با ضامن رسمی و گواهی کسر حقوق برای گرفتن وام خداحافظی کنید!

[ad_1]

در رفتنبه گفته ابراهیم رئیسی، تمامی بانک های دولتی و نیمه دولتی به ثروتمندانی که در مرحله اول حقوق بگیر و مستمری می گیرند، 50 و 100 میلیون تومان اعتبار و بدون ضامن یا حداقل ضامن می پردازند.

به گزارش فرارو، در این خصوص احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره حذف ضامن ها از تسهیلات بانکی خرد گفت: با توجه به رتبه اعتباری حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آنها توانایی پرداخت اقساط را ثابت کند، تسهیلات بدون ضمانت و تضمین پرداخت می شود.

وی افزود: پس از اجرای این مورد و پس از شروع آسیب شناسی ها، چند ماه بعد برای تسهیلات اعتباری با نرخ بالاتر، سامانه تاییدیه و اخذ وام بدون ضامن و ضمانت اجرا می شود.

شایان ذکر است در جلسه رئیس با مدیران کل بانک ها با ارائه تسهیلات خرد به مردم با تغییر وثیقه و وام موافقت شد و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تغییر نوع وثیقه خبر داد. برای وام های زیر 100 میلیون تومان. در عوض، شخصی که کارمند عادی دولت یا حقوق بگیر است می تواند حقوق خود را تضمین کند.

با ضامن رسمی و گواهی کسر حقوق برای گرفتن وام خداحافظی کنید!آیا گرفتن وام راحت تر خواهد بود؟
عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه تسهیل در اعطای وام های خرد به مردم گام مثبتی در نظام بانکی خواهد بود، گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلات موجود در اخذ وام های خرد کمتر از 100 میلیون تومان، دستور اخیر رئیس جمهور می تواند با بانک ها کارساز باشد. در این رابطه.” کاهش و دسترسی افراد را آسان تر کنید.

وی افزود: با این اقدام عوام تسهیلات بیشتری می گیرند و بانک ها با مشکلات کمتری روبه رو می شوند، مردم نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند اما ارائه ضمانت های مشتریان خرد قطعا سطح تسهیلات خرد را در سیستم بانکی افزایش می دهد. .

آرگون افزود: از سوی دیگر روش شناسایی که از قدیم در کشورهای غربی استفاده می شود در ایران نیز به راحتی قابل اجرا است و حقوق کارکنان دولت، بخش خصوصی و به طور کلی حقوق بگیران را پرداخت می کند. اقساط آنها در روز اول ماه است و هیچ وام معوقی در سیستم بانکی وجود ندارد.

کارشناسان بانکی می گویند: این روش وام دهی به ویژه در تسهیلات خرد می تواند بسیار مفید باشد و بوروکراسی زیادی را از سیستم بانکی دور کند که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مردم و همچنین کاهش هزینه های بانک ها می شود. و دیگر نیازی به اخذ وام های خرد دیگر از فرآیند بوروکراسی که بانک ها درگیر آن هستند وجود ندارد و این به نفع بانک ها خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در ادامه گفت: در حال حاضر مشکل اصلی بانک ها در پرداخت تسهیلات معوقات بانکی است. پرداخت نکرده اند اما معوقات آنها روز به روز بیشتر می شود و این در حالی است که بانک ها با تسهیلات خرد کمتر مشکل دارند.

آرگون در پاسخ به این سوال که آیا اغلب بانک ها تمایلی به ارائه خدمات خرد ندارند و انواع کاغذبازی ها و بوروکرات های اداری را از خود دور می کنند، گفت: به هر حال بانک به دنبال این است. همانطور که در حوزه تسهیلات بانکی اشاره شد، بانک ها نسبت به تسهیلات کلان با مشکلات کمتری مواجه هستند تا بتوانند تسهیلات بانکی را بازپرداخت کنند، بنابراین به نظر نمی رسد بانک ها برای مردم مشکل داشته باشند. اقتصاد.و اگر واجد شرایط دریافت وام باشند قطعا از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما