تمجید بی نظیر کارلسون از هوش ماوراء طبیعی ایرانی!

[ad_1]

چند روز پس از اینکه کارلسون در فینال جام جهانی در دبی، پمپئی روسیه را شکست داد تا کارلسون را به پنجمین عنوان قهرمانی جام جهانی برساند، کارلسون در مقاله ای که توسط روزنامه اسپانیایی مارکا منتشر شد، اظهار نظر عجیبی کرد.

کارلسون 31 ساله که سه راند مانده به پایان مسابقات موفق شد با نتیجه عجیب 7.5 بر 3.5 نماینده روسیه را شکست دهد، گفت: جام جهانی دبی ممکن است آخرین جام جهانی او باشد و اگر فیروزا بیاید، جام جهانی را خواهد برد. دور بعدی باشد او انگیزه ای برای دفاع از عنوان قهرمانی خود برای ششمین بار ندارد و شاید نتواند از عنوان خود دفاع کند.

کارلسون که در هشت سال گذشته شطرنج‌باز بوده است، می‌گوید: «من عاشق بازی شطرنج هستم و هنوز هم می‌خواهم آن را ادامه دهم و مشتاقانه منتظر کریسمس برای جام جهانی سریع و خشمگین هستم، اما اعتراف می‌کنم که فکر کن مسابقات شطرنج کلاسیک جهان در دبی برای من بسیار سرگرم کننده است و گاهی اوقات در آن مسابقات به جام جهانی فکر می کردم، یک مسابقه سریع و برق آسا (شاید مسابقه ای با فیروزا).

کارلسون که در سال 2013 آناند هندی را شکست داد و قهرمان جام جهانی شد، بار دیگر در سال های 2014، 2016، 2018 و 2021 مقابل ویشواناتان آناند، سرگئی کاراکین، فابیانو کاروانا و یان نپومنیا پیروز شد. او توانست از تعقیب جهانی خود دفاع کند. قهرمانی در یک بیانیه تئوریک عجیب و ناگفته تنها انگیزه او برای دفاع از عنوان قهرمانی جهان درگیری با علیرضا فیروزا در دنیای شطرنج ایران بود. اعترافی شیرین برای هواداران فیروزا که او را قهرمان جهان می دانند.

فیروز جا که ماه گذشته جایزه بزرگ سوئیس را برای راهیابی به مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل کارلسون به دست آورد، با درخشش بی نظیر خود در جام ملت های اروپا در فرانسه در رده 2804 و دوم جهان قرار دارد. و هجدهمین رکورد کارلسون را شکست. بیش از 2800 سال و پنج ماه، و شش ماه قبل از کارلسون، 2800 عبور از آن به جوانترین فرد تاریخ تبدیل شد (به یاد بیاورید اپیدمی عروق کرونر و نژاد کلاسیک که حدود 14 ماه تعطیل شد). این رکورد در دوران نوجوانی او شکسته شد (بسیاری از بزرگترین کارشناسان شطرنج جهان معتقدند که کارلسون تنها رقیب جدی در آینده خواهد بود). رقیبی که الهام‌بخش کارلسون است و او هم‌اکنون خود را برای رقابت با او آماده می‌کند و در بیانیه‌ای باورنکردنی گفته است که اگر فیروزا برای دور نهایی 8 تیم برتر جهان انتخاب نشود، نمی‌تواند برای دفاع پشت میز بیاید. قهرمانی جهان. و بعید است از عنوان خود دفاع کند.

استعدادهای شطرنج ایران در حال حاضر جهان و یکی از 15 نفر برتر تاریخ است که از مرز 2800 عبور کرده است، در حالی که مقام دوم این رشته، کارلس 2865 با مسافت طولانی، شماره یک جهان است. کارلسون که بهترین رکوردش 2882 بود، قصد دارد به 2900 درجه برسد. سطحی که هیچ شطرنج‌بازی در تاریخ به آن نرسیده است و این هدف بزرگ یک قهرمان جهان است. هدفی که دستیابی به آن برای کارلسون دشوار است و اعتراف می کند که برای رسیدن به آن در بازی خود سخت تلاش می کند.

باید منتظر نبردی تاریخی باشیم که خیلی ها انتظارش را داشتند، هشت سال گذشته مبارزات و استعداد ایرانیان در دنیای شطرنج، رقابتی که می تواند برای هفته های آینده چشم همه مردم جهان را به خود خیره کند. مانند روزهایی که فیشر و اسپاسکی در ریکیاویک ایسلند در جنگ فکری آمریکا و روسیه با یکدیگر دوئل کردند یا جنگ افسانه ای بین کاسپاروف و کارپوف که روسیه و جهان را در دهه 1980 فرا گرفت.

تمرین سه

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما