رئیسی: با پوتین معامله خوبی داشتم

[ad_1]

رئیس جمهور کشورش پس از بازگشت از روسیه در فرودگاه مهرآباد از توافقات صورت گرفته با مقامات روسیه در خصوص گسترش روابط در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در آغاز سفر به این کشور با اشاره به ظرفیت های اقتصادی مغفول مانده ایران و روسیه اظهار داشت: این ظرفیت های اقتصادی بین ایران و روسیه مغفول مانده است. در این توافق‌نامه‌ها همچنین برای ارزیابی بیشتر ظرفیت‌های کشاورزی دو کشور و توسعه تبادل محصولات کشاورزی در سطح بالا بین دو کشور و اتخاذ تدابیری در این زمینه توافق شد.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته بین ایران و روسیه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت، گفت: امروز زمین های خوبی در کریدور شمال-جنوب و در دریای خزر داریم و مقرر شد حوزه ترانزیتی را دنبال کنیم تا بتوانیم. می توانند در کریدور شمال-جنوب با یکدیگر همکاری کنند.” فعال کردن دو کشور و این مسیر ترانزیتی به کاهش زمان حمل و نقل به کشورهای مختلف از جمله روسیه کمک می کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد که در زمینه همکاری‌های صنعتی، دفاعی، هوافضا و فضایی تحولات لازم صورت خواهد گرفت و گفتیم که وزارت امور خارجه و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی کشورمان (وزیر نفت) موافقت‌نامه‌ها را تایید و اجرا کنند. دو کشور تا نتیجه نهایی دنبال می شود. همچنین وظیفه اجرای توافقات به وزرا سپرده شد.

رئیسی با اشاره به موضوع تفاهم مشابه از روابط خارجی ایران و روسیه تاکید کرد: در حوزه سیاست خارجی، همکاری ما با روسیه می تواند به بحران های منطقه ای و مسائل بین المللی کمک کند و به صلح و ثبات کمک کند. در این زمینه حوزه های مختلف سیاست خارجی مورد بحث قرار گرفت و دو کشور دیدگاه های مشابهی داشتند. ما در سوریه تجربیات خوبی با مردم روسیه در مبارزه با تروریسم داشته ایم و این نمونه و تجربه خوب در سایر زمینه ها قابل تکرار است و همکاری ما می تواند امنیت را افزایش دهد.

وی گفت: ما متقاعد شده ایم که امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر در منطقه حضوری امنیتی دارد و کشورهای همسایه دیده اند که این حضور در هر کجای ایران امنیت است بر خلاف بیگانگان که مشکل امنیتی دارند. .

وی یادآور شد: سه ساعت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو داشتیم و توافقات خوبی حاصل شد و این شروع خوبی برای روسیه است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به روسیه، علاوه بر دیدار با همتای روس خود، با ایرانیان مقیم روسیه، فعالان اقتصادی و تجار روسی و رئیس مجلس مسلمانان روسیه نیز دیدار کرد.

رئیس جمهور همچنین در جمع نمایندگان دومای روسیه و اعضای شورای علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه ملی مسکو سخنرانی کرد و از سوی آیت الله رئیسی از دانشگاه ملی مسکو دکترای افتخاری اعطا شد.

در پایان تور روسیه، دکتر. رئیسی در مسجد جامع مسکو حضور یافت و پس از اقامه نماز جمعی برای جماعت سخنرانی کرد.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما