تجربه ای متفاوت از دنیای مجازی متاور

[ad_1]

در نمایشگاه CES 2022، شرکت تابعه پاناسونیک، Shiftall، مجموعه ای از محصولات را معرفی کرده است که به کاربران کمک می کند تا خود را در دنیای مجازی متاوارس غوطه ور کنند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه فناوری CES 2022 که از روز دوشنبه تنها با حضور خبرنگاران آغاز شد، دیروز (چهارشنبه) به روی عموم باز شد. در این نمایشگاه بزرگ‌ترین برندهای دنیا کار می‌کنند و با شرکای جدیدی آشنا می‌شوند و وارد هوشمندانه‌ترین حوزه جدید می‌شوند.

CES تمام جنبه های فناوری را پوشش می دهد. این نمایشگاه فناوری فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی، انرژی، خودرو، سلامت، سرگرمی، صفحه‌نمایش و تلفن‌های همراه، لوازم خانگی، روبات‌ها، فناوری 5G و موارد دیگر را به نمایش می‌گذارد.

در نمایشگاه CES 2022، شرکت تابعه پاناسونیک، Shiftall، مجموعه ای از محصولات را معرفی کرده است که به کاربران کمک می کند تا خود را در دنیای مجازی متاوارس غوطه ور کنند. اینها شامل هدست واقعیت مجازی MeganeX، دستگاه گرمایش و خنک کننده با احساس سنگریزه پوشیدنی و میکروفون Mutalk سازگار با Mutalk است.

هدست ها و میکروفون های این شرکت با لباس های ردیابی حرکت Haritora X جفت شده اند تا کاربر را بیشتر در این دنیای مجازی غرق کند. به گفته این شرکت، این هدست با Steam VR سازگار است و در حالی که سبک است، نمایشگری با وضوح بالا ارائه می دهد.

Pebble Feel همچنین یک دستگاه تهویه مطبوع به شکل کف دست است که با پوشیدن یک پیراهن خاص گردن کاربر را خنک می کند تا مانند دنیای واقعی دنیای مجازی را تقلید کند. در CES، این شرکت کت و شلوارهایی را آزمایش کرد که شامل Pebble Feel و Haritora X بودند که از هدست واقعیت مجازی Oculus استفاده می کردند.

فیسبوک اخیراً مفهومی به نام متاستور را معرفی کرده و نام خود را به متا تغییر داده است. برای برخی، Metawares ممکن است به معنای نسخه پیشرفته واقعیت مجازی باشد، اما برخی دیگر معتقدند که آینده اینترنت را شکل خواهد داد.

در واقع، مقایسه متاور و واقعیت مجازی مانند مقایسه تلفن های همراه اولیه با گوشی های هوشمند امروزی است. متاورها روی کامپیوتر نصب نمی شوند، اما برای استفاده از آنها به یک هدست نیاز دارید تا وارد دنیای دیجیتال شوید.

برخلاف واقعیت مجازی فعلی که عمدتاً برای بازی استفاده می شود، در دنیای مجازی متاور می توان هر نوع فعالیتی را انجام داد. اینها شامل کار، بازی، کنسرت، رفتن به سینما و گذراندن وقت با دوستان است.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک متاورز می‌گوید: «در Metavers، می‌توانید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، با دوستان و خانواده دور هم جمع شوید، کار کنید، تمرین کنید، بازی کنید، خرید کنید، محتوای متفاوتی بسازید.» تجربه با تلفن های همراه یا رایانه های امروزی امکان پذیر نیست. در آینده، به عنوان یک تصویر هولوگرام، می توانید به سرعت به مکان های مختلف تلپورت کنید، با دوستان خود به کنفرانس های مختلف بروید و از خانه والدین خود دیدن کنید. Teleport مفهومی است که به حرکت ماده بین دو نقطه بدون داشتن مسیر فضایی مشترک بین دو نقطه مورد نظر اشاره دارد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما