به‌روزرسانی‌های زنده Quaid: دو سال پس از اعلام همه‌گیری، WHO خواستار تداوم هوشیاری شد.

[ad_1]

تصویرپوشیدن ماسک صورت در هنگ کنگ در روز سه شنبه.  دو سال پس از اعلام این همه گیری، این شهر همچنان با بدترین بیماری همه گیر خود مواجه است.
اعتبار …دیل د لا ری / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

سازمان بهداشت جهانی که اغلب به دلیل کندی در اعلام اپیدمی در سال 2020 مورد انتقاد قرار می گیرد، اکنون – دو سال پس از اعلام – می گوید که بسیاری از کشورها برای اعلام آن خیلی زود هستند و محافظ خود را کنار بگذارید.

تا آن زمان، مدیر کل آژانس، تدروس آزانوم گابریاس، رسما شیوع ویروس کرونا را یک اپیدمی اعلام کرده بود. در اوایل عصر از 11 مارس 2020، این ویروس قبلاً بیش از 120000 نفر را در 114 کشور آلوده کرده است و تقریباً 4300 نفر را کشته است.

در آن زمان، مانند اکنون، آژانس، بازوی سازمان ملل متحد، تمایل دارد با احتیاط و رویه به جلو حرکت کند. این پس از چندین هفته جلسات توجیهی روزانه رسانه ای بود که در آن وی از نزدیک به 200 کشور عضو سازمان خواست تا از طریق آزمایش، ردیابی تماس و جداسازی افراد مبتلا، ویروس را کنترل کنند. تدروس بحران را به یک اپیدمی تغییر داد. او خواستار توجه شد و گفت که این کار را انجام داده است زیرا بسیاری از کشورها اولین اعلامیه این گروه در مورد وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را جدی نمی گیرند.

کار کرد.

دکتر گفت: «این اولین نظر من در آن روز بود، تقریباً وقتش بود. ژرژ بنجامین، مدیر اجرایی انجمن بهداشت عمومی آمریکا، این هفته در مصاحبه ای به یاد آورد. ما مدتی است که یک بیماری همه گیر داشته ایم و مجبور نیستیم چنین رفتار کنیم. ما به این پیام نیاز داشتیم تا از منظر جهانی شروع کنیم.

در آن شب، برادوی در سال 2020 صفحه نمایش خود را بست و NBA پس از مثبت شدن تست یک بازیکن، فصل خود را به حالت تعلیق درآورد. بازارهای سهام سقوط کردند. مدارس و دانشگاه ها، مشاغل و ادارات درهای خود را بسته اند. و بازیگر تام هنکس اعلام کرد که او و همسرش ریتا ویلسون به این ویروس مبتلا شده اند. رئیس جمهور دونالد جی ترامپ مرزهای ایالات متحده را به روی اکثر مسافران قاره اروپا بسته است. در آن روز 1263 مورد و 37 مورد مرگ در ایالات متحده گزارش شد. ملت به زودی به یک اپیدمی جهانی تبدیل خواهد شد.

دو سال بعد، ایالت های ایالات متحده و بسیاری از کشورها عجله دارند تا اقدامات احتیاطی بهداشت عمومی را لغو کنند، آزمایشات را کاهش دهند و تحریم ها را لغو کنند، با اشاره به کاهش شدید افزایش omcron – و WHO گفت: نه به این سرعت.

در چندین فروم این هفته، آژانس خواستار تداوم هوشیاری، به ویژه در مورد نابرابری شد. در به‌روزرسانی اخیر در مورد تهدید ناشی از ویروس، بازوی منطقه‌ای WHO برای ایالات متحده اعلام کرد که نیمکره غربی با کمتر از 13 درصد از جمعیت جهان، اولین دو مورد شناخته شده ویروس کرونا را داشته است. 63 درصد از آنها گزارش شده است. ماه 2022

این ویروس هر بار ما را فریب داده است.» دکتر بنیامین گفت. “به همین دلیل است که آنها به طور منطقی محتاط هستند.”

این آژانس ماه ها تلاش کرده است تا کشورهای عضو ثروتمند خود را از رقابت دور نگه دارد. در ماه اوت، WHO به دنبال ممنوعیت تزریق واکسن تقویت کننده به منظور ارائه دوزهای واکسن رایگان به میلیاردها نفر در کشورهای فقیر که هنوز واکسینه نشده اند، به استثنای افراد دارای نقص ایمنی، انجام شد. از روز سه شنبه، آژانس به طور کامل تزریق های تقویت کننده را تایید نکرده بود.

اعتبار …Yonhap / EPA، از طریق شاتر استوک

این روز چهارشنبه با توصیه جدیدی برای گسترش عرضه کیت های خودآزمایی در کشورهای فقیر همراه شد، جایی که تست حرفه ای می تواند بسیار گران باشد.

دکتر می‌گوید: «این مانع از توانایی ما برای دیدن کجای ویروس کووید ۱۹، نحوه انتشار و توسعه آن می‌شود.» تدروس گفت که در کشورهای فقیر آزمایش کافی وجود ندارد.

اما اگر تلاش کوواکس، برنامه توزیع جهانی واکسن کروناویروس، پیشرو باشد، ممکن است ماه ها طول بکشد تا ابتکار آزمایش پیشرفت زیادی کند. بر اساس پروژه جهانی داده‌های ما در دانشگاه آکسفورد، تنها 14 درصد از مردم کشورهای کم‌درآمدی که قصد کمک به کوواکس را دارند، غذا دریافت کرده‌اند.

بیش از 10 میلیون مورد جدید ویروس کرونا در هفته گذشته گزارش شد – تقریباً به طور قطع تعداد کم است، زیرا نرخ آزمایش به طور قابل توجهی کاهش یافته است – بزرگترین چالش WHO اکنون مانند دو سال پیش است: جذب کشورهای عضوی که کار آن را تامین مالی می کنند. هشدارها

دکتر گفت: «این همه گیری هنوز به پایان نرسیده است. تدروس روز چهارشنبه گفت: “و تا زمانی که همه جا از بین نرود، به جایی ختم نمی شود.”



[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما