(تصویر) ویرانگرترین طوفان آمریکا

[ad_1]

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که بر اثر طوفان در ایالت کنتاکی آمریکا دست کم 70 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش فرارو، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از طوفان در کنتاکی وضعیت فوق العاده اعلام کرد و تاکنون ده ها نفر در چهار ایالت دیگر جان خود را از دست داده اند و این حادثه را فاجعه بار خواند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که در کنتاکی وضعیت فوق العاده وجود دارد و بایدن به دلیل وضعیت اضطراری ناشی از طوفان شدید دستور اقدامات رفاهی عمومی و محلی را صادر کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، قرار است منابع فدرال بر اساس دستور رئیس جمهور برای کاهش خسارات ناشی از اثرات مخرب این طوفان ها افزایش یابد.

در همین حال، بایدن عصر شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که دولت فدرال تمام تلاش خود را برای کمک به افراد و جوامع آسیب دیده انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد که به‌روزرسانی‌های منظم در مورد وضعیت دریافت می‌کند و آژانس مدیریت اضطراری فدرال برای افراد آسیب‌دیده سرپناه اضطراری فراهم می‌کند.

بایدن به برنامه های خود برای سفر به محل حادثه اشاره کرد، اما گفت که این سفر زمانی انجام می شود که حضور او در کار تیم های نجات تداخل نداشته باشد.

به گزارش رسانه های آمریکایی، از جمعه شب تا صبح شنبه به وقت محلی، چندین ایالت در جنوب و غرب آمریکا تحت تاثیر طوفان ها و طوفان های شدید قرار گرفتند که منجر به کشته شدن دست کم 70 نفر و قطع کار ده ها هزار عضو در ایالت این ایالت شد. کنتاکی به تنهایی ایالت های ایلینویز، تنسی، میسوری و آرکانزاس نیز تحت تاثیر طوفان قرار گرفته اند.

طوفان خسارات زیادی به بار آورد، به عنوان مثال سقف یک سوله بزرگ آمازون به اندازه یک زمین فوتبال روی کارگران فرو ریخت و 70 کارگر کارخانه شمع همچنان گرفتار هستند.

طوفان ها و طوفان های شدید نتیجه حرکت جبهه سرد به سمت غرب میانه با هوای گرم برای چند روز است.

فرماندار ایالت کنتاکی آمریکا اعلام کرد که تعداد قربانیان طوفان در بخش غربی این ایالت به 70 تا 100 نفر رسیده است.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما