بحران بازیکنان ایران بار دیگر اسرائیلی ها را مورد حمله قرار داد

[ad_1]

عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با هیئت اسراییلی به موضوعی اساسی در ورزش این کشور تبدیل شده است که روز به روز تبعات منفی آن نمایان می شود. اسرائیلی‌ها که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی ورزش کرده‌اند، اخیراً درهای خود را به روی مسابقات بین‌المللی کاراته باز کرده‌اند. بنابراین اکنون رویدادهای جهانی در این زمینه بار دیگر به گامی همیشگی برای به صدا درآوردن زنگ خطر برای ورزش ایران تبدیل شده است. همچنین برای نظم و انضباط که همواره یکی از قدرت های برتر کاراته در جهان بوده و سهم عمده ای در کسب مدال کاروان های ورزشی ایران در مسابقات مختلف داشته است، حائز اهمیت است.

سیاست به رسمیت شناختن اسرائیلی ها توسط ایرانی ها موضوع جدیدی نیست که بتوان به آن پرداخت. تازه نگرانی هایی است که در مورد اعزام تیم ملی کاراته مطرح شده است. آنها برای دومین بار در سه ماه گذشته به دلیل حضور اسراییلی از رقابت خارج می شوند. نوامبر گذشته فدراسیون کاراته او را از حضور در مسابقات جهانی امارات محروم کرد. عرصه مهمی که هر دو سال یکبار برگزار می شود و در کشورهای عضو فدراسیون جهانی کاراته بسیار مورد توجه است. تیم ملی کاراته (کمیته) مردان برای سه دوره متوالی عنوان قهرمانی معتبر را کسب کرده بود و قرار بود برای چهارمین بار از عنوان قهرمانی دفاع کند. او اولین شانس خود را برای قهرمانی در این تورنمنت از دست داد، اما سفر امارات را از دست داد زیرا نتوانست با هیئت اسراییل روبرو شود.

به دلیل ماجرای سعید مولایی و تعلیق فدراسیون جودو، پناهندگی علیرضا فیروزه، ورزش ایران مدت هاست زیر ذره بین نهادهای بین المللی ورزشی (کمیته بین المللی المپیک، دیوان بین المللی دادگستری، دیوان بین المللی دادگستری) قرار گرفته است. ، نابغه شطرنج در فرانسه و طرف علی رضا کریمی (باید بازی کرد. مهمترین آنها فدراسیون های بین المللی هستند) تصمیم گرفتند . فدراسیون کاراته در نهایت دلیل عدم اعزام تیم ملی کاراته مردان به این مسابقات را قبولی در آزمون چند ملیتی کرونا اعلام کرد.

در شرایط فعلی حضور کاراته ایران در رقابت های کاراته وان (لیگ جهانی) امارات خبرساز شده است. نمایندگان کشورمان که شخصاً در بخش انفرادی این مسابقات شرکت کرده اند در وزن مثبت 84، منهای 84، منهای 60 و منهای 55 کیلوگرم قرار گرفتند. ظاهراً اما حضور تعداد بیشتری از آنها در این مرحله از لیگ جهانی فقط یک نمایشگاه خواهد بود. زیرا با وجود نمایندگان اسرائیل نمی توانند از خط قرمزها عبور کنند و در مسابقات شرکت کنند.

ایران در وزن 84 کیلوگرم 4 نماینده در امارات دارد. سجاد گنج زاده، صالح ابزاری هفتم جهان، سامان حیدری و مهدی عشوری مدال طلای تاریخی المپیک 2020 توکیو را کسب کردند. اما هیچکدام نمی توانند به تاتمی بروند. زیرا در وزن او یک اسرائیلی گمنام وجود دارد که در رده چهل و یکم جهان قرار دارد و احتمال دارد با کراتیکاهای ایرانی مسابقه دهد. نماینده وزن منفی 60 کیلوگرم ایران مجید حسنیه است. او در رده 21 جهان قرار دارد و رقیب اسرائیلی اش در رتبه 69 جهان! ایران با وزن منفی 55 کیلوگرم هم نماینده می خواست و آن طراوت رطوبت بود. دارنده مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا 2018. اما او همچنین ترجیح داد به امارات نرود زیرا در این مسابقات حریف اسرائیلی دارد.

در این شرایط ذبیح الله پور صاحب و مهدی خدابخشی تنها کسانی هستند که می توانند بدون دردسر در وزن منهای 84 کیلوگرم کاراته وان مبارزه کنند.

قهرمان المپیک شاکی است.

حضور کاراته ایران در این مرحله از مسابقات کاراته وان که جنبه گردشگری زیادی دارد، سجاد گنج زاده را نسبت به آن واکنش نشان داد. وی دو روز پیش پیامی در صفحه شخصی خود منتشر کرد که در آن از عدم مواجهه با نمایندگان اسرائیل گلایه کرد. قهرمان جهان در این باره نوشت: دوستانی که تصمیم می گیرند ورزش و ورزشکار می دانند هیچ چیز بهتر از مسابقه و کسب مدال نیست، ورزشکار احساس خوبی دارد.» من به امارات می روم اما اجازه رقابت ندارم. “

در کنار این ماجرای معنادار، ذبیح الله پور صاحب، دیگر مدال آور کاراته کا و عنوان کشوری کاراته ایران نیز پیامی در صفحه شخصی خود نوشت که پر از کنایه بود. وی به مسئولان ورزش گفت: بعد از این همه سال ورزش حرفه ای و کسب جوایز مختلف باید هزینه مسابقات را خودم بپردازم.

پورشیب در حالی این اظهارات را مطرح کرد که گفته می شد همه کسانی که به امارات می روند با هزینه شخصی به مسابقات رفته اند و فدراسیون کاراته به عنوان متولی مرکزی این رشته به آنها پولی پرداخت نکرده است. این اتفاق زمانی افتاد که فدراسیون کاراته همه این ملی پوشان را با هزینه فدراسیون برای حضور در بازی های المپیک به لیگ جهانی اعزام کرد. چون در آن زمان تیم ملی برای کسب سهمیه بازی های المپیک باید در رنکینگ جهانی امتیاز می گرفت. فعلا اما به آنها گفته شده که حضورشان در لیگ جهانی اهمیت زیادی برایشان ندارد!

اگرچه فدراسیون های ورزشی به دلیل وضعیت بد اقتصادی کشور و ارزش بالای ارز با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند، اما رقابت های کاراته یکی از مسابقاتی است که ورزشکاران برای کسب مقام در رنکینگ جهانی به رقابت می پردازند و نکته مهم این است که نباید از آن غافل شد. برای فدراسیون کاراته، دور از تصور یک سیستم ورزشی حرفه ای جهانی است که هزینه سفر خود را فقط در مواقعی مانند المپیک که به شهروندان نیاز دارد، پرداخت کند. جالب اینجاست که فدراسیون کاراته هنوز پاسخی به اتفاقات اخیر و پیام های اعتراضی دو بازیکن مطرح تیم ملی مردان نداده است.

کاراته ایران در این رشته بهترین کاراته دنیا محسوب می شود که قطعا روابط خاص خود را با سران فدراسیون های آسیایی و جهانی دارد. بنابراین بهتر است هر چه زودتر تلاش شود تا با این گفتگوها و دیپلماسی ورزشی راه حل مناسبی برای مشکل مواجه نشدن بازیکنان اسرائیلی در عرصه بین المللی پیدا شود. به امید تکرار نشدن ماجراهای تلخ جودو.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما