تخفیف برای فروشندگان مسکن در بازار غیر مصرفی

[ad_1]

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اکنون با بیان اینکه فروشندگان مسکن چند برابر خریداران هستند، گفت: نرخ های ارائه شده در برخی مناطق کمتر از 10 میلیون تومان در هر متر مربع است و خریدار وجود ندارد، اما می سازیم و مقداری را بفروش.» معلوم است که اینها سودمند است.

مصطفی قلی خسروی گفت: قیمت مسکن در تهران بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است و من افت 1.1 درصدی را قبول ندارم. چون من در مورد بازار مسکن از پایین بازار صحبت می کنم.

وی افزود: برخی از سازندگان و فروشندگان یا خریدار و فروشنده می گویند که قیمت ها کاهش نیافته و یا دوباره در حال افزایش است که قطعاً به نفع است. فروشنده ای که دو ماه پیش آپارتمان خود را 55 میلیون متر ارزیابی کرده بود، اکنون آن را 45 میلیون تومان قیمت گذاری کرده و هیچکس آن را خریداری نمی کند. سپس تولید کنندگان و خرده فروشان هستند که می گویند قیمت کاهش نیافته است. برخی افراد دانسته یا ندانسته با ارائه برخی آمار به آنها کمک می کنند. این اشتباه است؛ بگذار آنهایی که خانه ندارند یک نفس عمیق بکشند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعداد فروشنده ها چند برابر خریدار است، گفت: متاسفانه در کشور ما برخی باید قیمت خودرو و مسکن خود را بالا ببرند اما تورم را در نظر نمی گیرند. به نفع کسی نیست.”

خسروی نیاز فعلی بازار مسکن را راضی‌کننده توصیف کرد و گفت: همه مسئولان، فعالان حوزه مسکن و مردم از دادن اخبار تحریک‌کننده در بازار مسکن خودداری کنند. منفعت خریدار باید در اولویت باشد. اگر متقاضیان واقعی توانایی پرداخت آن را نداشته باشند، هیچ تولیدکننده ای سودی نخواهد داشت. خوشبختانه به اصطلاح قیمت ها از بین رفته و بازار به سمت ثبات و کاهش قیمت ها پیش می رود.

بازگشت قیمت در تبلیغات به معنای بازگشت نرخ های نادرست است

وی با انتقاد از برخی شایعات مبنی بر احتمال ظهور مجدد قیمت مسکن در سایت های اینترنتی، گفت: از اردیبهشت ماه که دادستانی درج قیمت مسکن و خودرو را در سایت ها به صورت اصولی و به موقع ممنوع اعلام کرد، نرخ های کاذب به تدریج حذف شد. اما افزایش قیمت مسکن از آن زمان به بعد ناشی از تاثیر بازارهای موازی از جمله ارز، طلا و حامل های انرژی است. نمایندگان مجلس باید علت افزایش قیمت را جویا شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: فعالان کسب و کارهای مجازی می گویند درج نکردن قیمت ها شفافیت بازار را سلب می کند یا از اردیبهشت ماه قیمت ها افزایش یافته است، احساس بدی نسبت به خریداران مسکن ندارند و فقط به سایت خودشان مراجعه می کنند. در صورت بازگشت قیمت به سایت باید به اصطلاح به نرخ ها و تبلیغات بدون شناسایی مجدد نگاه کنیم.

خسروی در بخش دوم سخنان خود به بند 80 قانون نظام صنفی اشاره کرد و گفت: بر اساس بند 80 قانون نظام صنفی، صدور پروانه کسب برای اماکن اداری، تجاری و کارگاهی ممنوع است. به دفاتر املاک مستقر در اماکن اداری مجوز می دهیم و شهرداری دخالت می کند. این قانون در سه دوره آقایان احمدی نژاد، کلیباف و حناچی اجرا نشده و اجرا نخواهد شد. هر سه عزیز در مجلس، دولت و شهرداری حضور داشتند. از مسئولان انتظار می رود که به قانون احترام بگذارند. شهرداری نباید قانون را بفروشد.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما