به‌روزرسانی‌های زنده Cowed: WHO می‌گوید موارد ابتلا در سراسر جهان در حال کاهش است، اما نوع فرعی Omicron در حال گسترش است.

[ad_1]

تصویرویروس کرونا ماه گذشته در هند در حال آزمایش است.
اعتبار …چینی آناند / آسوشیتدپرس

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید به نظر می رسد رشد omcron در بیشتر نقاط جهان کند می شود، اما یک نوع فرعی که دانشمندان معتقدند حتی مسری تر است در حال افزایش است و آزمایش این کاهش وجهه جهانی را مخدوش کرده است.

تعداد موارد جدید در سراسر جهان از فوریه 19 درصد کاهش یافته است. به گزارش آژانس، نسبت به هفته اول، 18 بهمن 1393.

WHO همچنین گفت که شیوع BA.2، یک زیرگروه Omicron، “به طور پیوسته در حال افزایش است” و BA.2 اکنون در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله چین، هند، پاکستان، بنگلادش و فیلیپین غالب شده است. دانمارک اولین کشوری بود که گزارش داد BA.2 از BA.1 پیشی گرفت، نسخه Omicron که برای اولین بار در جهان به موفقیت دست یافت.

دانشمندان می گویند شواهدی وجود ندارد که نشان دهد BA.2 کشنده تر از BA.1 است، اگرچه BA.2 می تواند کاهش Omicron را کاهش دهد. به نظر می رسد که واکسن ها بر علیه BA.2 به همان اندازه که علیه سایر اشکال Omicron مؤثر هستند، مؤثر هستند.

موج Omicron هنوز به آنچه آژانس منطقه غربی اقیانوس آرام می‌گوید، شامل اقیانوسیه، جزایر اقیانوس آرام و کشورهای آسیای شرقی مانند چین و کره جنوبی که اخیراً سال نو قمری را جشن گرفتند، نفوذ نکرده است. این یک فصل تعطیلات است که معمولاً شامل می‌شود. گردهمایی های بزرگ خانوادگی . سازمان بهداشت جهانی در هفته گذشته 19 درصد افزایش موارد ابتلا در این منطقه را گزارش کرد.

در اقیانوس آرام، دو کشور جزیره ای که اخیرا هیچ مورد تایید شده ای نداشتند، اکنون آلوده شده اند. در تونگا، در ماه ژانویه پس از کمک کشتی‌ها برای کمک به فوران آتشفشان و سونامی، همه‌گیری شیوع پیدا کرد. و جزایر کوک اولین مورد خود را هفته گذشته گزارش کردند.

WHO گفت که تعداد موارد در مناطق دیگر در حال کاهش است. اما موارد ابتلا هنوز در بخش‌هایی از اروپا از جمله اسلواکی، لتونی و بلاروس در حال افزایش است. بر اساس گزارش مرکز علوم و مهندسی سیستم های دانشگاه جان هاپکینز، در دو هفته گذشته موارد جدید در روسیه 79 درصد افزایش داشته است.

روز چهارشنبه، ماریا ون کارخوف، رئیس فنی کووید-19 سازمان جهانی بهداشت، هشدار داد که کاهش میزان آزمایش در سراسر جهان به این معنی است که تعداد موارد جهانی گزارش شده نمی تواند منعکس کننده گسترش واقعی ویروس باشد.

او گفت: «ما باید مراقب تفسیر بیش از حد این روند نزولی باشیم. وی گفت بزرگترین نگرانی افزایش مرگ و میر ناشی از کوو 19 برای ششمین هفته متوالی است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، منطقه مدیترانه شرقی، که خاورمیانه را در بر می گیرد، بیشترین تعداد مرگ و میر را گزارش کرده است و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، دومین منطقه در منطقه غربی اقیانوس آرام است.

مقامات WHO روز چهارشنبه گفتند که در ایالات متحده، بسیاری از کشورها به اندازه کافی سریع برای کاهش انتقال BA.1 حرکت نکرده اند و باید برای نسخه بعدی ویروس کرونا آمادگی بیشتری داشته باشند.

دکتر گفت: این آخرین راه حل نخواهد بود و آینده همه گیری هنوز بسیار نامشخص است. کاریسا اف.

دانیل پولیتی. گزارش همکاری

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما