(تصاویر) نور سپید هدایت منتظر دستور شهردار

[ad_1]

بنیاد نور اسپید هدایت در پارک شوش، پناهگاه زنان برای کمک به زنان دارای معلولیت اجتماعی قرار دارد. زنان در زندگی خود مظلوم، آزار، ظالم، سردرگم، معتاد و متجاوز به حساب می آیند و اینک همه راه ها تا آستانه انقراض فراهم شده است. به سکونتگاه مهاجرت می گویند.

شاید به خاطر هجرت ما حرفی به ذهنم خطور کند. اما آیا واقعا منظور ما مهاجرت است؟ آیا زن را از آوارگی می شناسیم، زیرا در نهایت یک مرد آواره با همه سختی ها ممکن است بتواند در شب از خود مراقبت کند، اما یک زن در کوچه و خیابان و در ناامنی چگونه می تواند شب را صبح کند؟ زمستان و تابستان و خشکسالی و بیماری را با ناامنی و پرخاشگری تحمل کنیم؟ از ترس تحقیر چه می کنید؟ خطر تهدید زن در تاریکی شب چیست؟

درد این مکان به بزرگترین تراژدی تمام دوران تبدیل شده است. مادرانی که همراه فرزندانشان در شهر تهران، بی سرپرست و بی پناهند. مادری که از ناباروری رنج می برد، فرزندی است که رنج بی پایان دارد.

دیگر برای این زنان معتاد، برای این زنان بی خانمان، برای این مادران و کودکان آواره، نه فقط یک مرکز برای آرمان های اجتماعی، سفیدپوشی نیست. این یک سازمان برای خانه آنها است. خانه هایی که شغل خود را از دست داده اند. خانه هایی که در آنها راحت است اگر در آن غذای گرم بخورید بیماری شفا می یابد. اگر معتاد شوند مجبور به این کار نمی شوند بلکه داوطلبانه اعتیاد خود را ترک می کنند و به زندگی عادی باز می گردند. آنها حرفه ای یاد می گیرند و تجارت می کنند. بچه ها دلتنگ بچه ها می شوند و ترس هایشان را فراموش می کنند.

دلهای اهل این خانه به درد آمده و دردها و غم ها شنیده می شود. اینک نور آموزش که دوره امید به دل دردمندان عید است به افتخار و باز هم زنان شجاع این مرکز، مادران و فرزندان این آوارگی، دل انسان را به درد می آورد.

واقعیت این است که شهرداری منطقه بعد از قرارداد پنج ساله، پس از امید به تعطیلی این خانه، می خواهد این موسسه را تعطیل کند.

سپیده علیزاده مدیر این مرکز گفت: عملیات ساخت این مرکز توسط مسئولان و بازیابی در حال انجام است. او دست خود را دراز کرده است تا شما بتوانید این پناهگاه را نجات دهید. اما پس از گذشت چند ساعت از بازدید از این مرکز، معاون استاندار تهران طی نامه هایی به شهردار تهران و منطقه اعلام کرد که این مرکز اجازه فعالیت ندارد و تمامی زیرساخت ها مانند برق، گاز و ساخت و ساز فراهم می شود. به گفته علی رضا زاکانی شهردار تهران و در واقع تصمیم برای راه اندازی مجدد مرکز زنان بدون همسر شوش گرفته شده است.

عکاس: لیلا سادات عقیلی

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما