بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

[ad_1]

در رفتن ولادیمیر پوتین بدون شک یکی از تاثیرگذارترین سیاستمداران جهان در قرن بیست و یکم بوده است. او رهبر یکی از بزرگترین قدرت های نظامی جهان است و از ابتدای قرن بیست و یکم روسیه را رهبری می کند (شکی نیست که پوتین حتی در دوران ریاست جمهوری مدودف در قدرت بود).

به گزارش فرارو؛ در عین حال، او همیشه شخصیتی مرموز بوده است و در افکار جهانیان سوالات زیادی در مورد شخصیت او، نحوه به قدرت رسیدن و برنامه های او برای آینده روسیه و جهان وجود دارد. در طول این سال ها، تعدادی مستند مبتنی بر پوتین ساخته شده است که هر کدام تلاش می کنند به سوالاتی درباره این شخصیت تاثیرگذار در سیاست جهانی پاسخ دهند. در اینجا شش مورد از بهترین مستندها را مشاهده می کنید که هر کدام بر شخصیت پوتین، سبک حکومت و منابع قدرت تمرکز دارند.

1. پوتین داستان جاسوسی روسیه (پوتین: داستان یک جاسوس روسی) (2020)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

این مجموعه مستند سه قسمتی تمام حرفه و فعالیت های سیاسی پوتین را به تصویر می کشد و نشان می دهد که چگونه او به قدرت رسید و بر سیاست روسیه و جهان تأثیر گذاشت. در این مستند افراد زیادی درباره پوتین صحبت کرده اند. از رفقا و دوستان سابقش گرفته تا کسانی که با او می جنگیدند. یکی از جالب ترین چهره ها در این زمینه تاتیانا یوماشیوا، دختر بوریس یلتسین است.

این مستند مراحل مختلف ظهور پوتین به شهرت سیاسی را به تصویر می کشد. نحوه پیوستن او به KGB و از حضور در آلمان شرقی تا رابطه با شهردار سن پترزبورگ، رابطه با بوریس یلتسین و در نهایت تبدیل شدن به مرد اول روسیه. یکی از جذاب ترین صحنه های فیلم در انتها است یلتسین در سال 2000 با پوتین تماس گرفت و انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور روسیه را به او تبریک گفت. اما حتی پس از یک ساعت و نیم انتظار برای این تماس، هیچ پاسخی دریافت نکرد.

. قلعه ای برای پوتین (2021)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

این مستند توسط الکسی ناوالنی ساخته شده است. منتقدان فساد دولتی در روسیه در حال حاضر در زندان هستند. این مستند مدعی است که بزرگترین کاخ پوتین در سواحل دریای سیاه در شهر گلنجیک توسط پوتین به دلیل درگیری های سیاسی ساخته شده است و حضور پوتین را باید بزرگترین رشوه تاریخ دانست. قسمت دوم این مستند در سال 2022 ساخته شده است که در آن تصاویری از داخل کاخ نیز با تکرار ادعاهای قبلی به نمایش درآمده و شواهدی مبنی بر ساخت یک کاخ دیگر نیز ارائه شده است.

دولت روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است و خود پوتین نیز در مصاحبه ای گفته است که او و نزدیکانش هیچ ارتباطی با کاخ ندارند. مهم نیست که چه چیزی ممکن است وجود داشته باشد، در هیچ مستندی (با وجود درخشان و خوش ساخت) مدرک قطعی برای اثبات ادعاها وجود ندارد.

3. شاهدان پوتین (2018)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

این مستند نگاهی منحصر به فرد و عمیق به چگونگی به قدرت رسیدن پوتین دارد. این فیلم محصول سال 1999 است. زمانی که مردم روسیه برای اولین بار با رئیس جمهور جدید خود ملاقات کردند. اما سپس به عقب برمی‌گردد و دلایلی را بررسی می‌کند که چرا بوریس یلتسین پوتین را جانشین موقت خود اعلام کرد. اتفاقی که عملاً یلتسین را از قدرت کنار زد و راه را برای ریاست جمهوری رسمی پوتین هموار کرد.

میخائیل گورباچف، یلتسین و پوتین بازیگران این فیلم هستند. این مستند جزئیاتی از زندگی و فعالیت سیاسی پوتین را که ممکن است به ندرت دیده شده باشد، و همچنین استفاده گسترده از ویدئوهای ضبط شده قدیمی که رابطه پوتین با اطرافیانش را نشان می دهد، نشان می دهد.

4. پوتین، روسیه و غرب (2011)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

این مستند ممکن است کمی قدیمی باشد، اما قطعا ارزش دیدن را دارد، زیرا کارگردان آن، نورما پرسی، یکی از مستندهای سیاسی برجسته است. پرسی در آثار خود به مهم‌ترین وقایع و بحران‌های سیاسی معاصر از دیدگاه مهم‌ترین شخصیت‌ها (هاشمی رفسنجانی، گورباچف ​​و اسلوبودان میلوسویچ) از انقلاب ایران تا فروپاشی شوروی و فروپاشی شوروی می‌پردازد. یوگسلاوی .

پرسی در مستند «پوتین، روسیه و غرب» وارد کرملین می شود تا تصویر روشنی از روابط قدرت روسیه با روسیه و غرب ارائه دهد. البته برخلاف مستندهای قبلی، پرسی نتوانسته است با خود پوتین صحبت کند (اگرچه پوتین قبلاً در مستندی درباره ایران با پرسی مصاحبه کرده بود، اما او از انجام این کار در مورد خودش امتناع کرده بود). با این وجود، پرسی توانست با صاحبان قدرت در کرملین از جمله وزرای خارجه، دفاع و اقتصاد صحبت کند. موفق ترین قسمت های این مستند گزارش دقیق و به روز موضوعاتی مانند انقلاب نارنجی در اوکراین، جنگ در گرجستان و مذاکرات خلع سلاح هسته ای بین روسیه و ایالات متحده است.

5. ناوالنی (2022)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

دانیل روهر این مستند را درباره الکسی ناوالنی (یکی از مشهورترین منتقدان داخلی پوتین) ساخته است. «ناوالنی» برنده جایزه بهترین تماشاگر از جشنواره فیلم ساندنس 2022 شد. پوتین مستقیماً در این مستند حضور ندارد، اما کل داستان درباره اوست. موضوع اصلی فیلم تلاش پوتین برای ترور ناوالنی است. بر اساس این مستند، در سال 2020، پوتین به گروهی از ماموران روسی دستور داد تا ناوالنی را تعقیب کنند و او را با سم مبتدی مسموم کنند.

بیشتر فیلم به مصاحبه با خود ناوالنی (قبل از بازگشت به روسیه و زندانی شدن) و نزدیکانش اختصاص دارد. مصاحبه‌کنندگان ادعا می‌کنند که ترور پوتین روشی محبوب برای ترور مخالفان بود. ناوالنی در این مستند شواهدی نیز برای ادعای خود ارائه می دهد که یکی از آنها تماس تلفنی با یکی از مامورانی است که قصد ترور او را داشته است.

6. آقای پوتین کیست؟ (? Whoismisterputin) (2015)

بهترین فیلم های مستند درباره ولادیمیر پوتین

والری بالیان، مستندساز اوکراینی، با تکیه بر تحقیقات روزنامه نگاران مستقل، نگاهی به منابع قدرت و ثروت ولادیمیر پوتین دارد. این مستند به دنبال اثبات این ادعاست که پوتین در اوایل دهه 1990 در بالاترین سطوح قدرت در روسیه به قدرت رسید.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما