جزئیات جدید دیدار احمد مسعود با وزیر خارجه طالبان

[ad_1]

جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که هیئتی از اعضای آن به درخواست حکومت ایران و طالبان با طالبان دیدار کردند تا مشکلات کشور را از طریق مصالحه و مذاکره حل کنند.

به گزارش بی بی سی، در این بیانیه آمده است که در این نشست «جبهه مقاومت ملی» بر اهداف خود از جمله «تشکیل حکومت اسلامی واقعی و فراگیر در نتیجه خواست مردم افغانستان» تاکید کرده است. اما نمایندگان طالبان “بر حفظ وضعیت موجود اصرار داشتند.”

به طور گسترده گزارش شده است که محمد اسماعیل خان، یکی از رهبران جهادی و احمد مسعود روز گذشته در تهران با امیرخان متکی وزیر امور خارجه طالبان دیدار کردند.

متکی پس از تایید این دیدار به خبرنگاران گفت: ما از آنها خواستیم که به کشورشان بازگردند، کاری به این موضوع ندارند و مشکل امنیتی برای آنها ایجاد نمی کنیم. وزیر خارجه طالبان پس از بازگشت از تهران در کابل از این دیدار در تهران ابراز خرسندی کرد.

حسام الدین، شمس، والی سابق بغدیس و از نزدیکان محمد اسماعیل خان که با طالبان مذاکره کرده است، گفت که حداقل سه جلسه با طالبان از جمله دو نماینده دولت ایران داشته است.

اما در بیانیه جدید جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است که دیدار با طالبان هیچ تاثیری نداشته است.

“عدالت اجتماعی، نوع نظام حقوق شهروندی، آزادی بیان، حقوق و نقش واقعی زنان، انتخابات و حق تعیین سرنوشت افغان ها از اهداف و موضوعات مورد بحث در نشست هیات جبهه مقاومت ملی بود.” بیانیه گفت. از آن به عنوان حق مردم افغانستان یاد شد».

پس از شکست نشست طالبان، جبهه مقاومت “یک بار دیگر ثابت کرد که آمادگی پذیرش اصول و ارزش های شهروندی، توزیع عادلانه قدرت بین همه اقوام و اقشار جامعه و تشکیل تشکل ها را ندارد. دولت فراگیر بر اساس اراده مردم افغانستان.”

مقامات طالبان همواره تاکید کرده اند که دولت آنها فراگیر است و تلاش می کنند افراد بیشتری را نسبت به گروه های دیگر جذب کنند، اما “هر حکومتی تعریف خاص خود را از فراگیر بودن دارد.”

وزیر خارجه طالبان حدود دو ماه پیش در یک سخنرانی در انستیتوت مطالعات استراتژیک در اسلام آباد گفت: “جامعه بین المللی از ما می خواهد که یک دولت فراگیر تشکیل دهیم. کابینه فعلی ما این الزام را برآورده کرده است. ما نمایندگانی از همه اقشار داریم.”

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما