برندگان گرمی لاتین به رهبران کوبا می گویند: “ما با دروغ ها و آموزه های شما تمام شده ایم.”

[ad_1]


رندی مالکوم، سمت چپ وطن و زندگی در مراسم جوایز گرمی لاتین در 18 نوامبر 2021 در لاس وگاس.

کریس پیزلو / کریس پیزلو / اینویژن / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کریس پیزلو / کریس پیزلو / اینویژن / AP


رندی مالکوم، سمت چپ وطن و زندگی در مراسم جوایز گرمی لاتین در 18 نوامبر 2021 در لاس وگاس.

کریس پیزلو / کریس پیزلو / اینویژن / AP

زمانی که یوتل، رپر کوبایی الاصل در مراسم گرمی لاتین امسال روی صحنه رفت، باورش نمی شد که معتبرترین جایزه شب را از آن خود کند: آهنگ سال.

“من واقعاً شگفت زده شدم زیرا… ما با آهنگ هایی رقابت می کردیم که محبوب تر از آن بودند وطن و زندگی و هنرمندانی که در اوج هستند، “این خواننده با نام کامل جوتئل رومرو در مصاحبه اخیر خود گفت.

این آهنگ که همچنین برنده جایزه گرمی لاتین بهترین آهنگ شهری شد، از آهنگ موفق Bad Bunny پیشی گرفت. دزدی و جی بالوین و تینی اب.

وطن و زندگی، یا سرزمین مادری و زندگی، ضربه ای است به اعلامیه “Patria o Muerte” توسط فیدل کاسترو به معنای “سرزمین مادری یا مرگ”.

روی صحنه ای که شمع روشن شده بود – گویی بیدار بود، یوتل یک نسخه آکوستیک زنده از این آهنگ را با خوانندگان دیگر آفریقایی-کوبایی، داسمر بوئنو، الیزر مارکز دوانی و جنته دزونا خواند.

تقدیم به زندانیان سیاسی

در طول این مراسم، مارکز دوانی به رهبری ال فانکی این اجرا را تقدیم کرد وطن و زندگی همه زندانیان سیاسی در کوبا، به ویژه مایکل اوسوربو، یکی از نویسندگان این آهنگ، از ماه می به دلیل کمک به ساخت آهنگ اعتراضی، محکومیت امنیتی حداکثری را سپری می کنند.

در تابستان، این آهنگ – که پس از انتشار در فوریه توسط رژیم کوبا ممنوع شد – به فریاد تجمع بزرگترین اعتراضات ضد دولتی در چند دهه اخیر تبدیل شد.

صدها کوبایی که در ارتباط با اعتراضات بازداشت شده اند، همچنان به عنوان زندانی سیاسی همراه با ده ها هنرمند دیگر در بازداشت به سر می برند.

اعتراض رژیم کوبا به “آزار و اذیت هنرمندان”

در 8 دسامبر، صدها شخصیت برجسته در زمینه های هنر، ادبیات و سرگرمی از دولت کوبا خواستند تا “قساوت وحشیانه علیه هنرمندان را متوقف کند” که در آن به این نقش اشاره شده بود. وطن و زندگی در تظاهرات بازی کرد.

در این بیانیه آمده است: «هیچ توجیهی برای آزار و اذیت هنرمندان برای بیان نظرات خود به صورت مسالمت آمیز وجود ندارد.

ما از دولت کوبا می‌خواهیم که به نقش اساسی هنر و هنرمندان در جامعه احترام بگذارد و فوراً از آزار و اذیت هنرمندانی که دست به انتقاد سیاسی و اجتماعی می‌زنند که مطابق با تفکر سخت‌گیرانه دولت نیست، دست بردارد.»

Yotuel اخیراً اعلام کرد که در حال تولید یک فیلم مستند با همکاری استودیوی Axel Content و همسرش، موسیقیدان اسپانیایی Beatriz Luengo، به طور خاص در مورد واکنش به این آهنگ از اعتراضات تابستانی است.

Yotel یکی از پیشگامان urbano است – یک جنبش سبک شهری شبیه رگیتون متولد آمریکای لاتین. یوتل در اوایل دهه 2000 یک ترند بود تا هیپ هاپ به سبک آفریقایی-کوبایی رومبا و اولین آلبوم خود را با هم ترکیب کند. کوبایی با گروه اوریسا.

“ما می خواهیم این اطلاعیه را تغییر دهیم.”

پس از مشاهده سرکوب اعتراضات هنری توسط دولت در سال گذشته، Yotel و دیگر هنرمندان ضبط موسیقی کوبایی با رپرهای جزیره ای برای تولید همکاری کردند. وطن و زندگی. رپرهای کوبایی – اوسوربو و ال فانکی – از ترس اینکه دولت تولید را تعطیل کند، مخفیانه قطعات خود را ضبط کردند. او یک موزیک ویدئو را در یک ساختمان مخروبه در حالی که دوستان تماشا می کردند فیلمبرداری کرد.

تحت تاثیر سنت هیپ هاپ “حفظ واقعی” وطن و زندگی این یک آهنگ امیدوار کننده اما بحث برانگیز است که آزادی کوبا را در آینده نزدیک متصور است. و پیام اعتراضی او علیه رژیم کمونیستی کوبا است.

جوتئل از خانه اش در میامی به زوم گفت: “این آهنگ می گوید: زمان شما به پایان رسیده است… من در این قرن به دنیا آمدم و ما با دروغ ها و آموزه های شما برآورده شده ایم.”

لوئنگو که در تماس بود، گفت که وقتی برای اولین بار از کوبا دیدن کرد از دیدن این اطلاعیه شوکه شد. کشور یا مرگ از کوبایی ها خواست تا جان خود را برای انقلاب بدهند.

او به شوهرش گفت: “ما می خواهیم این اعلامیه را تغییر دهیم.”

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما