خرابی خودروهای دیزلی از مدل های برقی و هیبریدی در بازار اروپا

[ad_1]

برای اولین بار در اروپا ، فروش خودروهای هیبریدی برقی و قابل شارژ از مدل دیزلی پیشی گرفت. به گفته JATO ، در آگوست 2021 ، تعداد خودروهای هیبریدی برقی و قابل شارژ به 151،737 دستگاه رسید که 21 درصد بازار را تشکیل می دهد. در مقابل ، خودروهای دیزلی 141،635 دستگاه ، معادل 20 درصد بازار ، فروختند. با این تعداد ، خودروهای برقی و هیبریدی دومین ماه پرفروش در اروپا تا به امروز هستند.

اما مانند گذشته ، خودروهای بنزینی همچنان محبوبیت بیشتری دارند و 56 درصد سهم بازار را در ماه آگوست به خود اختصاص داده اند. البته مدتی است محبوبیت این کلاس رو به کاهش است و مدل های برقی مشتریان خود را می ربایند!

برای درک بهتر افزایش چشمگیر فروش خودروهای برقی ، لازم است نگاهی گذرا به آمارهای موجود از ابتدای سال تا پایان آگوست داشته باشیم. بر اساس داده ها ، فروش خودروهای هیبریدی برقی و قابل شارژ در این مدت به 1.32 میلیون دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 158.300 دستگاه افزایش داشته است.

فولکس واگن ID.3 پرفروش ترین خودروی برقی برای دومین ماه پیاپی است و پس از آن تسلا مدل 3 با اختلاف اندک قرار دارد. یکی دیگر از نمایندگی های فولکس واگن ، ID 4 ، در رتبه سوم قرار دارد.

کراس اوور فورد کوگا با فروش 26 درصدی نسبت به آگوست سال گذشته ، در بین مدلهای هیبریدی قابل شارژ رتبه نخست را از آن خود کرد. مرسدس بنز GLC و سری Boom 3 به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

طبق آمار ، بین ژانویه تا آگوست امسال ، اروپایی ها 8،095،419 خودرو جدید خریداری کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. بد نیست بدانید که در آن زمان این عدد برابر با 7،192،839 دستگاه بود.

در آگوست امسال ، 713،714 خودرو در قاره سبز فروخته شد که 18 درصد کمتر از آگوست سال گذشته و 33 درصد کمتر از آگوست 2019 است. این بدترین ماه در اروپا از نظر فروش خودروهای جدید از سال 2014 است. دلایل اصلی این کاهش بی سابقه ، کمبود جهانی چیپس و تاخیر در تحویل سفارشات مصرف کننده و بازگشت مدل های دست دوم مصرف کننده به بازار است.

ده خودروی پرفروش در ماه آگوست

اما در مجموع ، ساندرو همچنان پرفروش ترین خودروی اروپا برای دومین ماه متوالی است. پس از این هاچ بک اقتصادی ، فولکس واگن گلف ، تویوتا یاریس ، داچیا داستر و فولکس واگن تی راک در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما