تولید بی کیفیت خودرو چه تقصیری دارد؟

[ad_1]

در رفتن پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و ایربگ ها همچنان درگیری پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی ادامه دارد. در همین رابطه احمد نعمت بخش دبیر از اعضای انجمن خودروسازان ایران درباره حادثه بهبهان و کشف خودروی ایرباگ گفت: در مجموع، حوادث آسیب زا ناشی از ارواح A3s برای رویارویی با آنها کارساز نبود. در بین «خودروهای پراید»، این خودرو به دلیل سال ها ساخت فاقد ایربگ بود. خودروی سایپا دارای هشت ایربگ در محصولات خود بود، اما ایربگ ها هیچ عکس العملی نسبت به تصادف نداشتند.

به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: لازم به ذکر است اکثر خودروهایی که در این حادثه تصادف کردند ایربگ بودند اما در پی حادثه ایربگ ها متوقف نشدند. البته طبق قوانین اگر سرعت دو خودرو در تصادف کمتر از 5 کیلومتر باشد ایربگ باز نمی شود. او صحبت نمی کرد. برخی از قسمت‌های خودرو پس از تصادف ساکت بود و طبیعی است که Airbnb اقدامی نکرده باشد.»

رئیس عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به این سخنان مبارک گفت: موضوع به عنوان ایربگ مطرح است؟ منطقی است که فکر کنیم در حالی که تصادف اتومبیل ممکن است تأثیر مخربی بر طرف دیگر اتومبیل داشته باشد، تصادف اتومبیل دیگر از جلو با آن برخورد کرده است. یعنی «ماشین ها با هم برخورد کردند و ایربگ تکان نخورد، چون همه سرنوشت را پشت آن دیدند».

جهانی ادامه داد: ما به جای تحریف افکار عمومی با این دیدگاه ها منتظر پاسخ های فنی و غیرمنطقی هستیم و افراد بیشتری داریم که از ما محافظت کنند.

بحث بر سر کیفیت خودرو  مرگ تصادفی تقصیر کیست؟تولید بی کیفیت خودرو چه تقصیری دارد؟
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو است به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه موضوع کیفیت خودروهای خودساخته به یک مجموعه مربوط نمی شود، گفت: کیفیت فریادی است که از یک جا و یک جا شروع شود. در پایان بر اساس زمانی که مواد اولیه توسط سازنده و خودروساز تامین می شود، ارزیابی کیفی نیز آغاز شده است.

وی افزود: متأسفانه در این زمینه شاهد بوده ایم که برخی از فقیرترین و ارزان ترین قطعات توسط خودروسازان و برخی خودروسازان مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین یک بعد تامین مواد اولیه وجود دارد که به عنوان نمونه مطرح می شود. در زمینه ساخت کیسه هوا برای خودروها اقدام نکنید، پاسخگویان باید در این مناطق حضور داشته باشند، زیرا این ایربگ ها به موقع عمل نمی کنند.

امینی بیان کرد: مشکل اینجاست که استفاده از مواد اولیه فقط در صنعت خودرو نیست، بلکه در صادرات محصولات کشاورزی از جمله بادام زمینی نیز وجود دارد و مقدار زیاد مواد اولیه که بی کیفیت است باعث شده است. چنین مشکلاتی

علامه طباطبایی، استاد اقتصاد دانشگاه افزود: در صنعت خودرو چیزی به نام امنیت از دست رفته وجود ندارد و هیچ مسئولیتی در قبال اقدامات خود به عهده نمی گیرد و خود را در جایگاهی نمی داند در ایران این کار را انجام دهید پاسخی وجود ندارد، پس فقط مشاهده کنید زنجیره تولید خودرو منجر به بی کیفیتی می شود و تنها یک سازمان یا شرکت را نمی توان در این زمینه مقصر دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و وجود نیروهای متخصص برای تولید قطعات خودروهای داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: انسان ها ملزم به داشتن تخصص در این موضوع نیستند، جز اینکه ممکن است سایر خودروسازان فاقد هرگونه تخصص باشند. می تواند در زمینه مونتاژ عملکرد خوبی داشته باشد، زیرا تصادف ممکن است منجر به زنجیر در مونتاژ خودرو شود و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. ، در دسترس نیستند.

این کارشناس صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به تولید بی کیفیت می شود. با توجه به قدرت انحصاری دو خودروساز بزرگ، آنها برای جذب مشتری و افزایش سهم بازار خود موظف به افزایش کیفیت محصولات خود نیستند، این خودروها متعلق به دو شرکت ایرانی اتو و سایپا هستند و نیاز لازم را ندارند. تعهد به تولید خودروهای با کیفیت بالا، تا مردم و صاحبان خودرو بتوانند جان خود را نجات دهند.

امینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات این حوزه صنعت خودروسازی دولتی است متأسفانه به دلیل دخالت دولت در صنعت خودروسازی، مدیران سیاسی که هیچ تخصص و تجربه ای در این صنعت ندارند به کار گرفته می شوند و با تجربه دولت، شخصیت های سیاسی کشور به عنوان مدیران صنعت خودرو، نتیجه را ببینید و امروز می بینیم که در ازای تغییر مدیران دولتی، شاهد ثبات مدیریت در شرکت های خودروسازی نیستیم.

وی توضیح داد: فشار بر خودروسازان برای ساخت سایت های جدید در کشورهایی مانند ونزوئلا، سنگال و غیره با اقدام خودروسازان خوداشتغالی یا حتی اعضای مجلس تشدید شده است. از نمایندگان برای انتخاب سایت های ساخت و ساز سایت خود، که در حال ساخت هستند.

امینی تاکید کرد: چنین ابتکاری منجر به ایجاد بارهای جدیدی برای خودروسازان می شود و به جای کاوش و توسعه منابع خود برای افزایش کیفیت خودروسازان، تا زمانی که به صنعت سیاسی خود نگاه کنیم، مسائل دیگر مطرح می شود. هر طور که باشد، مشکلات از بین نمی روند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تخصص هایی که یک مدیر خوداشتغال باید داشته باشد، گفت: مدیری که خوداشتغالی نیست باید قوی، مستقل، شاغل، مسئولیت پذیر و در عین حال در موارد مختلف توصیه شود. با این حال، با توجه به وضعیت فعلی صنعت خودرو، بهره وری محدود مدیران ناکارآمد و ناکارآمد است. این در حالی است که قوه قضائیه و مقننه و همچنین دولت به هیچ وجه نسبت به وظایف خود در قبال عملکرد مدیران خودروسازان اقدامی نکرده اند که امروز به وضعیتی منجر شده است.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما