به طور غیر منتظره سر شهاب از بستر کانادا – زومیت بالا می رود

[ad_1]

روت همیلتون، بریتیش کلمبیا ، کانادا به تازگی یک شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی را در نزدیکی بالش پیدا کرده است. روت همیلتون در خانه اش خوابیده بود که سگش با صدایی وحشتناک از خواب بیدار شد. از جا پرید و چراغ را روشن کرد و بلافاصله سوراخ بزرگی در سقف اتاقش دید. زمان او ساعت 11:35 شب بود. نیویورک تایمز گزارش داد: “در ابتدا ، همیلتون 66 ساله تصور می کرد که درختی در نزدیکی خانه اش افتاده است ، اما در تحقیقات اولیه مشخص شد که همه درختان حیاط در جای خود قرار دارند.

روت همیلتون تصمیم گرفت بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی (911) تماس بگیرد. اما در حین صحبت با اپراتور تلفن ، متوجه یک شیء ذغال سنگ خاکستری بزرگ شد که در تختش با دو بالش گل خوابیده بود. بعداً فهمید آنچه روی تختش افتاده شهاب سنگ است. همیلتون به یک وب سایت خبری گفت: “من مثل برگ می لرزم.” تصور کنید خواب هستید. همه چیز امن و مطمئن است و شما در رختخواب خود با آرامش می خوابید ، اما ناگهان وقتی شهاب سنگی به شما برخورد می کند ، از تخت بلند می شوید. “

یک شهاب سنگ نسبتاً بزرگ ، به اندازه یک مشت مرد قوی ، در کنار خانم همیلتون آمد و مقداری گچ و خاک روی دیوار را از بین برد و روی صورت او ریخت. این حادثه که در 3 اکتبر رخ داد ، کاربران اینترنت را برای مدتی مشغول کرد و در نهایت به دانشمندان اجازه داد تا این شهاب سنگ را از نزدیک مطالعه کنند.

شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتونشهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتون

هر ساعت و هر روز “شهاب سنگ” به زمین پرتاب می شود. شهاب سنگ ها به اندازه کافی بزرگ هستند تا در مدار سیاره ای زنده بمانند و در سطح سیاره شما فرود بیایند و همان شهاب سنگ هایی را که می شناسید تشکیل دهند. برخی از این شهاب ها از مجموعه های شخصی و برخی از موزه ها به دست می آیند. برخی از آنها در حراج ها و وب سایت های خرده فروشی مانند eBay فروخته می شوند. در اول مارس ، مجموعه ای منحصر به فرد از شهاب سنگ های کمیاب در مجموع 40 میلیون در کریستیز فروخته شد.

شبی که شهاب سنگ به خانه همیلتون در گلدن سیتی برخورد کرد (شهری با 3700 نفر در 708 مایلی شرقی ونکوور) ، دیگر کانادایی ها دو صدای وحشتناک شنیدند و توپ آتش را در آسمان شب دیدند. به گفته محققان دانشگاه کلگری ، برخی موفق به ثبت تصویر این پدیده شده اند. پس از تماس خانم همیلتون با مرکز فوریت های پلیسی ، یک مأمور به خانه او آمد و گفت که سرگردان باید به دلیل انفجار در عملیات راه سازی در نزدیکی به استون آمده باشد. با این حال ، تحقیقات بعدی نشان داد که آن شب هیچ انفجاری رخ نداد.

افسر پلیس سپس حدس دیگری زد که سنگ روی تخت خانم همیلتون باید یکی از دو شهاب سنگی باشد که صدای وحشتناک آنها در نزدیکی شنیده شد. خانم همیلتون که از این موضوع شوکه شده بود ، به اتاق خواب خود بازنگشت و تمام شب چای نوشید. همیلتون به رسانه های محلی گفت که او در ابتدا تصمیم داشت داستان را خاموش نگه دارد ، اما بعداً به محققان دانشگاه وسترن انتاریو اطلاع داد. پیتر براون، یکی از محققان مرکز علوم نیز به محل حادثه شتافت و منشأ شهاب سنگی را که به اعتقاد وی “از یک سیارک” آمده بود ، تأیید کرد. خانم همیلتون ، که اکنون بازنشسته شده و مدیر سابق اتاق بازرگانی محلی است ، تصمیم گرفت به خانواده اش اطلاع دهد.

مثل برگ می لرزیدم. تصور کنید که در خواب هستید و ناگهان شهاب سنگی از خواب بیدار می شود

شهاب سنگ ها قبلاً در خانه ها و حیاط خلوت فرود آمده بودند. در سال 1982 ، یک جسم 2.7 کیلوگرمی آسمانی با خانه ای در واترفیلد ، کانکتیکات ایالات متحده برخورد کرد. این شی سقف طبقه دوم و اول را سوراخ کرد و به داخل اتاق نشیمن افتاد و وارد اتاق غذاخوری شد تا ساکنان را متحیر کند. در حادثه عجیب دیگری در سال 2020 ، یک شهاب سنگ 2 کیلویی از سقف به خانه تابوت ساز اندونزیایی سقوط کرد.

به گفته پروفسور براون ، احتمال برخورد یک خانه خصوصی با شهاب سنگ و برخورد با تخت یک در 100 میلیارد در سال است. شهاب سنگی که از اتاق خواب خانم همیلتون بیرون آمد یکی از دو شهاب سنگی بود که آن شب از آسمان طلایی گذشت. بعداً محققان دانشگاه کلگری (257 کیلومتری شرق گلدن) شی دیگری را در فاصله یک و نیم مایلی خانه همیلتون پیدا کردند. محققان از این شاخص در عکس ها و فیلم های افراد محلی برای یافتن شهاب سنگ استفاده کردند.

خروج از اتاق خواب خانم همیلتون پس از سقوط شهاب سنگخروج از اتاق خواب خانم همیلتون پس از سقوط شهاب سنگ

آلن هیلدبرندیک دانشیار در دانشگاه کلگری که در مورد شهاب سنگ ها مطالعه می کند ، می گوید: “او و همکارانش از دریافت این جسم آسمانی بسیار خوشحال بودند و فکر می کنم ما با خوشحالی یکدیگر را در آغوش گرفتیم. “شهاب سنگ فرصتی نادر به دانشمندان می دهد تا اطلاعات تازه و اولیه در مورد اجرام منظومه شمسی و مواد کمربند سیارک ها بدست آورند. بنابراین ، ممکن است محققان این فرصت را داشته باشند که به جای مشاهده این اجرام از فاصله زیاد ، از آنها نمونه برداری کنند.

مقالات مرتبط:

دانشمندان همچنین می گویند که می توانند از این شهاب سنگ ها برای بازسازی مسیر فضا به زمین استفاده کنند. شهاب سنگها در این مسیر حدود 90 درصد جرم خود را از دست می دهند. در طول این سفرهای طولانی ، دمای شهاب سنگ ها به بیش از 2000 درجه سانتیگراد می رسد و سرعت آنها گاهی 50 برابر سریعتر از سرعت صوت است. اگرچه شهاب سنگ ها معمولاً گرمای خود را از دست می دهند و وقتی پیدا می شوند سرد هستند ، اما هنوز بسیار داغ هستند.

خانم همیلتون گفته است قصد دارد پس از اتمام پژوهشگران شهاب سنگی را در املاک خود قرار دهد. گفته می شود احتمال برخورد شهاب سنگ ها بیشتر از برنده شدن بلیط بخت آزمایی است و حالا که این اتفاق باورنکردنی در مورد خانم همیلتون رخ داده است ، چرا خرید بلیط بخت آزمایی را در نظر نگیرید. وقتی از خبرنگاری در مورد آن سوال شد ، او گفت که لازم نیست چون قبلاً برنده شده است. خانم همیلتون گفت: “آسیبی ندیدم.” من چنین تجربه ای را پشت سر گذاشتم و حتی یک خراش هم نگرفتم. بنابراین من فقط می خواستم حمام کنم و گرد و غبار را از سر و صورتم بشویم. “من از زنده بودن بسیار سپاسگزارم.”

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما