داروی پروزاک (فلوکستین)؛ موارد استفاده، عوارض و تداخلات Fluoxetine

فلوکستین در واقع نوعی داروی ضد افسردگی است. در صورت قطع آلفا 2-آگونیست در بیمار دریافت کننده TCA ، احتیاط زیادی داشته باشید. استفاده از بی حس کننده های موضعی برای تاخیر در انزال قدیمی ترین شکل دارویی درمان زود انزالی است. این دارو ممکن است سبب خواب الودگی گردد،لذا در زمان رانندگی و یا کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمائید. این دارو به شکل کپسولهای 10 و 20 میلی گرمی رایج است و برای درمان بیماریهای افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز میشود. Oct 1, 2017 – فلوکستین به شکل کپسولهای 10 و 20 میلیگرم در بازار رایج است و برای درمان بیماریهای افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز میشود. یافتهها: گروههای مورد مطالعه از نظر میانگین مدت منوپوز، سابقه ابتلا به بیماری مزمن، مصرف دارو و فراوانی فشار خون در ابتدای مطالعه تفاوت معنیداری با هم نداشتند. سرترالین از فلوکستین برتر است درحالی که اثربخشی کلومیپرامین تفاوت قابل توجهی با فلوکستین و سرترالین ندارد. پاروکستین از فلوکستین، کلومیپرامین و سرترالین برتر می باشد. اگر شما درمانی را توصیه می کنید، چند بار به آن نیاز دارم و تا چه مدت؟

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

این دارو ممکن است خطر یک دوره مختلط یا شیدایی را افزایش دهد. این دارو از طریق کاهش فعالیت الکتریکی غیر طبیعی در مغز می تواند اضطراب را کاهش دهد. در برخی موارد، بیماران جوان بعد از یک بار استفاده از یک داروی ضدافسردگی به خودکشی فکر می کنند. همچنین در بعضی از افراد مصرف این دارو سبب فکر کردن درباره خودکشی و یا تمایل به آن و افسردگی بیشتر می شود. اگر علائم زیر را تجربه کردید حتماً با پزشک تماس بگیرید: تغییر روحیه، اضطراب، حمله های عصبی، بی خوابی، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی، احساس افسردگی بیشتر و افکار خودکشی و خودآزاری. 2- مصرف این دارو در بعضی افراد ممکن است سبب بی قراری، تحریک پذیری و رفتارهای غیر طبیعی دیگر شود. کاهش آهسته مقدار مصرف این دارو از بروز عوارضی مانند بی قراری، آشفتگی، اسهال، گیجی، ضربان تند قلب، سردرد، عرق کردن زیاد، تهوع، اختلال در خوابیدن، لرزش، خستگی و ضعف غیر عادی و استفراغ جلوگیری می کند. در این مطالعه نقش فلوکستین در میزان مصرف غذا و رفتار تغذیهای ماهی طلایی، Carassius auratus بررسی گردید. در صورتی که تغییری در نتایج قند خون این افراد ایجاد شد باید مقدار مصرف انسولین و یا سایر داروهای پایین آورنده قند خون تنظیم شود.

فلوکستین چیست

اگرچه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شود. هشدار به سالمندان: خطر عوارض جانبی ناشی از مصرف فلوکستین در سالمندان بیشتر است و بههمینخاطر شاید پزشک معالجتان دُز پایینتری تجویز کند یا صلاح ببینید که مدت کمتری از این دارو مصرف کنید. اگر در 14 روز گذشته از بازدارنده های مونوآمین اکسیداز استفاده کرده اید از فلوکستین، لینزولید، تیوریدازین، پیموزاید و متیلن بلو استفاده نکنید. از مصرف بازدارندههای مونوآمین اکسیداز مانند ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، راساجیلین، سافینامید، سلژیلین و ترانیلسیپرومین در زمان درمان با قرص فلوکستین 10 و 20 اجتناب کنید. در صورتی که مجبور به قطع مصرف این دارو هستید از پزشک یا داروساز خود برای کم کردن مقدار مصرف این دارو کمک بخواهید. 8- در صورتی که دارو را برای درمان افسردگی مصرف می کنید ممکن است 4 هفته و یا بیشتر طول بکشد تا اثر درمانی دارو ظاهر شود و نیز مصرف دارو باید 6 ماه و یا بیشتر ادامه یابد تا درمان قطعی صورت گیرد. این واکنشها شامل بثورات جلدی، خارش بدن، تورم در زبان، گلو و صورت یا بدن، اختلال تنفسی و سرگیجه شدید هستند. پزشک یا داروساز خود را مطلع سازید. به صرع مبتلا هستید یا تحت درمان الکتروکانوالسیو قرار دارید، زیرا فلوکستین ممکن است خطر تشنج را افزایش دهد.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

11. دارو مایع را با سرنگ دوز، یا با یک قاشق مخصوص دوز یا فنجان دارویی، مشخص کنید. با کدبندی قوطی های دارو و دارونما توسط مشاور دارویی طرح، بیماران، همکاران ارزیاب، مجری اصلی طرح و آنالیزگر آماری همگی کور خواهند بود. روش نمونهگیری بلوک بندی تصادفی بود و نمونهها در چهار گروه فلوکستین، سیتالوپرام، هورمون درمانی و دارونما مورد مطالعه قرار گرفتند. جامعه مورد مطالعه شامل زنان 55-46 ساله با علائم گر گرفتگی که حداقل 1 سال از قطع قاعدگی و اثبات یائسگی آنها گذشته بود میباشد. 808117/1571: سلام خسته نباشید من 4 سال صبح شربت متادون دو عدد نروتریپتیلین 25 و یک عدد ریسپریدون 1 میلی گرم و شب 1عدد نروتریپتیلین الان دوماه شب 1عدد A.S.A 80 به قرص نروتریپتیلین اضافه شده اول اینکه 4 سال میخورم مشکل ساز نباشه و یا عوارض نداشته باشه و دوم جهت ترک این داروها یکدفعه قطع کنم مشکلیپیش نمیاد؟ به منظور کاهش عوارض گوارشی، بهتر است که این دارو بهمراه غذا میل شود. فاصله مصرف فلوکستین با داروهای منو امین اکسیداز ، حداقل 5 هفته پس از قطع مصرف این دارو هاست. به همین دلیل کسانی که از بیماری های کبدی رنج می برند قبل از استفاده از این دارو باید با پزشک مشورت کنند.

بیماری که افسردگی دارد به دلیل بیماری خود حوصله ندارد، فکر نمی کند، ممکن است زیاد بخوابد و. سلژیلین: ممکن است اثر سروتونرژیک داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای را افزایش دهد. 10- در صورت فراموش کردن یک نوبت دارو، از مصرف آن نوبت خودداری کنید و دارو را مطابق برنامه معمول در نوبت بعدی مصرف کنید. در این مطالعه اثرات فلوکسیتین، سیتالوپرام، هورمون درمانی و دارونما در درمان گرگرفتگی پری منوپوزال مقایسه شد. میزان مصرف غذا بعد از هر تزریق محاسبه شد و در نهایت تغییرات وزنی تیمارها نیز بررسی گردید. در صورت بروز علائم سندرم سروتونین ، مانند: تحریک ، توهم ، تب ، تعریق ، لرز ، ضربان قلب سریع ، سفت شدن عضلات ، لرزش ، از دست دادن هماهنگی ، تهوع ، استفراغ یا اسهال. لذا ضمن درمان از رانندگی و یا کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری کنید. بنابراین، این احتمال وجود دارد که بتوان از فلوکستین بهعنوان یک درمان برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی یا به عنوان قرص لاغری استفاده کرد. داروهای اعصاب و روان برخلاف آنچه در اذهان عمومی وجود دارد و مردم تصور می کنند، اگر طبق نظر و مشورت پزشک متخصص مصرف شوند عوارض خطرناک زیادی ندارند.

مصرف این داروها در زمانهای خیلی نزدیک به هم میتواند عوارض جانبی جدی و خطرناکی به همراه داشته باشد. بنابراین استفاده از این دارو در طولانی مدت موجب میشود تا مقدار این دارو در خون بالاتر رود و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. در مصرف فلوکستین باید به چه نکاتی توجه کرد؟ فلوکستین به عنوان ماده مؤثر داروی پروزاک با بلوکه کردن بازجذب سروتونین، موجب افزایش آن شده و با توجه به ورود این ماده به اکوسیستمهای آبی به عنوان یک ماده آلاینده مطرح است. عصراسلام: فلوکستین داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است. داروی ضد افسردگی فلوکستین یک مهارکننده انتخابی بازجذب مجدد سروتونین (SSRI) و ضد افسردگی و اضطراب می باشد. را به شما پیشنهاد می کنیم. به دلیل این خطر، پزشک ممکن است دوز مصرفی شما را کاهش دهد یا از شما بخواهد که دارو را کمتر مصرف کنید. گردو به دلیل سطح پایین ید که در خود دارد میتواند افسردگی، مشکلات روحی روانی خستگی مزمن را رفع کند.

دوز معمول: 60 میلی گرم در روز صبح مصرف می شود.

معمولاً فلوکستین روی یک بار در صبح و یا دوبار در صبح و ظهر باید مصرف شود. خرید داروی فلوکستین کپسول خوراکی 10 mg توضیحات مشاوره دارویی در صورت بارداری، شیردهی، دیابت، نقص کلیوی یا کبدی قبل… دوز معمول: 60 میلی گرم در روز صبح مصرف می شود. اثرات درمانی و تاخیر در انزال چند روز بعد از شروع مصرف دارو رخ می دهد، بطوری که این تاثیر 1 تا 2 هفته بعد از شروع درمان مشهودتر است. ۶- در افراد دیابتی، دارو می تواند بر میزان قند خون اثر کند. در مطالعاتی که برروی زنان باردار صورت گرفته است فقط در یک مطالعه مشکلاتی مثل تولد پیش از موعد، عصبی بودن و مشکل در تنفس در نوزادانی که مادرانشان در طی بارداری این دارو را مصرف می کردند دیده شده است. در هنگام کار با ماشین آلات احتیاط کنید. از اضافه کردن مقدار دارو، دفعات مصرف و یا زمان مصرف خودداری کنید. وقتی فردی مراجعه می کند که افسردگی خفیف تا متوسط یا خلق و خوی پایین دارد موارد درمانی مختلفی را می توان در نظر گرفت. در مجموع 15 نفر از 197 شرکتکننده (7.6%) دریافتکننده فلوکستین در مقایسه با 12 نفر از 196 شرکتکننده (6.1%) دریافتکننده دارونما دچار یک افسردگی شدند.

و فلووکسامینتحت درمان قرار گرفتند.

چرا که تعداد شرکتکننده و همچنین عوامل محیطی مانند تغذیه باید کنترل شوند. برای شل کردن عضلات بدن از عضلههای سادهای مانند انگشتان دست استفاده کنید. فرد با زدن پای خود روی زمین، یا دست کشیدن به بافت لباس خود در طول حمله روی حس فیزیکی خود تمرکز کرده و این حس به او کمک خواهد کرد تا بهتر به واقعیت محیط اطراف خود تسلط داشته باشد. نمونه ها در زمان های صفر، دو، چهار و هشت هفته مورد ارزیابی قرار گرفتند. فلوکستین و فلووکسامین برافسردگی کودکان و نوجوانان انجام شد.مواد و روشها: در این کارآزمایی بالینی دوسوکور تعداد 40 کودک و نوجوان 8 تا 18 سال مبتلا به افسردگی اساسی مراجعه کننده بهدرمانگاه روانپزشکی اطفال دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال 1392 به طور تصادفی در دو گروه دارویی فلوکستین و فلووکسامینتحت درمان قرار گرفتند. اختلال وسواس فکری عملی: این دارو در کودکان زیر 7 سال برای این بیماری نباید استفاده شود. اگر چه اثربخشی دارو برای چندین سال حفظ می شود، ولی کاهش پاسخ به دارو در مصرف طولانی مدت آن ممکن است بعد از 6 تا 12 ماه رخ دهد.

کپسول فلوکستین ۲۰

در مقاله زود انزالی و راه های درمان آن می توانید کاربرد فلوکستین را در درمان زودانزالی بخوانید. در صورت نیاز پزشک مقدار مصرف را در طول ۳ تا ۴ هفته بالا می برد. شما همینطور میتوانید درباره راه های نجات بخش برای درمان افسردگی در بلاگ بخوانید. باید بدانید که برای قطع همه داروها، خصوصا داروهای ضد افسردگی و روان درمانی شرایط خاصی وجود دارد که مهمترین آنها قطع تدریجی زیر نظر پرشک و روانپزشک است. یکی از نکاتی که پیرامون داروی فلوکستین وجود دارد این است که عملکرد آن با اطلاع از موارد و نحوه مصرف، تداخلات دارویی و … ممکن است برخی از افراد با تست قند خون خود متوجه بالا بودن مقدار قند خون خود شوند اما با تشخیص پزشک به دیابت مبتلا نباشند این دوره پیش دیابت نام دارد و افراد در صورت عدم کنترل قند خون خود و ادامه ی بالا زندگی با روش قبلی به بیماری دیابت مبتلا می شوند.

علائم یک واکنش آلرژیک جدی عبارتند از: بثورات، خارش یا تورم (به خصوص صورت، زبان یا گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس. شما باید 5 هفته پس از قطع فلوکستین صبر کنید تا بتوانید تیوریدازین یا MAOI مصرف کنید. برای درمان هر اختلالی حداقل 4 هفته باید از این دارو استفاده کرد. پاسخ سایت روانپزشکان: این دو دارو از نظر مکانیسم عمل، هر دو عمدتاً سروتونرژیک محسوب میشوند و بنابراین در شرایط عادی و عموماً با هم تجویز نمیشوند. همه اشکال از طریق بلع مصرف میشوند. هستند که اصولا برای درمان افسردگی و برای کسانی تجویز میشوند که با شکایت بیانرژی و بیانگیزگی به روانپزشک مراجعه میکنند. برخی از افرادی که این داروها را مصرف میکنند ممکن است متوجه اضافه وزن شوند اما در رابطه با این داروها کاهش وزن بیشتر اتفاق میافتد. دکتر رنجبر درباره کاهش وزن با فلوکستین نیز توضیح میدهد: «یکی از عوارضی که برای فلوکستین در نظر گرفته میشود کاهش وزن است اما وقتی از عوارض یک دارو صحبت میشود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده میکنند دیده شود. لذا در صورت مصرف دارو با پزشک مشورت نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که مصرف این قرص بر روی قند خون اثر میگذارد، اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید.

قرص فلوکستین 20

این داروها را با فلوکستین مصرف نکنید. مصرف آن را هفت روز پس از آخرین دوز روزانه فلوکستین شروع می کنید. آیا فلوکستین سبب سندروم سروتونین می شود؟ به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود. این ترکیب گاهی بعد از نتیجه نگرفتن از داروهای دیگر هم تجویز می شود. این داروی اسکیزوفرنی پتانسیل تبدیل شدن به یک گزینه برای کاهش تحریک پذیری در جوانان مبتلا به اختلال طیف اتیسم را از خود نشان داده است برای نمونه در مطالعه ای 9 نفر از 12 نفر فرد اتیستیک بهبودی در یک دوره 6 هفته ای نشان دادند. کاربرد فلوکسیتین و سیتالوپرام با عوارض محدود و قابلیت تحمل بالا توسط اغلب خانمهای مبتلا به گرگرفتگی مورد توجه محققین قرار گرفته است ولی در مورد کارائیشان اختلاف نظر زیاد است.

با نام تجاری Prozac خوانده می شود.

در این مطلب از وبلاگ افق سلامت قصد داریم عوارض فلوکستین را بررسی کرده و درباره مصرف قرص فلوکستین و چاقی صحبت کنیم. این لیست کامل نیست و بسیاری از داورها با فلوکستین – از سایت اینترنتی پیش رو بازدید کنید – فعل و انفعالاتی دارند که همه این اثرات و داروها در اینجا لیست نشده است. بسیاری از افراد عوارض جانبی ندارند. برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی ممکن است پزشک شما تشخیص دهد فلوکستین را از دوز کم شروع کرده و به تدریج افزایش دهید. پزشک شما با کاهش دوز مصرفی تان می تواند از عوارض جانبی این دارو جلوگیری کند. ۳- مصرف این دارو را به طور ناگهانی قطع نکنید. فلوکستین را معمولا با آب میبلعند. بزرگسالان: معمولا ۶۰ میلی گرم در روز مصرف شود. بزرگسالان: در ابتدا معمولا ۲۰ میلی گرم در روز مصرف می شود. استفاده از داروهای ضد افسردگی SSRI در دوران بارداری می توانند سبب آسیب های ریوی و ایجاد مشکل در جنین بشود. فلوکستین با نام های تجاری پروزاک (Prozac) و سارفم (Sarafem) نیز شناخته می شود. فلوکستین با نام تجاری Prozac خوانده می شود. لذا خطر اعتیاد به آن می تواند دل نگرانی هایی را بوجود آورد.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما