درمان افسردگی با قرص فلوکسیتین

  • کبودشدگی بدن
  • عقدههای زیرپوستی قرمز و دردناک خصوصاً در پاها
  • اگر شما مستعد خونریزی هستید
  • رنگپریدگی غیرعادی پوست
  • کپسول لانزو عبیدی 15 میلی گرم
  • درد در مچ پا یا زانو
  • عدم توانایی برای ثابت نشستن

قرص فلوکستین class="lazyload lazyblur-up" 20 فلوکستین به درمان افسردگی در بسیاری از افراد کمک می کند و اثرات ناخواسته آن نسبت به داروهای ضد افسردگی قدیمی کمتر است. در صورتی باقی ماندن نشانه های بیماری زمینه ای پس از قطع مصرف دارو، مشاوره یا درمان توسط پزشک توصیه می شود. «شهاب» سی و چهار ساله است و با تجویز پزشک روزی یک عدد فلوکستین ۲۰ مصرف میکند؛ او در زمینه این دارو میگوید: «بهترین داروی دنیاست، من وسواس چکینگ داشتم و همیشه نگران باز بودن شیر گاز و در خانه و در ماشین بودم؛ از طرفی خوابهای به شدت کابوسوار میدیدم؛ طوری که وقتی شب میشد، غصهام میگرفت که الان میخوابم و کابوس میبینم. اگر احساس خستگی می کنید از رانندگی یا کار با ابزارها و ماشین الان پرهیز کنید.

  • سابقه شخصی یا خانوادگی ابتلا به آب سیاه
  • دوز معمولی: 20-60 میلی گرم در روز
  • سابقه مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی؛ یا
  • سیروز کبدی
  • تصویر بد بدن

این دارو را در داشبورد اتومبیل خود قرار ندهید و آن را در ماشین رها نکنید. علاوه بر این در درمان افسردگی و اختلال پرخوری هم موثر است؛ اما توصیه من این است که زیر نظر پزشک و با دوزی که او تعیین میکند، مصرف شود. از «فلوکستین» به عنوان یک «داروی قرن» و «یک کشف مهم در درمان افسردگی» یاد میشود. برای چه کسانی تجویز میشود؟ در نتیجه جستوجو برای یافتن علت این اتفاق دریافتند که همه اینها در نتیجه مصرف یک داروی سل توسعهیافته بوده است که iproniazid نام داشت. سه روز پیش وقتی دیگر از پیدا کردن فلوکستین ناامید شدم، دوباره به دکتر رفتم و روانپزشکم برایم یک قرص دیگر به نام « لگزاتال» تجویز کرد. در این بخش نمی تواند تمام دوزهای مصرفی این قرص را شرح داد و انجام این کار بر عهده پزشک است.

  • مشکل در تنفس
  • سر درد
  • تحریک و بی قراری
  • تمام داروهای ضد افسردگی
  • قرص روپیکسون 40 میلی گرم
  • اختلال خواب
  • سرگیجه شدید

از هفته گذشته که قرصم تمام شد، اما دیگر پیدا نشد. با استفاده از این روش ها فرد می تواند علت اصلی اختلالات خلقی خود را پیدا کرده و به مدیریت آنها کمک کند. احساس خستگی یا ضعف – اگر فلوکستین موجب احساس خستگی یا ضعف در شما شده است، فعالیت خود را متوقف کرده و بنشینید یا دراز بکشید تا زمانی که حالتان بهتر شود.

  • آبریزش بینی
  • قرص آتوواست 20 میلی گرم
  • رویاهای غیر عادی
  • کپسولهای خوراکی فلوکستین تاخیری

زمان به کارگیری استراتژی کاهش تدریجی مصرف دارو، به مدت زمانی که فرد فلوکستین مصرف می کرده بستگی دارد. اساسا برخی داروهای اعصاب و روان مثل فلوکستین (پروزاک)، سیتالوپرام و سرترالین ممکن است باعث کاهش اشتهای فرد شوند. این دارو ممکن است خلق و خو، خواب، اشتها و سطح انرژی شما را بهبود بخشد و به بازگرداندن علاقه شما به زندگی روزمره کمک کند. اما آن سوی داشتن انرژی و انگیزه و احساس امید، لاغری و کاهش وزن بود.

  • کپسول پنتوپرازول-عبیدی 40 میلی گرم
  • قرص والزومیکس 10/160 میلی گرم
  • با احساس تنگی در سینه یا گلو مواجه هستید
  • اگر درحال شیردادن به نوزاد و در دوران شیردهی هستید
  • قرص ترانکوئین 2 میلی گرم
  • احساس شادی یا تحریکپذیری بیشازحد؛
  • دیدن خواب های عجیب و کابوس
  • مشکلات کلیه مثل تغییر در میزان ادرار

قطع ناگهانی یا کاهش مصرف فلوکستین باعث بهم خوردن تعادل مغز شده و همین امر با بروز عوارض جسمی و روحی همراه خواهد بود. درخصوص روش مصرف هم دکتر رنجبر تاکید میکند اين دارو به صورت قرص رايج است و بايد با آب بلعيده شود و جويدن اين دارو توصيه نميشود. قبل از مصرف قرص خواب، داروهای ضد درد، داروهای سرفه، آرامش عضله یا دارو برای اضطراب، افسردگی یا تشنج، با پزشک خود مشورت کــنید. اعصاب مركزي: سردرد، عصبانيت، بيخوابي، خواب آلودگي، اضطراب، لرزش، سرگيجه، خستگي، آشفتگي. ازجمله اعصاب مرکزی: سردرد، عصبانیت، بیخوابی، خوابآلودگی، اضطراب، لرزش، سرگیجه، خستگی و آشفتگی. مصرف الکل در دوره درمان خواب آلودگی و خستگی را افزایش داده و باعث تشدید علائم افسردگی و سایر شرایط روحی روانی می شود. فلوکستین ممکن است به عنوان یک جایگزین موثر و موثر در درمان انزال زودرس تلقی شود. مصرف فلوکستین را بهطور ناگهانی متوقف نکنید، چرا که در این صورت ممکن است علائم ناخوشایند ترک داشته باشید.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

علائمی همچون تهوع، استفراغ، گیجی و لرزش و افزایش ضربان قلب از علائم مسمومیت با این دارو میباشد. در ادامه با کلینیک اعصاب و روان هیربد همراه باشید. داروهاي اعصاب و روان برخلاف آنچه در اذهان عمومي وجود دارد و مردم تصور ميكنند، اگر طبق نظر و مشورت پزشك متخصص مصرف شوند عوارض خطرناك زيادي ندارند. اگر بيمار وقت و وضع اقتصادي خوبي داشته باشد و به پزشكي كه در درمانهاي غيردارويي متخصص است دسترسي دارد، ترجيح ما استفاده از درمانهاي غيردارويي يا همان رواندرماني است.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

4. اثرات درماني فلوكستين پس از چند هفته مصرف بروز پيدا ميكند؛ بنابراين در ابتداي درمان نااميد نشده و مصرف آن را بدون اطلاع پزشك متخصص قطع نكنيد. در مجموع، 1280 شرکتکننده دارای اضافه وزن یا چاقی فلوکستین دریافت کردند و 936 شرکتکننده عمدتا با دارونما (placebo) یا یک داروی ضدچاقی دیگر درمان شدند.

  • مشکلات تغذیه ای نوزاد
  • قرص یدوکینول-عبیدی 210 میلی گرم
  • ترشحات آبکی بینی
  • قرص نورتریپتیلن-عبیدی 25 میلی گرم
  • دوز نگهدارنده: 20 تا 30 میلی گرم خوراکی یکبار در روز
  • تشدید اثرات تضعیفکننده CNS
  • ◄ حمایت داروسازی ابوریحان از بیماران مبتلا به ام اس
  • خونریزی شدید که به سختی قطع میشود

معمولا قرصهاي فلوكستين كه در ايران وجود دارد 10 و 20 ميليگرم بوده كه معمولا درمان با 10 ميلي گرم آغاز شده و پس از طي مدتي با توجه به نياز بيمار يا پاسخ او نسبت به فلوكستين ميتوان آن را افزايش داد. چه موقع برای درمان زود انزالی به پزشک مراجعه کنیم؟ اشاره کرد. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره داروی فلوکستین اطلاعاتی را تقدیم می کنیم. از نشانه های کم آبی بدن می توان به کمتر شدن تعداد دفع ادرار نسبت به حالت عادی یا ادرار تیره با بوی قوی اشاره کرد. از علائم آن می توان به تحریک، تعریق، کشیدگی عضلات و گیجی اشاره کرد.

  1. تغییر در بینایی
  2. سابقه ابتلا به اختلال دو قطبیدر خود شخص یا خانواده اش
  3. تریپتوفان (گاهی اوقات L-تریپتوفان نامیده می شود)
  4. گشاد شدن مردمک چشم

می توان دوز را در فاصله چهار هفته ای ۱۰ یا ۲۰ میلی گرم افزایش داد. درمان افسردگی، OCD، اختلال هراس، PTSD و اختلال اضطراب اجتماعی با ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم یک بار در روز آغاز می شود. از مصرف مخمر سنت جان، درمانی گیاهی برای افسردگی، در شرایطی که تحت درمان با فلوکستین قرار دارید، پرهیز کنید، زیرا این کار خطر بروز عوارض جانبی را افزایش خواهد داد.

  1. نوسانات خلقی و میل به خودکشی
  2. ایده های بزرگ و غیر معمول
  3. قرص نئوتادین 5 میلی گرم
  4. گرفتگی بینی، درد سینوس، گلودرد، علائم آنفلوانزا
  5. سردرگمی ذهنی
  6. افزایش ناگهانی تپش قلب
  7. ممکن است دارو را با یا بدون غذا مصرف کنید
  8. قرص گلوریپا 10 میلی گرم

هنگام کار با ماشینآلات و مصرف این دارو بهطور همزمان، احتیاط کنید. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش، تورم (به ویژه در صورت، زبان، گلو) فوراً به پزشک کمک کنید. این دارو ممکن است با برخی از آزمایشهای پزشکی (مانند اسکن مغز برای بیماری پارکینسون) تداخل داشته باشد و باعث نتایج آزمایش نادرست شود. حقیقت این است که مصرف داروی فلوکستین (خصوصا در مواردی که فرد آن را خودسرانه مصرف میکند) ممکن است در آغاز روند بهبود، افکار و میل به خودکشی ایجاد کند. برخی از جوانان در اولین مصرف یک داروی ضد افسردگی افکار خودکشی دارند. برخی داروهای ضد افسردگی می توانند با فلوکستین تداخل داشته و حتی زمانی که چند هفته از قطع مصرف آنها می گذرد موجب فشار خون بسیار بالا شوند. این مطالعات به گزارش مرگ به هر علت، کیفیت زندگی مرتبط با سلامت و عوارض اجتماعیاقتصادی نپرداختند.

میتواند خطر تفکر و رفتار خودکشی را افزایش دهد.

گزارش هایی در مورد بیش از 10000 بارداری در حین مصرف فلوکستین در سه ماهه اول وجود دارد. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار داغ لاغری و داروهای آن وقتی با بازار داغ داروهای ضدافسردگی گره بخورد احتمالا بسیاری از خانمها که از هر دوی اینها رنج میبرند را خوشحال خواهد کرد. مصرف همزمان با الکل و ماری جوانا میتواند این اتفاق را تشدید کند. قطع ناگهانی دارو میتواند منجر به ایجاد نشانههای ترک شود که معروف به سندروم قطع SSRI است. فلوکستین میتواند خطر تفکر و رفتار خودکشی را افزایش دهد. برخی داروها و فلوکستین می توانند با یکدیگر تداخل داشته و احتمال بروز عوارض جانبی افزایش یابد. با این حال، اگر زمان تقریبی دوز هفتگی منظم برنامه ریزی رسیده است، دوز از دست رفته را مصرف نکنید و قرص بعدی را طبق برنامه مصرف کنید. ممکن است دوز را به تدریج کم کنید.

کپسول فلوکستین

البته این موضوع درمورد افزایش افکار مربوط به خودکشی است نه اقدام به آن؛ به این صورت که فرد ممکن است به خودکشی فکر کند اما هرگز فکر خود را عملی نکند. در این جعبه سیاه هشدارهایی درباره عوارض احتمالی ناشی از قطع مصرف داروی سرترالین، مانند بروز افکار و اقدامات خودکشی برای بزرگسالان زیر 24 سال داده شده است. قبل از مصرف فلوکستین لیست داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار داده و در صورتی که به مشکلات قلبی خاص (نارسایی قلبی، ضربان قلب کند، طولانی شدن زمان QT در EKG) مبتلا بوده یا سابقه خانوادگی ابتلا به مشکلات قلبی خاص ( از جمله طولانی شدن زمان QT در EKG و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی) دارید به پزشک اطلاع دهید. علائم مربوط به خلط اختلال دیسفوریک قبل از قاعدگی: این علائم شامل نوسانات خلقی یا غم و اندوه بیش از حد، تحریک پذیری یا عصبانیت است.

در برخی از افراد از عوارض قرص کلر دیاز پوکساید تغییر خلق و خو و عصبانیت است و بیش از حد در مدت مصرف این دارو ممکن است رخ دهد. باید بدانید که با مصرف فلوکستین یا سایر داروهای ضدافسردگی، حتی اگر یک فرد بالغ بالای 24 سال هستید، سلامت روان شما ممکن است به شکل غیرمنتظره ای تغییر دهد. مصرف هر گونه دارو با هر دوز، صرفاً باید با تشخیص و تجویز پزشک باشد. هر دو دارو مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) هستند. فلوکستین و سرترالین هر دو مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) هستند. همزمان دو دوز مصرف نکنید. در صورت استفاده از کلردیازپوکسید در دوران بارداری ، خطرات با استفاده از کمترین دوز موثر و در کمترین زمان ممکن کاهش می یابد. در صورتی که مبتلا به دیابت هستید ،مصرف این دارو ممکن است باعث افزایش قندخون شما شود لذا قندخون خودرا به صورت منظم چک کنید و با پزشک خود درمورد آن صحبت کنید.

  1. قرص روپیکسون 5 میلی گرم
  2. حداکثر دوز: 80 میلی گرم در روز
  3. اختلال در خواب ، اختلال در تمرکز ، اختلال در اشتها
  4. نبووولول (برای درمان فشار خون بالا)
  5. قرص گلورنتا 10/5 میلی گرم
  6. تورم عمومی بدن
  7. سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی، تغییرات بینایی
  8. ایمی پرامین

در مجموع 399 نفر از 627 شرکتکننده (63.6%) دریافتکننده فلوکستین در مقایسه با 352 نفر از 626 شرکتکننده (56.2%) دریافتکننده دارونما دچار یک عارضه جانبی شدند. داروهای فوق به طور گستردهای در درمان افسردگی استفاده میشوند و به علت عارضه به تاخیر انداختن انزال و بعضا قطع انزال، برای درمان زود انزالی در انسان استفاده میشوند. با این وجود، اگر افسردگی شما طی باردرای درمان نشود، این نیز می تواند احتمال بروز مشکلات را افزایش دهد. فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات ازجمله سندروم پیش از قاعدگی، درمان مشکلات زناشویی، برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز میشود. ۱- در طول مصرف دارو به منظور بررسی پیشرفت درمان، تغییر احتمالی در مقدار مصرف دارو و کمک به کاهش عوارض ناخواسته، به طور منظم به پزشک خود مراجعه نمایید.

  • سابقه شخصی یا خانوادگی ابتلا به اختلال دو قطبی
  • بیاختیاری ادراری
  • کاهش میل جنسی، ناتوانی جنسی، یا مشکل در داشتن ارگاسم
  • وزن بیمار در طی درمان هفتهای یک بار چک شود

به عنوان مثال برای درمان افسردگی مربوط به اختلال دو قطبی و افسردگی مقاوم به درمان، این دارو باید با الانزاپین مصرف شود. بیشتر عوارض در ابتدای درمان رخ میدهد و با تغییر دوز مصرف یا ادامه درمان، عوارض رفع یا بدن نسبت به دارو عادت میکند. همچنین از این دارو برای درمان انزال زودرس استفاده میشود. آیا داروهای ضدافسردگی خصوصا فلوکستین باعث لاغری میشود؟

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما