تصویری خیره کننده از ادغام دو اختروش

[ad_1]

در رفتن ناسا هر از گاهی تصاویر جالبی از کیهان منتشر می کند که بسیاری از علاقه مندان منتظر آن بوده اند. این بار سازمان فضایی تصویری شگفت انگیز از این دو کواسار یا کواسار در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرد که به نظر می رسد در حال جمع شدن است.

به گزارش فرارو، کوازار یک هسته فعال بسیار درخشان و دوردست است که به نظر می رسد با کهکشان های جوان مرتبط باشد. در این کلمات «اختر» به معنای «ستاره» و پسوند «وش» به معنای «مانند» است که مجموعاً مفهوم «مثل ستاره» را تشکیل می دهند، زیرا این اجرام آسمانی مانند ستاره هستند. با این حال، اختروش‌ها ستاره نیستند و بیشتر دانشمندان بر این باورند که اختروش‌ها هاله‌ای متراکم از ماده هستند که سیاه‌چاله‌ای بسیار پرجرم در یک کهکشان جوان را احاطه کرده است. ویژگی این اختروش ها این است که آنقدر درخشان هستند که تمام کهکشان خود را می پوشانند.

ناسا اکنون تصویری را به اشتراک گذاشته است که دو مرکز درخشان نور را نشان می دهد که توسط امواج گازهای منتشر شده در آسمان احاطه شده اند. ناسا در توضیح تصویر می گوید؛ این دو لامپ اختروش های تازه کشف شده ای هستند که به نظر می رسد در یک جسم واحد ادغام می شوند. کوازارها اجرام دوردستی هستند که به قدری می درخشند که توسط کهکشان ها احاطه شده اند. آنها توسط سیاهچاله هایی با جرم یک میلیارد برابر خورشید ما پشتیبانی می شوند، که مدت هاست ستاره شناسان را مجذوب این دینام قدرتمند کرده است.

یک تصویر شگفت انگیز از ادغام دو اختروش به جا بگذارید

اختروش‌ها که نقش کلیدی در شکل‌گیری کهکشان‌ها داشتند، نام خود را به این دلیل به دست آوردند که در دهه‌های 1950 و 1960 برای اولین بار ستاره‌هایی به حساب می‌آمدند. کوازارها 1000 برابر درخشان‌تر از کهکشان خودمان هستند و بنابراین بسیار فعال‌تر هستند و مقادیر زیادی تابش به طیف الکترومغناطیسی ساطع می‌کنند. ناسا گفت دانشمندان یک جفت کوازار جدید را با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل کشف کرده اند که به زودی با تلسکوپ فضایی جیمز وب جایگزین خواهد شد. قابل ذکر است که دو نقطه نوری قابل مشاهده در تصویری که ناسا به اشتراک گذاشته است، 10000 سال نوری از هم فاصله دارند. اما وقتی دو کهکشان کوازار ادغام می شوند، سیاهچاله های بزرگی را تشکیل می دهند.

در واقع، اخترشناسان بر این باورند که این اختروش ها هسته های برخورد دو کهکشان بزرگ هستند. دانشمندان امیدوارند که با مطالعه این دو اختروش بتوانند درک کنند که کهکشان ها و سیاهچاله ها چگونه با هم رشد می کنند. مطالعه اختروش ها همچنین می تواند در درک مراحل اولیه خلقت جهان مفید باشد. این دو اختروش علیرغم ساطع مقدار زیادی نور، به دلیل فاصله زیاد از زمین با چشم غیرمسلح نامرئی هستند. در واقع میلیاردها سال طول می کشد تا انرژی اختروش ها به جو زمین برسد.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما