به‌روزرسانی‌های زنده کووید: شهر نیویورک برای همگام شدن با Omicron تلاش می‌کند

[ad_1]

ویدئو

گزیده

گزیده

سازمان جهانی بهداشت درباره «سونامی» سرایت دلتا و اومیکرون هشدار داده است

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که انتشار این انواع ویروس کرونا می‌تواند منجر به افزایش سریع عفونت‌ها شود، اما این آژانس اضافه کرد که داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن‌ها در برابر بیماری‌های جدی و مرگ محافظت می‌کنند.

«در حال حاضر دلتا و اومیکرون تهدیدهای مضاعفی هستند که تعداد موارد را به رکورد افزایش می‌دهند. که باز هم منجر به افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر می شود. من بسیار نگران هستم که Omicron بیشتر قابل انتقال است، مانند یک دلتا پخش می شود و باعث سونامی موارد می شود.” «به همین دلیل است. با این حال، به نظر می رسد که این واکسن هنوز ثابت می کند که محافظت کننده است زیرا اگرچه تعداد آن در بسیاری از کشورها به سرعت در حال افزایش است، اما بستری شدن در بیمارستان و حتی در داخل بیمارستان – افراد بستری در بیمارستان، نیاز به تهویه، نیاز به مراقبت جدی، اتفاق نمی افتد. به نظر می رسد مقیاس در حال بالا رفتن است. ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که این ویروس با افرادی که هیچ ایمنی قبلی نسبت به واکسن یا عفونت طبیعی ندارند، چه خواهد کرد.»

پخش کننده ویدیو در حال class=
سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که انتشار این انواع ویروس کرونا می‌تواند منجر به افزایش سریع عفونت‌ها شود، اما این آژانس اضافه کرد که داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن‌ها در برابر بیماری‌های جدی و مرگ محافظت می‌کنند.اعتباراعتبار …کریستن جی. بتل برای نیویورک تایمز

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه هشدار داد که گردش مداوم انواع دلتا و افزایش و گسترش سریع اومیکرون می تواند منجر به “سونامی” عفونت ها شود که می تواند سیستم های مراقبت های بهداشتی را فلج کند، اگرچه مقامات ارشد ایالات متحده اصرار داشتند که داده های اولیه نشان دهنده omikron است. عفونت باعث بیماری خفیف می شود.

براساس پایگاه داده نیویورک تایمز، میانگین جهانی موارد جدید در روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود یعنی بیش از 930000 رسید. بالاترین سطح قبلی بیش از 827000 بود که به پایان آوریل رسید.

منبع: مرکز علوم و مهندسی سیستم ها (CSSE) در دانشگاه جان هاپکینز، آژانس بهداشت ایالتی و محلی ایالات متحده. موارد روزانه تعداد موارد جدید گزارش شده روزانه است. میانگین هفت روزه میانگین یک روزه و داده های شش روز گذشته است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: «دلتا و اومیکرون اکنون یک تهدید مضاعف هستند که منجر به افزایش تعداد بیماران و افزایش بستری شدن در بیمارستان و افزایش مرگ و میر شده است.» تدروس آدهانوم گبریوس در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت. من بسیار نگران هستم که Omicron، مانند دلتا، بسیار مسری و در حال گسترش است، بنابراین یک سونامی از موارد در راه است.

اما علاوه بر هشدارها، مقامات آمریکایی و دانشمندان برجسته در آژانس سازمان ملل متحد گفتند که داده‌های اولیه در مورد مکان‌هایی که Omicron در حال انتشار است، نشانه‌های مثبت محتاطانه‌ای دارد.

دکتر. راشل پی. والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت که علیرغم افزایش نزدیک به 60 درصدی بیماران در هفته گذشته، روزانه حدود 240000 مورد ابتلا گزارش می شود، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر نشان دهنده موج خفیف ویروس است.

وی با بیان اینکه میانگین هفت روزه بستری شدن 9000 بیمارستان نسبت به هفته گذشته حدود 14 درصد افزایش یافته است، گفت: اگرچه موارد ما از هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، اما در حال حاضر بستری شدن و مرگ و میرها نسبتاً پایین است. وی افزود: میانگین هفت روز مرگ و میر روزانه حدود 1100 نفر در روز بود که حدود 7 درصد کاهش داشت.

او گفت: “این ممکن است به این دلیل باشد که پذیرش در بیمارستان حدود دو هفته به تاخیر می افتد.” بیماری های ناشی از Omicron، به ویژه در افراد واکسینه شده و بزرگ شده.

با استناد به مجموعه ای از مطالعات بین المللی که اثرات خفیف Omicron را نشان می دهد، دکتر. آنتونی اس. فاوست، مشاور ارشد پزشکی پرزیدنت بایدن، در همان کنفرانس خبری گفت که “الگو و تفاوت بین مورد و بستری شدن در بیمارستان نشان می دهد که بستری شدن در بیمارستان کمتر خواهد بود – نسبت مورد به مورد زمانی که وضعیت واضح تر شود.”

دکتر. سومیا سوامیناتان، مدیر ارشد علمی WHO، گفت داده های اولیه دنیای واقعی نشان می دهد که رابطه بین تعداد عفونت و بستری شدن در بیمارستان “اختلال یافته است.”

او هشدار می دهد که شواهدی علیه Omicron در حال ظهور است. او گفت: «ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که این ویروس چه خواهد کرد.

در حالی که به طور فزاینده ای آشکار می شود که افراد واکسینه شده به Omicron آلوده شده اند، که به معنای کاهش توانایی واکسن در خنثی کردن ویروس است، شواهد اولیه از واکسیناسیون محافظ ممکن است مثبت بوده باشد.

او گفت که به نظر می رسد واکسن هنوز در برابر بیماری های جدی و مرگ “محافظت کننده” است. اما این معادله پیچیده ای بود که باید چندین عامل را در نظر گرفت – از جمله آسیب پذیری بالینی افرادی که آلوده شده اند – و داده های کافی وجود نداشت.

رئیس برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، دکتر. مایک رایان می‌گوید Omicron همچنان می‌خواهد با تمام بخش‌های جامعه – آسیب‌پذیرترین جمعیت‌ها و کسانی که واکسینه نشده‌اند – کار کند.

وی گفت: شیوع Omicron در سراسر جهان عمدتاً در گروه سنی جوان شروع شده است و این نوع در حال حاضر تنها به افراد مسن سرایت می کند.

او گفت: “من فکر می کنم ما همچنان از موارد و بیماری های جدی جدا خواهیم بود.” اما تعداد موارد روزانه – “قدرت عفونت” – می تواند منجر به افزایش بیماران و افزایش فشار بر سیستم های مراقبت های بهداشتی شود.

او همچنین خاطرنشان کرد که حتی در کشورهایی که نرخ واکسیناسیون بالایی دارند، افراد غیر واکسینه شده دارای جیب های بزرگی هستند و هنوز زود است که بگوییم آیا خود اومیکرون نسبت به کشورهای قبلی دارای بیماری کمتری است یا خیر.

دکتر. تدروس گفت: «داستان کنونی خفیف‌تر یا کمتر جدی است» می‌تواند خطرناک باشد، زیرا تنها نرخ بالای شیوع می‌تواند منجر به افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر شود.

او گفت: ما نباید اخبار بد را به خبر خوب تقلیل دهیم. “در اینجا هر دو عامل وجود دارد.”

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما