بورل به امیر عبداللهیان گفت که ایران و آمریکا باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

[ad_1]

جوزف بورل، وزیر امور خارجه کشورمان در یک مصاحبه تلفنی گفت: «حذف مؤثر مسائل اساسی و تحریم‌ها نباید تحت تأثیر زیاده‌روی از سوی آمریکا قرار گیرد».

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آخرین تحولات مذاکرات وین را مورد بررسی قرار داد.

آخرین نتایج و روند مذاکرات وین برای رفع تحریم ها و همچنین برخی موضوعات مورد علاقه بین المللی از جمله بحران اوکراین در گفت و گوی تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین مورد بررسی قرار گرفت. و وزیر امور خارجه کشورمان دکتر امیر عبداللهیان مبادله شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین گفت: مذاکرات وین در مقطع حساسی قرار دارد و اکنون آمریکا و ایران باید در تبادل پیام ها و رفع محدودیت های زمانی انعطاف بیشتری داشته باشند.

بورل گفت: موضوع تضمین های اقتصادی برای شما مهم است و ما از آن حمایت می کنیم. من و شما به تلاش های خود برای رسیدن به توافق ادامه خواهیم داد زیرا راه طولانی را پیموده ایم. شما یک مذاکره کننده سرسخت ایرانی هستید.

وزیر امور خارجه همچنین در این گفتگوی تلفنی از تلاش‌ها و پیشرفت‌های هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین قدردانی کرد و افزود: اگر واقع‌گرایی در نگرش همه طرف‌ها حاکم شود، همچنان به رسیدن به وضعیت بهتر و بهتر نزدیک شده‌ایم. جای بهتر. توافق قوی.”

وی گفت: برخی از خواسته های جدید از سوی آمریکا هیچ توجیه منطقی ندارد و با موضع آمریکا در مورد توافق سریع در تضاد است.

امیرعبداللهیان افزود: حذف موثر موضوعات کلیدی و تحریم ها نباید تحت تاثیر زیاده خواهی های آمریکا باشد.

وی گفت: کشور ما نمی تواند هر روز از طریق یک هماهنگ کننده به بهانه سرکوب افکار عمومی خود پیامی جدید و متفاوت به ما بدهد. اگر طرف آمریکایی با افکار عمومی مشکل دارد، باید بگویم که ما در ایران هم با افکار عمومی مشکل داریم. او تحولات را با نهایت حساسیت و دقت رصد می‌کند و از دولت می‌خواهد که واکنش نشان دهد و به طور موثر تحریم‌ها را لغو کند و توانایی هسته‌ای صلح‌آمیز خود را حفظ کند.

دکتر امیر عبداللهیان به طور ویژه تاکید کرد: برخی مسائل مربوط به قهرمانان ملی ما قابل بحث نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از این گفتگو با تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین تاکید کرد: باید کرد. تا با توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی، ثبات و امنیت در منطقه برقرار شود.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما