ترامپ سعی می کند با جنگ به بایدن حمله کند

[ad_1]

در حالی که تنها چند هفته به پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده است، تنش ها بین ایالات متحده و ایران در خاورمیانه در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.

در روزهای اخیر بمب افکن های آمریکایی بر فراز خلیج فارس در حال پرواز بوده و عملیات نظامی آمریکا در این منطقه شدت گرفته است. از سوی دیگر در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، جبهه مقاومت بیدار است که اعتبار آن به انتقام خون سردار سلیمانی می رسد.

نکته دیگر اینکه علیرغم حضور آمریکا در کشورهای مختلف عربی، عراق به کانون مناقشه کنونی ایران و آمریکا تبدیل شده است.

ترامپ گفت: واقعیت این است که استفاده از ترامپ به عنوان کارت ترامپ تنها گزینه برای ایران است و این می تواند یک دستاورد بزرگ در چهار سال ریاست جمهوری او باشد. تاریخ سیاسی آمریکا ثابت خواهد ماند و نسل های آینده در مورد آن صحبت خواهند کرد. به عنوان یک رئیس جمهور غیرمنطقی و نامتعادل.

به همین دلیل بعید است که او برای رفع نقطه سیاه از نگاه خودش علیه ایران اقدامی انجام دهد. با این حال، در واقع این لکه سیاه را رنگارنگ تر می کند. انسان باید ببیند که به دنبال چه چیزی است و چه اهدافی در سر دارد، معیارهایی که با آن می خواهد قهرمان شود. “قهرمان درست مانند قهرمان کشتی است که تئاتر دارد.” نتیجه این گفتگو را در ادامه می خوانید.

در حالی که تنها چند هفته از ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده است، چرا تنش ها بین ایران و آمریکا در خاورمیانه دوباره بالا گرفته و ترس از جنگ نظامی وجود دارد؟

تنش های اخیر به تهدید و درگیری تبدیل شده است. از آنجایی که ترامپ دیگر مهمان ریاست جمهوری نیست، من درگیری کنونی ایران و آمریکا را بیهوده می دانم و معتقدم افرادی مانند گروه های عربی و اسرائیلی که تلاش می کنند دور هم جمع شوند و با ایران دشمنی بزرگی ایجاد کنند، می دهند.

ترامپ

این در حالی است که در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، انتقام‌جویی‌های مقامات جمهوری اسلامی نیز افزایش یافته و این امر باعث ایجاد فضای تنش در دو کشور شده است. این وضعیت متشنج نیز مسیر خطرناکی به خود گرفته است. سوال اینجاست که چرا ترامپ با خروج از کاخ سفید ایران را تهدید می کند؟

من می ترسم ترامپ این تهدیدها را به درگیری تبدیل کند تا از گفت و گو بین بایدن و ایران جلوگیری کند و علیه بایدن اقدام کند. به همین دلیل است که ما در روزهای بحرانی زندگی می کنیم. برخی از گروه‌های منتسب به مقاومت که دارای توانمندی‌های ضعیفی هستند، تمایلی به تعامل با آمریکا در ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای ندارند که این کشور نیز وارد این درگیری می‌شود.

در چنین شرایطی، برخی کشورها مانند عربستان سعودی و اسرائیل که همواره از تحریم‌ها علیه ایران حمایت کرده‌اند، آخرین تلاش خود را برای متقاعد کردن ترامپ به تشدید تنش با ایران انجام می‌دهند. امیدوارم در چنین شرایطی ترامپ باید با خویشتن داری و دوراندیشی با این حوادث برخورد کند تا تهدیدی که متوجه مردم ایران شده از بین برود.

گام بعدی در دولت آمریکا حل و فصل موضوع بین ایران و آمریکاست. اگرچه تنش هایی وجود خواهد داشت، اما خوب است که چنین تنشی در دولت بایدن وجود داشته باشد. این در حالی است که بایدن در چنین موقعیتی قرار ندارد و می توان دوراندیشانه تری با او ارتباط برقرار کرد.

ایالات متحده گفته است که شاهد تحرکات قابل توجهی از سوی ایران علیه منافع آمریکا در خاورمیانه بوده و سطح تهدید نیروهای خود را در منطقه افزایش داده است. آیا استرس دارد؟

شکی نیست که در صورت اقدام آمریکا، هدف ایران، منافع آمریکا در منطقه خواهد بود. پاسخگویی به تهدید، حق طبیعی هر کشوری است، مانند ایران. مسئله مهم این است که آمریکا تا چه اندازه علیه ایران عرضه و هدف قرار می دهد و چقدر به مردم آسیب می رساند.

آنچه مهم است این است که ایران چقدر آمریکا را هدف قرار می دهد، اما مهمتر از آن اینکه این تنش و جنگ چه ضرری برای کشور و مردم ما خواهد داشت. به همین دلیل باید آسیب های احتمالی این جنگ را در نظر بگیریم و با آینده نگری به جای منافع آمریکا با آن مقابله کنیم. باید از آسیب احتمالی جلوگیری کرد.

در شرایطی که ترامپ در چهار سال گذشته با کشورهای مختلف تنش داشته است، چرا تنش با ایران آنقدر برای او مهم است که در روزهای پایانی ریاست جمهوری خود سعی در ایجاد تنش و جنگ با ایران دارد؟ چرا موضوع ایران برای ترامپ اینقدر مهم است؟

واقعیت این است که ایران تنها گزینه ای است که ترامپ می تواند از آن به عنوان کارت استفاده کند و می تواند آن را به عنوان یک دستاورد بزرگ در چهار سال ریاست جمهوری خود معرفی کند. ترامپ دیگر نقطه سیاهی در تاریخ سیاسی آمریکا نخواهد بود. و آینده صحبت خواهد کرد. به عنوان یک رئیس جمهور غیرمنطقی و نامتعادل. به همین دلیل برای از بین بردن این نقطه سیاه دست به اقدامی علیه ایران خواهد زد که این نقطه سیاه را از نظر خودش برطرف خواهد کرد. با این حال، در واقع این لکه سیاه را رنگارنگ تر می کند.

انسان باید ببیند که به دنبال چه چیزی است و چه اهدافی در سر دارد، معیارهایی که با آن سعی دارد از خود قهرمان بسازد. قهرمان داستان مانند یک قهرمان کشتی با جنبه دراماتیک است. در این زمینه کشورهای عربی و اسرائیل خشمگین شده و او را به این کار تشویق می کنند.

از سوی دیگر ترامپ علاقه مند است تنش با ایران را به عنوان یک قهرمان در چشم کشورهای عربی و اسرائیل در مبارزه با ایران که فشار زیادی بر ایران در دوران ریاست جمهوری او وارد کرد، به اثبات برساند. تعمیم عرب سازی با اسرائیل و دلیل آن جایگاه مهمی را در این کشورها به آن بخشیده است. در مورد کشورهایی مانند مراکش و عمان، این ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، اما درگیری با ایران یک موضوع جدی است. آنقدر جدی است که معقول به نظر نمی رسد. اما این بدان معنا نیست که ما باید انتظار رفتار معقول را از فردی صریح مانند ترامپ داشته باشیم.

آیا ساختار سیاسی آمریکا به ترامپ اجازه خواهد داد که در روزهای پایانی دولتش کشور را وارد جنگ کند که پایان آن نامشخص است؟

ساختارهای سیاسی ایالات متحده قبلاً روسای جمهور را از آغاز جنگ منع کرده بودند. اما این ساختارها نمی توانند جلوی دفاع را بگیرند و حفاظت از منافع آمریکا همچنان پابرجاست. بنابراین در شرایط خطرناکی قرار داریم. مهمترین دلیل این وضعیت خطرناک این است که ترامپ به اقدامات ما استناد می کند و سعی می کند تصور کند که این اقدامات به منافع آمریکا در منطقه آسیب می زند. این بدان معناست که ترامپ ممکن است به بهانه حفظ منافع آمریکا در منطقه اعلام جنگ کند. وقتی این تنش به وجود آمد و ویرانی و پیامدهای آن اثری از خود برجای گذاشت، قانونی یا موجه بودن اقدام او فرقی نمی کرد.

مهمتر از آن آسیب هایی است که به ایران وارد شده است. به همین دلیل است که تحریکات و جنگ های ترامپ باید متوقف شود. در ماه های پایانی ریاست جمهوری ترامپ، برخی از وزرای وی از جمله وزرای جنگ کابینه ترامپ استعفا داده اند. استعفای ترامپ نیز به دلیل نگرانی از خودسری او بود.

از همه مهمتر ترامپ قصد دارد از اقدامات خود علیه ایران دفاع کند و افکار عمومی را متقاعد کند که ایران آغازگر جنگ است و از منافع آمریکا دفاع کرده است. از این نظر، این احتمال وجود دارد که ترامپ در تلاش برای توجیه اقدامات خود بوده است.

در شرایطی که منافع آمریکا در بسیاری از کشورهای منطقه در خطر است، چرا این کشور بر وضعیت کنونی عراق متمرکز شده است؟

این به این دلیل است که منافع آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است. هدف قرار دادن این منافع نیز دشوار شده است. ایران همچنین در عراق نیروهایی دارد که قبلاً علیه داعش جنگیده اند و به همین دلیل برخی از گروه های عراقی با ایران متحد شده اند. این گروه های مورد حمایت ایران می توانند تهدیدی برای منافع آمریکا باشند.

اما در هفته های اخیر حوادث مختلفی در عراق رخ داده است. مقامات ایرانی هرگونه دست داشتن در این حوادث را رد کرده و گفته اند که امور داخلی عراق ربطی به ایران ندارد. با این حال رویکرد ترامپ در قبال ایران بهانه ای دارد.

حتی این ساببی ها هم معنایی ندارند و به همین دلیل همه احتمالات در این زمینه است. ایالات متحده اقدامات اخیر را خصمانه تفسیر کرده است. این ترفندی برای دفاعی کردن جنگ های ترامپ است. به نظر من در شرایط فعلی همه باید بیشتر به فکر منافع ملی باشند.

نکته این است که اگر ایران وارد حالت انتقام جویانه شود و روابطش با ایران و آمریکا مختل شود، ممکن است به مرور زمان تشدید شود. . با این حال، اعلام انتقام‌جویی ایران می‌تواند با اقدامات دیگری در منطقه از سوی آمریکا یا رقبای ایران همراه باشد که می‌تواند باعث تشدید درگیری‌ها شود. این حقیقت مسلم است. در چنین سناریویی، ایران باید رویکرد دقیق تری به دستور کار داشته باشد. هر تصمیمی در شرایط فعلی می تواند به تغییرات قابل توجهی در معادلات خاورمیانه منجر شود.

آقای. با توجه به اظهارات روحانی، ترامپ علاوه بر برکناری از قدرت، از زندگی نیز برکنار خواهد شد. وقتی صحبت از تحرکات جبهه مقاومت در روز شهادت سردار سلیمانی می شود، شخصیت ترامپ را چقدر یکی از گزینه های انتقام جویی می دانید؟

این نوع صحبت ها قطعا به این معناست که ترامپ یکی از گزینه های انتقام جویی است. با این حال، این بدان معنا نیست که تغییر امروز یا فردا اتفاق خواهد افتاد. این سخنان ترامپ را وقتی رئیس جمهور می شود خوابش می برد. به همین دلیل رئیس جمهور شدن ترامپ برای ترامپ سخت به نظر می رسد. زندگی ترامپ می تواند شبیه زندگی سلمان رشدی باشد که سال ها در ترس کشته شدن زندگی کرد.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما