روزهای بدون مرگ در 15 استان کشور

[ad_1]

همشهریان: پاییز سختی که تمام استان های کشور را در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار داد به پایان رسید و اکنون با شروع فصل زمستان و با گذشت بیش از یک ماه از اجرای تحریم های جهانی، شیوع کرونا در تمام مناطق گسترش یافته است. تکذیب شده است.

حذف رنگ قرمز از نقشه استان‌های کرونا و جایگزینی آن با رنگ‌های نارنجی و زرد در برخی استان‌ها از جمله الهام و بوشهر نمود بیشتری داشت و بسیاری از شهرهای استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی سفید شدند. مازندران تنها استانی در کشور است که بیماری های قلبی بر خلاف سایر استان ها همچنان در حال افزایش است و 4 شهر آن بار دیگر نارنجی به قرمز شده اند.

بر اساس آخرین داده های تحلیلی، از امروز ۳۸۱ شهر زرد، ۶۳ شهر نارنجی و ۴ شهر قرمز خواهند بود. اگرچه هیچ استانی سفیدپوش نشده و تنها چند شهر سفیدپوش شده اند، اما 15 استان بدون آن توانسته اند روزهای مرگ کرونا را ثبت کنند. با تلاش کادر درمانی و همکاری مردم، تعدادی از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر در برخی بیمارستان ها تخلیه و به حالت عادی بازگشتند.

اما کارشناسان بهداشت معتقدند روند کاهشی شیوع کرونا در کشور ناپایدار و شکننده است و در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، تردد شبانه و استفاده مجدد از سفرهای برون شهری و استفاده مجدد از ماسک، این آمار افزایش بیشتری خواهد داشت. بیمار و مرگ و میر ناشی از آن برمی گردد، افزایش می یابد و با موج چهارم کرونا مواجه خواهیم شد.

6 روز بدون مرگ در بوشهر

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا روز گذشته (13 آذر 99)، 55 هزار و 95 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند. این در حالی است که از ابتدای آذرماه تا 31 دی ماه، استان های علم، بوشهر، هرمزگان، قم، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، قزوین، کردستان، کرمانشاه، یزد، زنجان و سایر استان های کشور مبتلا به کرونا هستند. کمترین تعداد مرگ و میر را نسبت به

دانش با 7 روز بدون پا در صدر این جدول و بوشهر با 6 روز بدون پا در رتبه دوم به دلیل کرونا قرار دارد. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رعایت پروتکل بهداشتی باعث کاهش 90 درصدی ابتلا و مرگ و میر در استان شده است. سعید کشمیری از همکاری همه جانبه مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا قدردانی کرد و عملکرد مسئولان استان را به همشهریان گفت. فرمانداران نیز نقش اساسی در کنترل این بیماری و اجرای موفقیت آمیز محدودیت ها در شهرستان های استان داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 شهر بوشهر در حال حاضر زرد هستند، گفت: اکنون در بدترین حالت 50 مورد فوت ناشی از کرونا داریم که اکنون به 3 هفته کاهش یافته است. این تعداد در ماه دسامبر دو برابر شد، تعداد قربانیان در شش هفته، با کاهش قابل توجهی در تعداد قربانیان به دلیل رعایت دقیق اصول بهداشتی توسط ستاد مرکزی کرونا.

کشمیری با تاکید بر نقش آموزش در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی می گوید: پس از آن، افراد نباید بیش از حد به لکه های عروق کرونر عادت کنند و برای عبور از اوج سرماخوردگی شدید، پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنند.

آخرین آمار استان های شمالی

اگرچه مرگ و میر و حوادث ناشی از کرونا در همه استان ها رو به کاهش بوده است، اما مازندران از همان روزهای ابتدایی شاهد افزایش حوادث بوده است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سامانه ماسک، چهار شهر استان مازندران شامل ساری، سوادکوه، آمل و رامسر از امروز (پنجشنبه 13 دی) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

استان گیلان که از زمان آغاز تحریم‌ها مانند مازندران شاهد افزایش مبتلایان به کرونا بود، اکنون به وضعیت نسبتاً باثبات و با ثباتی رسیده است و تعداد بیماران کرونایی که پس از مدت‌ها تاخیر در هفته جاری وارد گیلان شده‌اند، افزایش یافته است. به کمتر از 500 رسید. شهرستان‌های سهکل و املش استان که هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار داشتند، طبق پروتکل بهداشتی اکنون در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان رضوان در وضعیت ناپایدار کرونا قرار دارد.

در ولایات شمالی، گلستان در بحرانی ترین وضعیت قرار دارد. اگرچه در اوایل هفته تعداد مرگ و میرهای قلبی در استان کاهش یافت، اما تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه طی دو روز گذشته افزایش یافته است. تعداد قربانیان کرونا که تک رقمی بود نیز در روزهای اخیر دو برابر شده است. به گفته عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اکنون 9 شهر این استان به رنگ زرد و پنج شهر نارنجی هستند.

کاهش بیش از 50 درصدی مرگ و میر

آخرین گزارش ها حاکی از کاهش بیش از 50 درصدی قربانیان کرونا در برخی استان ها است. سخنگوی علوم پزشکی استان اصفهان از کاهش 80 درصدی پذیرش در بیمارستان ها و کاهش 60 درصدی مرگ و میر ناشی از کووید 19 خبر داد.

عرش نجیمی با اشاره به کاهش تعداد بستری ها و آمار عفونت های اخیر به همشهری گفت: تعداد بیماران بستری افزایش یافته است، واحد بیمارستانی (ICU) کمتر از 390 نفر است. به 200 نفر رسیده است. در نتیجه تعداد قربانیان از 40 نفر به حدود 10 تا 20 نفر کاهش یافته است. این به کادر پزشکی و پرستاران استراحت خوبی داد و آنها می توانستند کمی جوان تر شوند.

وی در ادامه گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان شریعتی اصفهان و بیمارستان عیسی ابن مریم به نصف کاهش یافته است. به گفته نجیمی، در شهرستان های استان روند کاهشی وجود دارد و کاهش پذیرش در بیمارستان ها مشهود است. وی تاکید می کند که اجرای برنامه ریزان سلامت محله (شهید سردار سلیمانی) نیز نقش بسزایی در بهبود شیوع بیماری عروق کرونر قلب داشته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر مراقبان این محله در شهرستان‌های اردستان، نطنز و مبارک تحت پوشش بودند، خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران شناسایی‌شده در شهرستان‌های نجف‌آباد و نطنز بودند. وی می گوید: علاوه بر این، این طرح بیش از 1100 پایگاه در استان اصفهان دارد که نتیجه آن غربالگری کرونا 60 درصد جمعیت استان، پیگیری 79 درصد از بیماران و 52 درصد در ارتباط هستند. کاهش تعداد بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا است.

در خوزستان تا قبل از اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تعداد جان باختگان کرونا 98 نفر بود، اما پس از اجرای طرح در دی ماه، تعداد مبتلایان به 23 نفر و کاهش 76 درصدی رسید. سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان می گوید: در تابستان با پیک کرونا در استان خوزستان مواجه بودیم که پیش بینی می شد این آمار کاهش یابد.

در نتیجه رفتار ویروس کرونا غیرقابل پیش‌بینی است و نباید به کمبود داده‌ها افتخار کرد، باید آماده مدیریت باشیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه طی 7 روز گذشته هیچ مورد فوتی در بیمارستان بوعلی زاهدان رخ نداده است، گفت: مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان بیش از 50 درصد کاهش یافته است. .

سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه برای تداوم این موفقیت باید اقدامات بهداشتی را در سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی رعایت کرد، گفت: امواج کرونا امکان پذیر است. وی خطرات آتی را برای مدیریت بیماری های تنفسی در استان از جمله بیماری های عروق کرونر در هوای سرد و تجمع اعضای خانواده در مناطق با تهویه کمتر برشمرد و افزود: جدا بودن از افراد مهم است. در اسرع وقت.

به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت، اگرچه تعداد قربانیان کرونا تاکنون حداقل 50 تا 60 درصد کاهش یافته است، اما وضعیت در بسیاری از استان‌ها همچنان ناآرام است. با این حال، محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای بقیه زمستان می‌تواند از آمدن موج چهارم کرونا جلوگیری کند و می‌تواند نشان دهنده پایان این همه‌گیری بزرگ باشد.

روزهای بدون مرگ در 15 استان

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما