بروجردی: همه را با صندوق رای ناراحت نکنیم.

[ad_1]

آرمان ملی: اصلاح طلبان سال هاست که از گفتمان عدالت خواهی و دموکراسی در سیاست استفاده می کنند و البته نباید فراموش کرد که اصلاح طلبان واقعی برای دفاع از حقوق مردم در کشور هزینه های زیادی پرداخته اند، اما متاسفانه عملکرد دولت روحانی مردم جامعه را مسئول اوضاع کشور کرده و البته تندروها، اصلاح طلبانی که هیچ نقشی در دولت ندارند.

اکنون در انتخابات 2014 مردم قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد و تأثیر بسزایی در آینده کشور خواهند داشت، بیایید شاهد یک رئیس جمهور تندرو تندرو در سال 2014 باشیم.

در همین رابطه «آرمان ملی» با اشرف بروجردی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت وگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

اگر با چشم باز به واقعیت های جامعه نگاه کنیم، به نظر شما اصلاح طلبان چگونه می توانند توجه مردم را جلب کنند و مردم را نسبت به وضعیت کنونی جامعه ایران متقاعد کنند؟

به نظر من جامعه ما بیشتر طرفدار اصلاح طلبان است و اگر رای بیاورید مطمئنا مردم ما بیشتر به اصلاح طلبان اعتماد خواهند کرد تا اصولگرایان. بنابراین اگر شورای نگهبان پای اصلاح طلبان را برای حضور در انتخابات باز کند و کاندیدای اصلاح طلب نیز کاندیداتوری او را تایید کند، اصلاح طلبان به طور کلی شانس پیروزی در انتخابات آینده را خواهند داشت.

اصلاح طلبان باید بتوانند با اکثریت جامعه صحبت کنند تا توجه مردم را جلب کنند، هرچند که مردم همیشه به اصلاح طلبان اعتماد داشته اند، مگر در دوره احمدی نژاد. باید در نظر داشته باشیم که سرنوشت جامعه در انتخابات ریاست جمهوری رقم می خورد و اصلاح طلبان باید با گفت و گوهای خود توجه مردم را به حضور در انتخابات جلب کنند.

همه را با صندوق رای ناراحت نکنیم.

مردم فراموش نکنند که تنها رئیس جمهور می تواند با برنامه ریزی آینده جامعه را روشن کند و مشکلات جامعه را حل کند. خشونت با صندوق در واقع نادیده گرفتن آینده جامعه است که به ضرر همه خواهد بود و من معتقدم برای هرکسی که بخواهد از صندوق رای دور شود آینده جامعه مهم نیست.

فکر می کنم اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات سخت کار می کنند، از یک سو باید با شورای نگهبان صحبت کنند تا شرایط حضور نامزدهای کلیدی خود را در انتخابات فراهم کنند و از سوی دیگر زمینه را برای گفت و گوی بهتر فراهم کنند. با جامعه آماده شوید و از همه مهمتر اصلاح طلبان باید تمام تلاش خود را برای کسب آرای خاکستری مردمی که معمولاً در لحظه آخر تصمیم می گیرند، انجام دهند. اگر شورای نگهبان نامزدهای اصلاح طلب را در انتخابات تایید کند، این طیف سیاسی آنقدر هنرمندانه است که مردم را به انتخابات دعوت می کند و جامعه به آنها اعتماد می کند.

فعالیت مجلس یازدهم برای اصلاح قانون انتخابات با انتقادات زیادی مواجه شده است. آیا فکر نمی کنید که اصلاحات در قانون انتخابات، دموکراسی را در کشور به خطر انداخته است؟

فعالیت مجلس یازدهم برای اصلاح قانون انتخابات پایه های جمهوری اسلامی را خدشه دار می کند و به نظر من قانون مصوب مجلس یازدهم به هیچ وجه قانون دموکراسی نیست. ما که مدعی جمهوریت نظام هستیم و اسلام را در بطن جمهوری می بینیم، قاعدتاً باید از روشی استفاده کنیم که به معنای جمهوری است. همانطور که امام بارها فرموده اند که اگر ما را نمی خواهند ناراحت نباشیم و به خواست مردم توجه کنیم.

اینکه جمهوریت یعنی همه کسانی که در نظام هستند و مجلس یازدهم دایره کسانی را که می خواهند در انتخابات شرکت کنند محدود می کند در واقع نقض دموکراسی ایرانی است. چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان بخواهند به قدرت برسند، باید یاد بگیریم که از دموکراسی و رای مردم فراتر رفته و مردم را در تعیین سرنوشت و آینده جامعه که نقش حیاتی دارند، مشارکت دهیم.

نارضایتی مردم از عملکرد مسئولان در حوزه های مختلف به دلیل نارضایتی در جامعه کاهش یافته است؟

دیدید که اعتماد مردم به اصلاح طلبان در کشور کم نشده است اما در سال های اخیر اعتماد مردم به اصلاح طلبان کم شده است. اما تاکید می کنم که این سرمایه عمومی به هیچ وجه هدر نرفته است و باید با مردم در مورد وضعیت کشور صحبت کنند و اصلاح طلبان باید انتقاد مردم را بپذیرند، حتی اگر اشتباهی مرتکب شده باشند. آنها را ناامید کرد. آنها باید اشتباه خود را اصلاح کنند.

اما نکته مهم این است که اصلاح طلبان برای دوره بعدی ریاست جمهوری برنامه دارند و می خواهند برای توسعه و سربلندی ایران اسلامی برنامه ای را دنبال کنند و ایران عزیز با توجه به سابقه طولانی خود حرفی برای گفتن دارد البته. جهان امروز. می دانید که در اوایل، که مصادف با یونان باستان یا قبل از آن، در دوره اشکانیان بود، ایران بود که بوروکراسی را تأسیس کرد و بر کشور حکومت می کرد.

این سرزمین و فرهنگ خوبی برای ملتی نیست که نمی خواهد از پیشبرد قوانین و مقررات صحبت کند و به نظر من جمهوری اسلامی ایران باید با برنامه کار خود را پیش ببرد. ما 40 سال است که گرفتار آزمون و خطا بوده ایم و از حضور افرادی که تجربه مدیریتی مورد انتظار در کشور را نداشته اند بهره برده ایم و به آنها میدان واقعی داده ایم.

کسانی که روی کار آمدند به عرصه سیاست آمدند که اشتباه کردند و در نهایت امیدوارم اصلاح طلبان برنامه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود را برای انتخابات سال آینده و با هر سرمایه اجتماعی کشور ارائه دهند. مردم عزیز به فکر آینده کشور باشید.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما