برنامه جدید اردوغان برای مقابله با تورم چیست؟

[ad_1]

ترکیه مالیات بر ارزش افزوده مواد غذایی اساسی و مواد غذایی را برای مهار تورم گسترده کاهش داده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که دولت علاوه بر کاهش مالیات بر ارزش افزوده، از شرکت ها و صنایع غذایی می خواهد تا قیمت ها را تا 7 درصد کاهش دهند. بر اساس گزارش رسانه ها، کاهش مالیات بر ارزش افزوده از روز دوشنبه اجرایی می شود.

به گزارش پرشیا، اردوغان اعلام کرده است که مالیات بر ارزش افزوده مواد غذایی از 8 درصد به 1 درصد کاهش می یابد و بر اساس این گزارش، آمارهای رسمی از ژانویه نشان می دهد که تورم در این کشور به 48.69 درصد رسیده است، اما برخی می گویند این واقعیت دارد. . ارقام بسیار بالاتر و بیش از 115 درصد است. اردوغان با این حال تاکید کرد که اجازه نمی دهیم تورم در ترکیه فشار بیشتری بر مردم وارد کند.

منتقدان دولت اردوغان می گویند که این کشور به دلیل سیاست های نادرست اردوغان و اصرار بر کاهش نرخ بهره رنج می برد. اردوغان معتقد است که نرخ بهره بالا در کشور عامل تورم است در حالی که مخالفان او با این دیدگاه موافق نیستند.

بر اساس این گزارش، لیر ترکیه در این هفته در برابر دلار 13.49 ارزش گذاری شد و ارزش پول ترکیه همچنان در حال کاهش است، هرچند از دسامبر که 18.36 در برابر دلار بود، اندکی تقویت شده است.

علاوه بر این، با وجود افزایش نرخ برق از اول ژانویه توسط مقامات، بزرگترین مشکل برای خانوارهای کشور افزایش قیمت انرژی است. در نتیجه، قیمت انرژی برای بسیاری از خانوارها 50 درصد و برای مشاغل 127 درصد افزایش یافت. فشار بر قیمت انرژی به حدی است که بسیاری از مشاغل کوچک و حتی صاحبان رستوران ها در اعتراض به افزایش قیمت، قیمت انرژی خود را در شبکه های مجازی به اشتراک می گذارند.

مقامات ترکیه اخیرا ذخایر پول ملی را برای نجات اقتصاد این کشور افزایش داده اند. او همچنین برای تشویق مردم به این کار، کلیپ هایی را در رسانه ملی خود به نمایش گذاشته است. اردوغان بر لزوم افزایش پول ملی برای کاهش تورم تاکید کرد. همچنین بر استفاده از طلا به عنوان سرمایه گذاری تاکید دارد.

نورالدین وزیر اقتصاد و دارایی ترکیه از مردم می خواهد تا طلا را با پول ملی ذخیره کنند.

مشکلات ترکیه از سال گذشته با افزایش تورم آغاز شد و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه معتقد بود که نرخ بهره بالا مشکل بزرگی برای اقتصاد این کشور است، اما مقامات اقتصادی نه تنها موافق نبودند، بلکه اعتراض کردند که اقتصاد نمی خوانند و نباید دخالت کنند. در دو سال گذشته چندین مقام اقتصادی برکنار شده‌اند، اما مشکلات اقتصادی ترکیه همچنان پابرجاست.

ترکیه واردکننده انرژی است و افزایش قیمت انرژی از جمله نفت و گاز فشار زیادی بر این کشور وارد کرده است. در ماه‌های اخیر تظاهرات خیابانی مکرر در سراسر کشور صورت گرفته است.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما