حمله به شیبا و تترا در ترکیه

[ad_1]

بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در ترکیه وضعیت جدی را در این کشور ایجاد کرده است. پس از کاهش 50 درصدی لیر ترکیه در سال جاری، سرمایه گذاران خرد به دنبال راه هایی برای حفظ ارزش دارایی های خود هستند. به دلیل قیمت بالا و مشکل در نگهداری برخی از دارایی های ضد تورم، مردم برای عرضه توکن های ارزان به بازار ارزهای دیجیتال هجوم آورده اند.

با معامله بیت کوین زیر 50000 دلار، معامله گران در ترکیه به دلیل ترس از تورم، سرمایه خود را عمدتا به Shiba Inu و Tetra منتقل می کنند. تورم در ترکیه از 13 نوامبر. به 21 درصد رسید که بالاترین میزان در سال جاری بود.

اما چرا ترک ها شبا و تترا را به بیت کوین ترجیح می دهند؟ 21 که بسیار بالاتر از برآوردهای تحلیلگران اقتصادی است. این در طول نرخ تورم سالانه اکتبر 2016 بود. 19 درصد بود. تورم ماهانه ترکیه در 51 نوامبر. 3 درصد بود، در حالی که 20 اقتصاددان میانگین نرخ تورم را 3 درصد پیش بینی کرده بودند.

تورم ترکیه در حال حاضر به بالاترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است و تورم و سیاست های نامناسب اردوغان افق تورم ترکیه را مبهم کرده است. علاوه بر تورم ترکیه، تورم جهانی نیز شرایط را برای مردم ترکیه دشوارتر کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تورم مواد خام 6.54 درصد و تورم مواد غذایی که حدود یک چهارم سبد مصرف خانوارها را تشکیل می دهد، حدود 11 درصد است. 27 درصد بود. با توجه به همه این عوامل تورمی، مردم ترکیه برای حفظ ارزش دارایی های خود به اقدامات ضد تورمی روی می آورند. بیت کوین یکی از دارایی های اصلی صندوق های تامینی بود که در دوره تورم ناشی از شیوع ویروس کرونا ایجاد شد. بیت کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال، گزینه بسیار خوبی برای حفظ ارزش دارایی به نظر می رسد. اما آمار نشان می دهد که ترک ها به جای بیت کوین به آلت کوین روی آورده اند و بیشتر تترا و شبا می خرند.

ارقام معاملاتی بنین در ترکیه نشان می دهد که در حالی که تراکنش های بیت کوین به لیر 918 میلیون دلار بوده است، تراکنش های شبا به لیر 5 برابر بیشتر بوده و به 26.5 میلیارد دلار و حجم معاملات تتر 58 لیر بوده است. یعنی 5 میلیارد دلار. صابری آیگون، تاجر و تاجر نساجی در بازار ارزهای دیجیتال ترکیه به کوین دسک گفت: نرخ تورم رسمی 21 درصد است، اما در سطح بازار و در بین مردم، تورم بیش از 50 درصد است. به گفته وی اولویت اول مردم طلا و اولویت دوم دلار است. پس از خرید طلا و دلار، مردم ترکیه ترجیح می دهند توکن های ارزان قیمت مانند SHIB، VET و XRP را خریداری کنند. دلیل اینکه خریداران ترکیه ای تمایلی به خرید بیت کوین ندارند، گران بودن آن است.

شیبا در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بسیار ارزان است زیرا تعداد توکن ها یک چهارم است. ارزش هر توکن شیبا در برابر لیر ترکیه برابر با 00049 است. 0، پس باید برای هر بیت کوین حدود 686 هزار لیر بپردازید. اگرچه تجارت با ارزهای دیجیتال در حال حاضر در ترکیه ممنوع است، اما داشتن ارزهای دیجیتال جرم نیست، اما با افزایش محبوبیت تترا در ترکیه، قانونگذاران به احتمال زیاد نسبت به این ارز دیجیتال حساس هستند.

دلیل این امر این است که استفاده از ارز دیجیتال به عنوان یک مسیر غیربانکی برای فرار سرمایه می تواند به اعتبار اقتصاد ترکیه آسیب جدی وارد کند. اما ترکیه تنها کشوری نیست که سرمایه گذاران خرد برای حفظ ارزش دارایی به ارزهای دیجیتال متوسل شده اند.

در هند نیز، مردم به ارزهای دیجیتال ارزان مانند شیبا و دوزکوین روی می آورند و خطر این ارزهای رمزپایه پشتیبانی نشده می تواند به سرمایه آنها آسیب جدی وارد کند.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما