بهترین نوشیدنی ضد نفخ

[ad_1]

اگر گهگاه ورم و ناراحتی در شکم خود دارید، باید بدانید که تنها نیستید. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از دمنوش های گیاهی به خلاص شدن از شر این وضعیت ناخوشایند کمک می کنند. در اینجا برخی از داروهای گیاهی برای کاهش تورم وجود دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، التهاب ناشی از عوامل متعددی از جمله عدم تحمل غذایی، تجمع گاز در روده، عدم تعادل باکتری در روده، زخم، یبوست و عفونت های انگلی است.

مردم به طور سنتی از داروهای طبیعی مانند چای گیاهی یا چای برای خلاص شدن از شر نفخ استفاده می کنند. مطالعات اولیه نشان داده است که بسیاری از دمنوش های گیاهی به خلاص شدن از شر این وضعیت ناخوشایند کمک می کنند. در اینجا برخی از داروهای گیاهی برای کاهش تورم وجود دارد.

نعناع تند

در طب سنتی، نعناع به خلاص شدن از شر تعداد زیادی از مشکلات گوارشی کمک می کند. این گیاه طعمی خنک و با طراوت دارد. مطالعات آزمایشگاهی و فاز حیوانی نشان داده است که ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئیدها در نعناع، ​​فعالیت ماست سل ها را مهار می کند.

به عنوان سلول های سیستم ایمنی روده، ماست سل ها فراوان هستند و گاهی باعث نفخ می شوند. مطالعات حیوانی همچنین نشان داده است که نعناع باعث آرامش روده ها می شود و به کاهش نفخ روده و تورم و درد کمک می کند.

علاوه بر این، کپسول های روغن نعناع باعث کاهش درد شکم، نفخ و سایر علائم گوارشی می شود. البته چای نعنا برای نفخ آزمایش نشده است. با این حال، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که یک کیسه چای 6 برابر بیشتر از یک وعده کپسول نعناع فلفلی روغن نعناع تولید می کند، بنابراین می توان گفت که چای نعناع بسیار قوی است.

برای تهیه چای، 1.5 گرم برگ نعناع خشک، یک چای کیسه ای یا سه قاشق چایخوری از 17 گرم برگ نعناع تازه را در یک فنجان 240 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. قبل از صاف کردن، اجازه دهید 10 دقیقه بپزد.

تورم

فرنجمشک

پیازچه مربوط به عطر و طعم لیمو و از خانواده نعناع است. فارماکوپه اروپایی گزارش می دهد که چای توت سیاه بر اساس مصرف سنتی، مشکلات خفیف گوارشی از جمله نفخ و گاز معده را از بین می برد.

به عنوان یک عنصر کلیدی در IbroGast، شنبلیله حاوی 9 عصاره گیاهی مختلف برای هضم است و به صورت آنلاین در آمریکای شمالی، اروپا و جاهای دیگر در دسترس است. طبق مطالعات متعدد در فاز انسانی، این محصول باعث کاهش درد شکم، یبوست و سایر علائم گوارشی می شود.

با این حال، خار مریم یا چای آن برای تأثیر بر مشکلات گوارشی در انسان آزمایش نشده است، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. برای تهیه چای، یک قاشق چایخوری سه گرم رازیانه خشک یا یک کیسه چای را در یک فنجان 240 میلی لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه اضافه کنید.

خرگوش

خار مریم به عنوان یک گیاه سبز برگریز، طعم تلخی به چای می دهد. طعمی خریداری شده است اما می توان از آبلیمو و عسل برای کاهش تلخی آن استفاده کرد. درخت کوچکی با گل های خاردار و برگ های خزان کننده به دلیل طعم تلخی که دارد گاهی برای مشکلات گوارشی استفاده می شود. آنها به عنوان یک مکمل ساخته شده از گیاهان تلخ و ادویه جات به هضم کمک می کنند.

مطالعات انجام شده در فاز انسانی نشان داده است که کپسول حاوی یک گرم زردچوبه خشک شده از سوء هاضمه یا سوء هاضمه در قسمت فوقانی شکم جلوگیری می کند یا از بین می برد. این گیاه شیره گوارشی ترشح می کند که به هضم سالم و کاهش التهاب کمک می کند.

مطالعات در مراحل حیوانی و آزمایشگاهی نیز نشان می دهد که بیدمشک انگل ها را می کشد که می تواند باعث التهاب شود. با این حال، خود چای زردچوبه برای اثرات ضد نفخ آزمایش نشده است، بنابراین تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

برای تهیه چای توت سیاه، از 1.5 گرم سبزی خشک در هر فنجان در 240 میلی لیتر آب جوش به مدت پنج دقیقه استفاده کنید. توجه داشته باشید که زردچوبه در دوران بارداری نباید استفاده شود، زیرا حاوی سموم است، ترکیبی که می تواند باعث انقباضات رحمی شود.

آمد

چای زنجبیل از ریشه های ضخیم گیاه رسمی زنجبیل تهیه می شود و از دیرباز برای بیماری های معده استفاده می شده است. مطالعات روی وضعیت انسان نشان داده است که مصرف یک تا یک و نیم گرم کپسول زنجبیل در دوزهای منقسم باعث کاهش حالت تهوع می شود.

علاوه بر این، مکمل‌های زنجبیل تخلیه معده را تسریع می‌کنند، سوء هاضمه را تسکین می‌دهند و گرفتگی‌های روده، نفخ و گاز را کاهش می‌دهند. شایان ذکر است که این مطالعات با عصاره یا کپسول مایع به جای چای انجام شده است. در حالی که تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، ترکیبات مفیدی نیز در چای یافت می شود.

برای تهیه یک چهارم تا یک و نیم قاشق چایخوری از یک و نیم تا یک گرم پودر ریشه زنجبیل خشک (یا یک قاشق چایخوری) در 240 میلی لیتر آب جوشیده در هر فنجان استفاده کنید و بگذارید به مدت پنج دقیقه بپزد.

می توانید در هر فنجان 240 میلی لیتر آب یک قاشق چایخوری 6 گرم زنجبیل تازه و خرد شده استفاده کنید و به مدت 10 دقیقه بپزید و سپس آن را صاف کرده و بنوشید. طعم تند چای زنجبیل را می توان با افزودن آب لیمو و عسل کاهش داد.

رازیانه

از دانه های رازیانه برای تهیه چای مشابه عسل استفاده می شود. رازیانه به طور سنتی برای درمان اختلالات گوارشی مانند درد شکم، نفخ، گاز و یبوست استفاده می شود. در موش‌ها، درمان با عصاره رازیانه به محافظت در برابر زخم‌ها نیز کمک می‌کند. پیشگیری از زخم خطر التهاب را کاهش می دهد.

یبوست یکی دیگر از عوامل دخیل در برخی موارد نفخ است، بنابراین تسکین روده های تنبل – یکی از اثرات بالقوه رازیانه برای سلامتی – نفخ را نیز از بین می برد. هنگامی که ساکنان خانه های سالمندان مبتلا به یبوست مزمن، چای گیاهی با دانه های رازیانه می نوشیدند، به طور متوسط ​​چهار برابر بیشتر از افرادی که در گروه دارونما بودند، دفع مدفوع انجام می دادند.

با این حال، مطالعات فاز انسانی تنها بر روی یک گونه از چای شوید برای تایید فواید گوارشی مورد نیاز است. اگر نمی خواهید چای کیسه ای بنوشید، می توانید انواع شوید بخرید و آنها را برای چای له کنید. در یک فنجان 240 میلی لیتر آب جوش، یک تا دو قاشق چایخوری دو تا پنج گرم دانه را اضافه کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بپزد.

گل های شکرگزاری

گل سپاسی یا جنتیانا از خانواده گل های سپاسی دارای گل های زرد رنگ و ریشه های ضخیم است. چای گل سپسیس در ابتدا شیرین است اما طعم تلخی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند بابونه را با چای و عسل ترکیب کنند.

گل های شکرگزار به طور سنتی در محصولات دارویی و دمنوش های گیاهی برای کمک به نفخ، گاز و سایر مشکلات گوارشی استفاده می شود. علاوه بر این از عصاره شکرگزاری در مشکلات گوارشی استفاده می شود.

شکرگزاری شامل ترکیبات گیاهی تلخ با ایریدوئیدها و فلاونوئیدها است که به هضم و ترشح صفرا کمک می کند تا به تجزیه غذا کمک کند و در نتیجه التهاب را از بین ببرد. البته این چای بر روی انسان آزمایش نشده است، بنابراین استفاده از آن در صورت بروز زخم توصیه نمی شود، زیرا ممکن است اسیدیته معده را افزایش دهد و تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

برای تهیه چای شکرگزاری، یک چهارم تا یک و نیم قاشق چایخوری از یک تا دو گرم فنجان چای شکر یو خشک را در 240 میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بپزد.

بابون

بابونه یکی از اعضای خانواده مروارید است و دارای گل های سفید کوچک شبیه مرواریدهای کوچک است. در طب سنتی از بابونه برای درمان سوء هاضمه، گاز معده، اسهال، تهوع، استفراغ و زخم معده استفاده می شود.

مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده است که بابونه از عفونت باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری که باعث زخم معده می شود و با نفخ همراه است، جلوگیری می کند. بابونه یکی از گیاهان موجود در مکمل مایع ایبروگا است که به کاهش درد معده و زخم معده کمک می کند.

با این حال، مطالعات فاز انسانی روی چای بابونه برای تایید فواید گوارشی ضروری است. گل بابونه حاوی مفیدترین ترکیبات با فلاونوئیدها است. چای خشک را چک کنید تا مطمئن شوید که چای از گل تهیه شده است نه برگ و ساقه. برای تهیه این چای خوش طعم و کمی شیرین، یک فنجان 240 میلی لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای خوری دو تا سه گرم بابونه خشک (یا یک چای کیسه ای) بریزید و بگذارید 10 دقیقه بپزد.

تورم

سنبل ختایی

اسطوخودوس گیاهی دو ساله (به ندرت سه ساله) از تیره چتریان است که به دلیل خواص دارویی در بسیاری از کشورهای جهان کشت می شود. عصاره ریشه اسطوخودوس در ایبروگاست و سایر محصولات گیاهی گوارشی استفاده می شود. ترکیبات تلخ موجود در این گیاه باعث تحریک ترشح دستگاه گوارش برای هضم سالم می شود. علاوه بر این، تحقیقات روی مراحل حیوانی و آزمایشگاهی نشان می‌دهد که سنبل الطیب می‌تواند یبوست را برطرف کرده و منجر به التهاب شود. به طور کلی، تحقیقات بیشتری در مورد این مرحله ریشه انسانی مورد نیاز است.

برخی منابع ادعا می کنند که سنبل الطیب به دلیل اطلاعات ناکافی در مورد ایمنی آن نباید در دوران بارداری استفاده شود. برای اطمینان از مراقبت مناسب، همیشه باید قبل از استفاده از این گیاه در دوران بارداری یا در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

برای تهیه چای سنبل الطیب در هر فنجان 240 میلی لیتر آب جوشیده یک قاشق چایخوری 2.5 گرم ریشه خشک بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه بپزد.

طب سنتی نشان می دهد که بسیاری از دمنوش های گیاهی نفخ را کاهش داده و ناراحتی های گوارشی را برطرف می کند. به عنوان مثال، نعناع، ​​زردچوبه و گل‌های خاردار و برگ‌های همیشه سبز در محصولات گوارشی استفاده می‌شود که فواید اولیه آن در برابر التهاب نشان داده شده است. با این حال، فقط مطالعات انسانی در مورد چای مورد نیاز است. با این حال، از دمنوش های گیاهی می توان به عنوان یک درمان ساده و طبیعی برای نفخ و سایر مشکلات گوارشی استفاده کرد.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما