراموش نکنید. در رژیم لاغری خود حتما این چربی های سالم را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

6. گوشت ارگانیک بخورید. حداقل چند بار در هفته پروتئین ارگانیک بخورید. سبک زندگی مدرن ما به گونه ای تکامل یافته است که در بسیاری از موارد ناآگاهانه با خوردن پروتئین به بدن خود آسیب می رسانیم. خوب است که تجدید نظر کنید و پروتئین آلی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید.

7. هر روز چغندر بخورید. این نوشیدنی را فراموش نکنید، زیرا مانند یک افسانه برای کبد عمل می کند. کافی است هر روز صبح کمی آب چغندر صاف شده و مقداری از آن بنوشید.

8. یوگا و پیلاتس را تمرین کنید. برای کاهش سطح کورتیزول و استرس، ورزش های سبکی مانند پیلاتس، یوگا و … انجام دهید که استرس شما را کاهش می دهد.

همچنین این ده ماده مغذی طبیعی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا کبد خود را سالم و تمیز نگه دارید:

سیر

مرکبات (انگور، پرتقال، لیمو ترش و مرکبات)

سبزیجات (کلم بروکلی و گل کلم)

زردچوبه

گردو

هویج

چای سبز و مقداری چای طبیعی

آووکادو

توصیه های نهایی برای پاکسازی کبد

استفاده بیش از حد از عطر، ادکلن، تنباکو و پاک کننده های خشن را متوقف کنید.

از الکل، دود، آفت کش ها، آب تصفیه نشده، مواد نگهدارنده غذا و ماهی فلزات سنگین خودداری کنید.

روی محصولات مراقبت شخصی و بهداشتی خود تمرکز کنید.

غذاهای فرآوری شده، شکر، روغن های ضروری و گوشت قرمز را به حداقل برسانید.

سیر و زردچوبه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

مصرف آب را افزایش دهید. رطوبت موجود در بدن کبد را از سموم تصفیه می کند و در نتیجه به سم زدایی کمک می کند.

به شما توجه کنید: BelmarHealth، Delicious Organic، Fishertitus

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما