جوکر ایرانی; همه زود می خندند…

[ad_1]

در رفتن شوی جوکر دیروز از پلتفرم فیلیمو پخش شد. مجری این برنامه سیامک انصاری است و بازیگران سرشناس کمدین در آن حضور دارند. البته جوکر یک نمایش 100% ایرانی نیست. در اصل از ورزش معروف جهان در ژاپن گرفته شده است. در این مسابقه بسیاری از بازیگران و کمدین ها شش ساعت فرصت دارند تا به هر شکلی به یکدیگر بخندند. هر بازیگری که بتواند دیگران را بخنداند اما خودش نخندد برنده است. در نهایت یک نفر باید بقیه شرکت کنندگان را حذف کرده و برنده جایزه نقدی نهایی شود.

جوکر بالاخره وارد ایران شد

به گزارش فرارو، سیامک انصاری در اتاقی با طراحی خاص و رنگارنگ نشسته است. دوربین های مدار بسته در همه جا تحت کنترل هستند. انصاری مجری برنامه ایرانی جوکر است. او منتظر می ماند تا شش مهمان یکی یکی بیایند و برای شش ساعت چالش برانگیز آماده می شود.

اولین مهمان سام درخشانی است. دام پول را در کیسه ای به ارزش 12.5 میلیون روپیه دریافت می کند و نسبت به سایر مهمانان احساس بی اطلاعی می کند. مهمان بعدی جوکر بیژن بنفشخا است که از همان ابتدا سعی می کند خوش طعم به نظر برسد. مهمانان دیگر یکی یکی می آیند و همه کیفشان را می گیرند. امیرمهدی ژوله، امیر کاظمیان، همایون حاجی عبدالله، سهیل مستضبیان، غلامرضا نیکخا و در نهایت امین حیایی.

میهمانان جوکر از مسابقه اطلاع دارند. آنها از قبل طرح را آماده کرده اند. با این حال صدای گوینده شرایط و ضوابط مسابقه جوکر ایرانی را روشن می کند. سپس نوبت به سیامک انصاری می رسد که به مهمانان بپیوندد و به سوالات آنها پاسخ دهد.

سیامک انصاری دو کارت زرد و قرمز دریافت کرده است. هر کمدین در شوی جوکر که نمی تواند جلوی خنده را بگیرد، ابتدا یک کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت می کند. کارت قرمز که کارکردش مشخص است باید در ابتدای ورود کیف پول را برای دیگران بگذارد و مسابقه را ترک کند. نکته قابل توجه این رویداد این است که سیامک انصاری، تیم مدیریت مسابقه و دوربین های مداربسته اطراف اتفاقات رخ داده است و حتی یک لبخند را از چشمان خود پنهان نمی کنند.

در قسمت اول جوکر ایرانی چه گذشت؟

وقتی نام این همه کمدین در کنار هم قرار می گیرد، مشخص است که مخاطب باید منتظر نمایش شادی باشد که او را با صدای بلند بخنداند. ظاهرا جوکر در قسمت اول تا حدودی موفق بوده و بینندگان شبکه نمایش خانگی را به خنده انداخته است. سه بازیگر در قسمت اول که شنبه 6 آذر از شبکه فیلمیمو پخش شد کارت زرد گرفتند. غلامرضا نیکخا نیز ستاره این برنامه است و دیگر شرکت کنندگان در مقابل حرکات و شوخی های او مقاومت چندانی نداشتند.

جوکر از کجا آمد؟

جوکر بر اساس یک بازی ژاپنی به نام “مستند” ساخته شده توسط یک کمدین ژاپنی ساخته شده است. این نمایش در قسمت های اخیر کمی غیر متمرکز به نظر می رسید. سازنده اصلی امتیاز خود را به Amazon Prime Video فروخت. نمایش رئالیتی “LOL: Last One Laughing” در کشورهای دیگر بازسازی شد. پس از ژاپن، این نمایش توسط استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند و مکزیک تولید شد. کانادا نیز ساخت آن را در آینده نزدیک اعلام کرد.

این نمایش در قسمت های اخیر کمدی آلمانی و ایتالیایی کمی غیر متمرکز به نظر می رسید. فصل دوم به سرعت در حال نزدیک شدن است. این رویداد یکی از پربیننده ترین رویدادها در پلتفرم های آمازون در فرانسه و اسپانیا بود.

جوکر در ایران

گفته می شود جوکر با جذب فرهنگ ایران ساخته شده است. این رویداد در استودیو قرن جدید برگزار شد. استودیویی با سابقه ساخت مسابقات بزرگی مانند «عصر جدید»، «سه ستاره»، «محله».

مهمترین نکته در ساخت این نمایش این است که اتفاقات زیادی برای اولین بار در آن می افتد. جوکر اولین نمایش واقعی ایرانی است. دکوراسیون این رویداد 360 درجه در فضایی به مساحت 600 متر مربع است. این برنامه با 40 دوربین مخفی و قابلیت VAR ضبط می شود.

جوکر بالاخره وارد ایران شد

جوکر 7 ماه پیش ساخته شد و برای اولین بار در 6 آذر از شبکه نمایش خانگی پخش شد. علی لکپوریان به عنوان بازیگر همیشگی «جوکر» با سیامک انصاری میزبان این مهمانی کمدی اجتماعی است.

کارگردان مجموعه مسابقه جوکر نیز حامد میرفتا است. این سریال به سبک خانوادگی و اجتماعی است و همانطور که سیامک انصاری در ابتدای برنامه برای مهمانان توضیح داد، با افراد در هر سنی به عنوان مخاطب خود رفتار می کند. در این سریال امین حیایی، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، بیژن بنفشه خواه، هومن حاجی عبداللهی، امیر کاظمی، سهیل مستضبیان و غلامرضا نیکخواه به ایفای نقش پرداخته اند.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما