دادگاه جنجالی جودو چه شد؟

[ad_1]

خبرآنلاین: آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو گفت: پرونده فدراسیون جودو در CAS بیش از چهار ماه باقی مانده است و رای نهایی این دادگاه در بهمن ماه اعلام می شود.

محاکمه تعلیق جنجالی فدراسیون جودو سرانجام پس از ماه ها انتظار در 17 سپتامبر در لس آنجلس سوئیس برگزار شد. حدود یک سال و نیم پیش فدراسیون جهانی جودو به دلیل چندین اظهارات نادرست جودوکار، حضور ایران در تمامی عرصه های بین المللی را به طور موقت تعلیق کرد. در پی این حادثه، فدراسیون جودو برای رسیدگی به این پرونده به دادگاه بین المللی داوری (CAS) مراجعه کرد.

CAS هنوز در مورد تعلیق نهایی جودوی ایران تصمیمی نگرفته است، چرا که با توجه به بررسی های صورت گرفته در دادگاه فدراسیون جودو ایران، بسیاری احتمال شکست تیم ایران را مطرح کرده اند. نکته دیگری که به هر دو طرف فرصت حل مشکل می دهد. با این حال، پس از پایان این دادگاه جنجالی، برخی جزئیات به بیرون درز کرده است.

دادگاه جودوی ایران در حالی تشکیل شد که یک هیئت شش نفره ایرانی برای دفاع از او حضور داشتند. در این نشست محمدرضا داورزنی و نصرالله سجادی دو تن از مسئولان ارشد ورزش کشور به ترتیب به نمایندگی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حضور داشتند. این داور سال گذشته در زیرمجموعه مسابقات قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خدمت می کرد. مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو در مسابقات جهانی 2019، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و امیر سعید وکیل دیگر نمایندگان ایران در زمین بودند.

طرف دیگر قضیه فدراسیون جهانی جودو بود که آن هم با شش نفر در CAS حاضر شد. سه نفر از 6 نفری که در تیم فدراسیون جهانی جودو نام برده شد ایرانیانی بودند که علیه ایران شهادت دادند! مهمترین شاهد، سعید ملایی، جغجتای سابق بود.

علاوه بر من وحید سرلک قهرمان سابق جودو ایران و محمد منصوری سرمربی سابق تیم ملی جودو نیز در دادگاه حاضر شدند. رئیس دادگاه CAS به طرفین هشدار داد که یک ماه فرصت دارند. توافق

نزدیک به چهار ماه از برگزاری این آزمون می گذرد و هنوز خبری از رای گیری و توافق نهایی فدراسیون جودوی ایران و فدراسیون جهانی نشده است. آرش میراسملی رئیس فدراسیون جودو درباره توافق با فدراسیون جهانی می گوید: دادگاه یک ماه به فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی فرصت داد تا این توافقنامه را امضا کنند که این بار ایمیل هایی بین ما و آنها رد و بدل شد و بعد از یک ماه انتظار با تصمیم دادگاه، ما ایمیلی از معاون رئیس دادگاه داوری ورزشی دریافت کردیم که در آن اعلام شد این موضوع حساس است و باید تا بهمن ماه تحقیقات بیشتری انجام شود.”

دادگاه به فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی یک ماه فرصت داد تا به توافق برسند.

میراسملی تصریح کرد: تحلیل تیم حقوقی ما این است که دفاع ما خوب است و طرف مقابل مستندات کافی نداشت و این موضوع تصمیم گیری را برای تیم داوری سخت کرده است و این می تواند اتفاق خوبی باشد و همه می دانستیم که داریم. قبلاً شکست خورده بودیم، اما تیم حقوقی خوبی داشتیم و واقعیت‌هایی را در دادگاه ارائه کردیم که پرونده جنبه سیاسی دارد و معتقد بودیم که باید از منظر ورزشی به آن نگاه کرد. ما به نتیجه خوشبین هستیم.»

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما