جوکوویچ پس از لغو ویزای استرالیا از کشور اخراج شد

[ad_1]


قهرمان سابق مردان، نواک جوکوویچ، پیش از مسابقات قهرمانی تنیس آزاد استرالیا در ملبورن، استرالیا در 13 ژانویه 2022، در مارگارت کورت آرنا تمرین می کند.

مارک بیکر / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مارک بیکر / AP


قهرمان سابق مردان، نواک جوکوویچ، پیش از مسابقات قهرمانی تنیس آزاد استرالیا در ملبورن، استرالیا در 13 ژانویه 2022، در مارگارت کورت آرنا تمرین می کند.

مارک بیکر / AP

ملبورن، استرالیا (AP) – پس از اینکه دولت استرالیا برای دومین بار ویزای او را لغو کرد، نواک جوکوویچ دوباره با اخراج مواجه شد، آخرین پیچیدگی در داستان جاری در مورد اینکه آیا تنیسور شماره یک اجازه شرکت در مسابقات آزاد استرالیا را خواهد داشت یا خیر. اگرچه برای COVID-19 واکسینه نشده است.

الکس هاوک، وزیر مهاجرت، روز جمعه گفت که از صلاحدید وزیر خود برای لغو ویزای 34 ساله صرب در جهت منافع عمومی استفاده کرده است – تنها سه روز قبل از شروع بازی در اوپن استرالیا، جایی که جوکوویچ رکورد 9 پیروزی را کسب کرده است. 20 عنوان گرند اسلم او. .

انتظار می رفت وکلای جوکوویچ به دادگاه فدرال و دادگاه خانواده شکایت کنند، کاری که او قبلاً به دلایل رویه ای پس از لغو ویزای او در فرودگاه ملبورن با موفقیت انجام داده بود.

پناهندگان استرالیایی به مدت سه سال از بازگشت به کشور منع شده اند. بنابراین جوکوویچ 37 بار دیگر مجاز به شرکت در مسابقات آزاد استرالیا خواهد بود.

هاوک گفت که ویزا را به این دلیل که به نفع عموم مردم است به دلایل بهداشتی و رفاهی لغو کرده است. وی افزود: دولت نخست وزیر اسکات موریسون “قاطعانه متعهد به حفاظت از مرزهای استرالیا، به ویژه در زمینه اپیدمی کووید-19 است.”

موریسون از اخراج جوکوویچ استقبال کرد و گفت استرالیا به یکی از پایین ترین نرخ های مرگ و میر مادران در جهان، اقتصاد قوی و نرخ واکسیناسیون دست یافته است.

موریسون گفت: «این همه‌گیری برای هر استرالیایی فوق‌العاده سخت است، اما ما در کنار هم مانده‌ایم و زندگی و معیشت را نجات داده‌ایم… استرالیایی‌ها قربانی‌های زیادی در طول این همه‌گیری کرده‌اند و ما امیدواریم که عواقب آن قربانی‌ها حفظ شود.» بیانیه. این کاری است که وزرا امروز انجام می دهند.

همه افراد حاضر در مسابقات آزاد استرالیا – از جمله بازیکنان، تیم های پشتیبانی آنها و تماشاگران – باید در برابر بیماری های مرتبط با ویروس کرونا واکسینه شوند. جوکوویچ واکسینه نشده بود و در ماه دسامبر به دلیل ابتلا به کووید-19 به پزشک مراجعه کرده بود.

این کت و شلوار توسط دولت ایالت ویکتوریا و تنیس استرالیا تأیید شد و صراحتاً به او اجازه می‌داد ویزای سفر دریافت کند. اما نیروهای مرزی استرالیا این معافیت را رد کردند و ویزای او را با ورود او به ملبورن در 5 ژانویه لغو کردند.

جوکوویچ چهار شب را در هتل بازداشت مهاجرت گذراند تا اینکه قاضی تصمیم او را در روز دوشنبه لغو کرد. این تصمیم به جوکوویچ اجازه داد تا آزادانه در سراسر استرالیا پرسه بزند و در ملبورن پارک تمرین می کند تا برای مسابقاتی که در سه سال گذشته برنده شده است آماده شود.

جوکوویچ که از زمان آزادیش تمرینات روزانه خود را برگزار کرده است، اواخر روز دوشنبه عکسی از خود در کنار تیمش در راد لیور آرنا در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

او یک تمرین اواسط بعد از ظهر روز جمعه را در زمین اصلی مسابقات رزرو کرده بود، اما زمان خود را تغییر داد تا زود شروع و پایان یابد.

پس از تصمیم وزیر، خبر ملاقات جوکوویچ با وکلایش در ورودی ساختمان در رسانه ها منتشر شد.

در حالی که وضعیت حقوقی او هنوز در هاله ای از ابهام بود، جوکوویچ در قرعه کشی روز پنجشنبه در براکت مسابقات قرار گرفت و میومیر ککمانوویچ در دور اول مسابقه تمام صربستان به مصاف هم رفت.

کیان بون، وکیل مهاجرت مستقر در ملبورن، گفت که وکلای جوکوویچ با کار “بسیار دشوار” روبرو هستند که یک حکم دادگاه آخر هفته را دریافت کنند تا به موکل خود اجازه دهند هفته آینده بازی کند.

تنها ساعاتی قبل از اعلام تصمیم هاوک، بون گفت: “اگر شما آن را به حال خود رها کنید، پس من فکر می کنم، از نقطه نظر استراتژیک، واقعا تیم حقوقی جوکوویچ را در موقعیت دشواری قرار می دهد.”

وکلای جوکوویچ باید در برابر یک قاضی وظیفه دادگاه فدرال و دادگاه خانواده یا یک قاضی دادگاه عالی فدرال برای دریافت دو دستور فوری حاضر شوند. یکی از دستورات می تواند حکمی برای جلوگیری از اخراج او باشد، مانند آنچه هفته گذشته در دادگاه برنده شد. دومی هاوک را مجبور می کند که به جوکوویچ ویزای بازی بدهد.

بن گفت: «این سفارش دوم تقریباً هرگز زودتر از این نیست. دادگاه ها به ندرت برای یکی از اعضای قوه مجریه ویزا صادر می کنند.

جکی لامبی، یک سناتور مستقل با نفوذ، استدلال کرد که اگر جوکوویچ قوانین واکسیناسیون استرالیا را نقض کرد، باید بسته بندی خود را به او فرستاد. اما چند ساعت قبل از لغو روادید، او از هاوک شکایت کرد که چقدر طول می کشد تا به تصمیم گیری برسد.

“چرا مدام از شیر آب می چکد؟ الکس هاوک، کجایی؟ در عمل گم شده ای؟” طولانی پرسیده شد.

او افزود: “اگر نمی توانید در مورد نواک جوکوویچ تصمیم بگیرید، به من لطف کنید. شما مردم کشور را چگونه اداره می کنید؟ این یک آشفتگی کامل است.”

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما