دیدار روحانی با رهبر انقلاب چه پیامی را به اصولگرایان رساند؟

[ad_1]

شارگ نوشت: خبر اصلی با توئیتی از محمد مهاجری، فعال سیاسی تندرو آغاز شد که نوشت: اگرچه خبری از دیدار یک ساعته حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب اخیر منتشر نشده است، اما پیام اصلی حاوی پیام های مهمی برای سیاستمداران است. .. “.

در پی این توئیت، جواد امام از نزدیکان سیدمحمد خاتمی نیز اعلام کرد که این دیدار چند هفته پیش انجام شده و روحانی در گزارشی به دوستان خود از محتوای گفتگو راضی است.

محمود واعظی از نزدیکان روحانی و رئیس دفتر وی در دولت دوازدهم در توئیتی نوشت: «هر آنچه از زمان دیدار رئیس جمهور سابق با مقام معظم رهبری در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده، حدس و گمان است». او یک سیاستمدار و یکی از اعضای رسانه است.»

اما نکته مهم بعد از این دیدار، اصل جلسه و محتوایی است که بین روحانی و مقام معظم رهبری رد و بدل شده است; زیرا معمولاً رهبر انقلاب اگر نخواهند با کسی ملاقات کنند، ملاقات نمی‌کنند. عباس امیریفر مشاور فرهنگی احمدی نژاد در دولت به خبرگزاری برنا گفت: متأسفانه شایعات کذبی به گوش می رسد مبنی بر اینکه احمدی نژاد سه سال است به هر دری می زند و التماس می کند که رهبری به او رسیدگی کند. به رهبری وقت ملاقات داده نمی شود.

هماهنگی سپاه با احمدی نژاد نیز تکذیب می شود. سپاه با کسانی که سابقه تخلف از دستورات مقام معظم رهبری را داشته باشد، قرارداد نمی بندد. سپس دولت تصمیم می گیرد که آیا می توان با احمدی نژاد نه به عنوان شخص اول بلکه به عنوان شخص دوم و معاون اول توافق کرد یا خیر.

اکنون دیدار روحانی با رهبر انقلاب پیام مهمی دارد. رابطه رهبر انقلاب با روحانی تیره نبوده و انتقاد از عملکرد ایشان باعث ایجاد اختلاف بین ایشان و رئیس جمهور سابق نشده است. این یک پیام روشن است، اما دیروز برخی از تندروهای افراطی سعی کردند این پیام روشن را نادیده بگیرند. به عنوان مثال، روزنامه جوان در مقاله ای عجیب نوشت: «این گونه جلسات به خودی خود باعث ایجاد فضیلت یا مکان و مقاومت برای سیاستمداران نمی شود.

مالک اشتر، عمار یاسر، محمد بن ابی بکر، اشعث بن قیس، ابوموسی عشری و حتی معاویه و عمار العاص چندین بار با امیرالمؤمنین ملاقات کردند. آیا شهرت و مکان این بازدیدکنندگان مختلف فقط برای این دیدار یکی شد و مثلاً ابوموسی مالک شد؟!

آیا ملاقات با پیامبر(ص) برای سلمان و ابوذر، بازرسی برای هر نوع برخوردی بود یا زیارت مکرر طلحه، زبیر، سعد و اوبی با پیامبر، عاقبت و رستگاری بهتری برای آنها فراهم کرد؟ یا اینکه در را ببندند و بگویند بالاخره کاری که فقط برای متدینین است بر اساس این جلسات اعتراض می شود؟

از سوی دیگر، این دیدار در حالی برگزار می شود که برخی از نیروهای تندرو در مجلس برای محاکمه روحانی با مشکل مواجه شده اند و مدتی است که در حال جمع آوری امضا برای کشاندن روحانی به پای میز محاکمه هستند. دیدار اخیر می تواند نگرش اصولگرایان را نسبت به چهره روحانی تغییر دهد، مگر اینکه مانند روزنامه جوان یک قدم از رهبر انقلاب جلوتر باشند!

علاوه بر این گفته می شود روحانی پیش از این با چهره هایی چون علی لاریجانی و علی اکبر ناطقناوری نیز دیدار داشته است. با این حال مهاجری بار دیگر بر اصل سفر روحانی به لاریجانی تاکید کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که روحانی نسبت به ماه‌های ابتدایی ریاست‌جمهوری خود از لحاظ سیاسی کمتر فعالیت می‌کند و علیرغم اینکه نیروهای تندرو به دنبال دور نگه داشتن او و نزدیکانش هستند، روحانی دوباره نشانه‌هایی از واکنش به سیاست از خود نشان می‌دهد. آن‌ها می‌توانند در برابر اتهامات مختلف دولتشان دفاع همه جانبه داشته باشند و در چارچوبی منطقی به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه دهند.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما