راهنمای پشتیبانی خانواده معرفی شد: پاسخ خانواده به سوالات

[ad_1]

این قانون در حمایت از خانواده و جامعه برای اعتلای جامعه وضع شد و اکثر خانواده های ایرانی با این قانون معرفی شدند. به گفته اعضای مجلس، مردم می توانند با مراجعه به این سایت از وضعیت و حقوق این قانون مطلع شوند.

صبح امروز سه نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:

«یکی از پله‌های مجلس مستقیماً به مردم است. در گام اول قانون جوانان جامعه و حمایت از خانواده را معرفی کردیم. در حال حاضر مردم می توانند با مفاد مختلف این قانون آشنا شوند. این اتفاق مهم برای سایر قوانین نیز ایجاد می شود تا مردم به قوانین مجلس دسترسی داشته باشند.

وی معتقد است: ایجاد قوانین رسانه ای راهی است که مردم نظرات و انتقادات خود را با آرامش بیان کنند تا کاستی ها برطرف شود. سلیمی ابراز امیدوری کرد این تجهیزات را در راستای شفافیت ایجاد کرد.

مواردی برای اطلاعات مستقیم در مورد حقوق بشر

فاطمه محمدبیگی، نایب رئیس کمیسیون حمایت از جوانان و خانواده نیز با اشاره به مصوبه کمیسیون حقوقی جوانان و خانواده، با اشاره به:

«این قانون در ماده 5 و حداقل» برای اولویت دادن به موضوع خانواده و منع، حمایت و حمایت از خانواده تصویب شده است. این قانون برای حمایت از خانواده هایی است که با موانع ازدواج، فرزندآوری و نقش پدری و مادری خودشکوفایی روبرو هستند. در بیشتر این موارد، “چالش اساسی” شروع با قانونی شدن قانون است.

وی با تاکید بر اینکه قانون جوانی و حمایت خانواده مناسب مردم است، افزود: در این صورت مردم به حقوق قانونی خود واقف هستند. بی شک رسالت مردم کشور سازی و هوشمندسازی است.

محمدبیگی با بیان اینکه از همان ابتدای تدوین قانون مذکور، همین سؤالات از خانواده ها مطرح شد، اظهار کرد:

خانواده هایی که می خواهند در آینده صاحب فرزند شوند و زندگی خود را اداره کنند باید از حقوق و مزایای قانونی خود آگاه باشند تا این برنامه معتبر باشد اما بخش هایی از آن به بودجه سال جاری اضافه شده است. به عنوان نمونه نظام بانکی و تصویب درمان نارسایی در شورای عالی بیمه سلامت.»

وی بر لزوم تمرکز بر مسائل سیاسی تاکید کرد و گفت: اکنون با توجه به بحران در گذر زمان، اهمیت آن بیشتر شده است. مقرر شده است که دولت هر سه ماه یکبار به ویژه نحوی و میزان اجرای قانون را به مجلس گزارش دهد.

«زهرا سادات لاجوردی» از اعضای کمیسیون فرهنگی و همچنین از ناظران شورای حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مایلم از این ابزار برای نظارت بر اجرای قانون استفاده کنم، گفت: در این راستا از این ابزار نظارت می کنم.

امیرحسین یزدان پناه رئیس مجلس یکی از مهمترین شعارهای مجلس یازدهم یعنی شفافیت و مردم سالاری را دانست و گفت:

«یکی از مسائلی که ما با آن مواجه بودیم این بود که افراد به اندازه کافی از قوانین مجلس مطلع نشدند، یعنی پس از تصویب هر قانونی به مردم اطلاع داده نمی‌شد، اعم از اینکه چه کسانی از نظر قانونی بازداشت می‌شوند یا چه کسانی نمی‌توانند از هر گونه امکانات قانونی استفاده کنید ما آن را جمع آوری کرده ایم تا مردم بتوانند از این طریق اطلاعات لازم را کسب کنند.»

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما