به‌روزرسانی‌های زنده کووید: فاوست با احتیاط می‌گوید به نظر می‌رسد موج ایالات متحده «درست» پیش می‌رود

[ad_1]

ویدئو

گزیده

گزیده

نیوزلند بالاترین سطح محدودیت های کووید را اعمال کرده است

این محدودیت ها پس از آن صورت گرفت که تعدادی از موارد از نوع Omicron در یک خانواده گزارش شد که در مراسم عروسی بزرگ و رویدادهای دیگر در اوکلند، بزرگترین شهر نیوزیلند شرکت می کردند.

9 مورد کووید-19 که دیروز در منطقه نلسون-مارلبورو گزارش شد اکنون به عنوان نوع Omicron تأیید شده است و یک مورد دیگر در همان خانواده اواخر دیروز تأیید شد. این بدان معناست که Omicron اکنون در اوکلند و احتمالاً منطقه نلسون-مارلبورو، اگر نه در جاهای دیگر، در گردش است. بر این اساس، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، امروز یکشنبه، 23 ژانویه ساعت 23:59 کل نیوزیلند وارد تنظیمات قرمز سیستم چراغ راهنمایی خواهد شد. بنابراین، در رنگ قرمز، از بسیاری جهات، زندگی از بین خواهد رفت. مثل همیشه، اما مراقب باشید با استفاده از ماسک های بیشتر و حفظ فاصله و به حداقل رساندن خطر دور هم جمع شدن برای کاهش خطر ابتلا به ویروس و حوادث فوق العاده منتشر کننده. قرمز به معنای قفل شدن نیست. در رنگ قرمز، مشاغل باز هستند و شما می توانید بسیاری از کارهایی را که به طور معمول انجام می دهید، از جمله بازدید از خانواده و دوستان و سفر در سراسر کشور انجام دهید.

پخش کننده ویدیو در حال class=
این محدودیت ها پس از آن صورت گرفت که تعدادی از موارد از نوع Omicron در یک خانواده گزارش شد که در مراسم عروسی بزرگ و رویدادهای دیگر در اوکلند، بزرگترین شهر نیوزیلند شرکت می کردند.اعتباراعتبار …الکس برتون / هرالد NZ، از طریق آسوشیتدپرس

نیوزیلند روز یکشنبه اعلام کرد که پس از گزارش حداقل 9 مورد از نوع بسیار مسری از نوع امیکرون، محدودیت‌های سطح بالای کووید را در نیمه شب در سراسر کشور اعمال خواهد کرد.

این موارد در شهر جزیره جنوبی نلسون اولین عفونت‌های omikron هستند که در خارج از کارگران متصل به فرودگاه بین‌المللی یا مراکز ایزوله هتل روستایی یافت می‌شوند. جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، گفت که یک عروسی بزرگ در اوکلند، بزرگترین شهر نیوزلند، با حضور تعدادی از افراد آلوده برگزار شد.

خانم آردرن در یک کنفرانس خبری با اعلام این تحریم ها گفت: «منظورم این است که Omicron اکنون در اوکلند و احتمالاً در منطقه نلسون-مارلبورو، اگر نه در جاهای دیگر، فعالیت می کند.

تا سال گذشته، نیوزیلند سیاست خلیج صفر را دنبال می کرد، زمانی که یک فوران بزرگ از نوع دلتا این آرزو را مجبور به تسلیم کرد. اما تعداد آن کاهش یافته است. در دو ماه گذشته، روزانه تنها چند ده مورد جدید در نیوزلند گزارش شده است.

منبع: مرکز علوم و مهندسی سیستم های دانشگاه جان هاپکینز (CSSE). میانگین روزانه با داده های هفت روز گذشته محاسبه می شود.

مشخص نبود که چگونه افراد نلسون – اعضای تک خانواده و چند خانواده – به ویروس آلوده شدند، اما خانم آردرن گفت که او اخیراً به عنوان مهماندار ایر در همان پرواز ایر نیوزیلند پرواز کرده است که بعداً آزمایش Omicron مثبت شد.

خانم آردرن گفت که اقدامات جدید که در سیستم مبتنی بر چراغ راهنمایی کشور به عنوان “قرمز” طبقه بندی شده است، “قفلی نیست”.

او گفت: “در رد، مشاغل باز هستند و شما می توانید بسیاری از کارهایی را که معمولا انجام می دهید، از جمله بازدید از خانواده و دوستان و سفر در سراسر کشور انجام دهید.”

اما افرادی که واکسینه نشده اند با محدودیت های قابل توجهی مواجه خواهند شد، از جمله محدودیت در خدمات عبادی و مشاغلی که غذا یا نوشیدنی ارائه می دهند. مدارس باز خواهند ماند، اما همه دانش آموزان کلاس سوم باید از ماسک استفاده کنند. برگزاری مراسم از قبیل مراسم عروسی و ختم محدود خواهد بود حداکثر 100 نفر که همه آنها باید واکسینه شوند. (در صورت حضور افراد واکسینه نشده، حد مجاز به 25 نفر کاهش می یابد.)

بیش از 93 درصد از جمعیت 12 ساله و بالاتر نیوزیلند کاملاً واکسینه شده علیه ویروس کرونا هستند، اما تنها 23 درصد واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند. ارائه شات‌های تقویت‌کننده بیشتر به این معنی است که انتظار می‌رود محدودیت‌های جدید طی چند هفته اعمال شوند.

روز جمعه، نیوزیلند اعلام کرد افرادی که تست ویروس آنها مثبت بوده باید از 10 تا 14 روز جدا شوند. مخاطبین نزدیک آنها اکنون به جای یک هفته باید 10 روز از هم جدا شوند.

نوع Omicron در این هفته یک اپیدمی را به برخی از نقاط دورافتاده جهان آورده است. برخی از کشورهای جزیره ای در اقیانوس آرام اولین موارد خود را گزارش کردند که منجر به اولین قرنطینه اپیدمی در کیریباتی و ساموآ شد.

در یک کنفرانس خبری، خانم آردرن گفت ازدواج او با نامزدش، مجری تلویزیونی کلارک گیفورد، هفته آینده طبق برنامه ریزی انجام نخواهد شد.

او درباره این تعویق گفت: «من به جرأت می‌توانم بگویم با هزاران نیوزلندی دیگر که از این همه‌گیری ویران شده‌اند، تفاوتی ندارم. “ناراحت کننده ترین چیز ناتوانی یکی از عزیزان در کنار او بودن در هنگام بیماری جدی است – این بسیار فراتر از آن چیزی است که من تجربه کرده ام.”

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما