حد ضرر یا حد ضرر چقدر است؟ معرفی یک ابزار مهم برای معامله گران؛

[ad_1]

یکی از مزیت های ارزهای دیجیتال، امکان معامله در هر زمانی از شبانه روز است. این ویژگی بسیاری از سرمایه گذاران بازار مالی را تشویق می کند، اما می تواند برای آنها مضر باشد. ممکن است در یک ساعت از روز که در حال استراحت هستید، کاهش شدید ارزش پول خود را تجربه کنید و سرمایه خود را از دست بدهید. در اینجا یک ویژگی مهم است جلوی آسیب را بگیرید یا حد خسارت این به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله با مفهوم توقف ضرر بیشتر آشنا می شویم.

تعریف توقف ضرر

Stop Loss یک ابزار معاملاتی است که برای محدود کردن حداکثر ضرر تجارت با نقدینگی خودکار دارایی ها پس از رسیدن به ارزش مشخصی از ارزش بازار طراحی شده است. انواع متفاوت جلوی آسیب را بگیرید سناریوهای مختلفی بسته به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال می تواند مورد استفاده قرار گیرد. گاهی اوقات به دلیل شرایط غیرقابل پیش بینی بازار، جلوگیری از ضرر و زیان دشوار است، اما توقف ضرر می تواند برای معامله گران جدید و بی تجربه مفید باشد و تا حدودی آنها را از ضرر نجات دهد. معامله گر ارز دیجیتال از دستور توقف ضرر برای محدود کردن ضررهای احتمالی بازار استفاده می کند.

البته برای استفاده موثر از این ابزار، معامله گر باید بتواند رفتار بازار را پیش بینی کند تا میزان زیان را مشخص کند. در غیر این صورت، نه تنها می تواند از آسیب جلوگیری کند بلکه آن را چند برابر می کند.

مقدمه ای بر استراتژی های توقف ضرر

ابزار مهمی برای معامله گران در حال معرفی است.

دو استراتژی کلی برای استفاده از استاپ ضرر وجود دارد که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت:

استاپ ضرر کامل

اگر حد ضرر را به طور کامل فعال کنید، زمانی که ارز مورد نظر به مقدار ثابتی رسید، صرافی تمام دارایی های شما را نقد می کند. استفاده از این استراتژی برای ارزهایی که دارای نوسانات غیرمنتظره هستند مفید است. به عنوان مثال، خرید یک بیت کوین و سپس استفاده از حد ضرر برای آن، استفاده از حد ضرر کامل مفید نخواهد بود.

استاپ ضرر جزئی

همانطور که از نام آن پیداست، در صورت استفاده. جلوی آسیب را بگیرید هنگامی که ارز به مقدار معینی برسد، یک خرده فقط تعداد کمی از دارایی های شما را نقد می کند. استفاده از این استراتژی می تواند در بازارهای بی ثبات بسیار مفید باشد. از سوی دیگر، این روش می تواند برای معامله گر مضر باشد. اگر ارز کمتر از قیمت تعیین شده باشد، معامله گر بقیه دارایی خود را از دست می دهد و تنها بخشی را که در استاپ ضرر اعلام کرده است پس انداز می کند.

مزایای توقف ضرر

استفاده كردن جلوی آسیب را بگیرید یک استراتژی این است که از موقعیت‌هایی خارج شوید که ممکن است ضرر کنید. این ابزار به شما اجازه می دهد تا تصمیمات پیش فرض را برای تحلیل خود بگیرید. اگر ارزش پول شما به طور ناگهانی کاهش یابد، نباید در هیجان تجارت خود گرفتار شوید و به استراتژی از پیش تعیین شده خود تکیه کنید. استفاده كردن ابزار توقف ضرر در بسیاری از صرافی ها در سراسر جهان، از جمله صرافی ارز دیجیتال Velex، کاملا رایگان است. استفاده منظم از ویژگی ضرر همچنین به سرمایه گذاران کمک می کند تا فروش سهام زیان ده را مدیریت کنند.

معایب استفاده از استاپ لاس

استفاده از Stop Loss همیشه برای مصرف کنندگان مفید نخواهد بود. به عنوان مثال، شما ارز دیجیتال مورد نظر خود را در بازار خریداری می کنید و سپس برای آن ارز حد ضرر تعیین می کنید. ارزش ارز مورد نظر شما به ضرر هدف شما رسیده است و این ابزار برای جلوگیری از ضرر، دارایی های شما را می فروشد. اما پس از گذشت تنها چند دقیقه، ارزش این ارز دوباره شروع به افزایش می کند و قیمت اولیه شما به قیمتی بالاتر از قیمت خرید می رسد. بسیاری از کارشناسان بازار مالی استفاده از حد ضرر یا حد ضرر را با اطلاعات قبلی توصیه می کنند. این ابزار در صورت عدم استفاده صحیح می تواند برای بسیاری از کاربران بی تجربه مضر باشد.

استفاده از استاپ لاس خطرناک است.

ابزار مهمی برای معامله گران در حال معرفی است.

استفاده از ابزار محدود کننده ضرر می تواند به شما در جلوگیری از ضرر بازار کمک کند، اما استفاده از این ویژگی خطرناک است. به عنوان مثال، اگر حد ضرری که برای یک ارز معین تعیین می‌کنید بیشتر از ضرر بازار باشد، در معرض خطر ضرر بیشتر از قیمت تعیین‌شده قرار می‌گیرید و ممکن است فرصت کسب سود را از دست بدهید. البته برعکس آن نیز ممکن است. مثلا حد خسارت اگر خیلی کم تنظیم کنید و افت قیمت در بازار به عددی که تعیین کرده اید نرسد، متحمل ضرر خواهید شد.

استفاده از Stop Loss مستلزم مطالعه دقیق بازار و قدرت پیش بینی آن است. مانند هر ابزار تراکنش مالی دیگری، اگر از Stop Loss به درستی و با دانش استفاده نکنید، ممکن است در معامله ضرر کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که استفاده از Stop Loss در بازارهای با نوسان بسیار کم هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. در بازارهایی که نوسانات زیادی وجود دارد و نمی توانید تمام روز روی سیستم خود بمانید و تغییرات قیمت را تماشا کنید، باید از حد ضرر استفاده کنید.

راهی مطمئن برای مبتدیان

بسیاری از کارشناسان به استفاده از آن اعتقاد دارند. جلوی آسیب را بگیرید یا محدود کردن ضرر ابزار مهمی برای معامله گران بی تجربه و تازه کار در بازارهای مالی است، اما تنها در صورت استفاده صحیح. به خاطر داشته باشید که توقف ضرر فقط برای مبتدیان نیست. ابگذارید حد خسارت مشخص شود. در دستان یک معامله گر باتجربه و متخصص در تحلیل بازار یک ویژگی ارزشمند است که از ضررهای احتمالی جلوگیری می کند و همچنین در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

استفاده از ابزارهای توقف ضرر برای جلوگیری از آسیب احتمالی در صورت نوسانات غیرمنتظره طراحی شده است. در عین حال عدم استفاده صحیح و بدون دانش از این بازار می تواند برای مبتدیان بسیار مضر باشد. برای استفاده درست از این ابزار باید شناخت خوبی از بازار و البته توانایی تحلیل حرکات بازار داشته باشید.

با ایجاد این سرویس، صرافی ارز دیجیتال Velex به شما کمک می کند تا از جستجوی سرمایه خود در بازار پرشیب ارزهای دیجیتال محافظت کنید. شما هم اکنون می توانید با عضویت در wallex.ir به عضویت این صرافی درآمده و در بستری حرفه ای و امن شروع به معامله کنید.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما