روسیه برای تخلیه در میان گلوله باران شدید آتش بس اعلام کرد.

[ad_1]


پناهجویان که اکثرا زنان و کودکان هستند، روز یکشنبه پس از رسیدن به گذرگاه مرزی مدیکا، لهستان، در چادر استراحت می کنند.

از Kryeزیو / AP دیدن کنید


زیرنویس ها را پنهان کنید

تغییر عنوان

از Kryeزیو / AP دیدن کنید


پناهجویان که اکثرا زنان و کودکان هستند، روز یکشنبه پس از رسیدن به گذرگاه مرزی مدیکا، لهستان، در چادر استراحت می کنند.

از Kryeزیو / AP دیدن کنید

LVIV، اوکراین – روسیه از روز دوشنبه آتش‌بس دیگری و تعداد معدودی کریدورهای بشردوستانه را اعلام کرد تا شهروندان بتوانند از اوکراین فرار کنند، اما تلاش‌های قبلی برای انجام این کار شکست خورده است و نیروهای مسلح مسکو پس از اعلام این خبر به شلیک راکت به سمت برخی شهرهای اوکراین ادامه دادند.

روز قبل، صدها هزار غیرنظامی که سعی در فرار به مکان امن داشتند، مجبور شدند به آنچه مقامات اوکراینی می‌گویند بمباران شهرهای مرکزی، شمالی و جنوبی روسیه بود، پناه ببرند.

پیش از دور سوم مذاکرات که قرار است روز دوشنبه برگزار شود، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آتش بس از صبح آغاز می شود و گذرگاه های امن برای شهروندان پایتخت، کیف، شهر بندری ماریوپل در جنوب و شهرها باز خواهد شد. خارکف و سومی با این حال، برخی از مسیرهای تخلیه شهروندان را به روسیه یا متحد آن بلاروس هدایت می کند – مقاصدی غیرمنتظره برای بسیاری از اوکراینی ها که ترجیح می دهند به کشورهای مرزهای غربی و جنوبی سفر کنند.

یک مقام ارشد اوکراینی این پیشنهادها را رد کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا جنگ فراتر از آن نقطه متوقف می شود یا آتش بس چه زمانی پایان می یابد. امیدها مبنی بر اینکه آخرین دور مذاکرات پیشرفتی را به همراه خواهد داشت، از بین رفت.

در هفته دوم جنگ، طرح روسیه برای اشغال سریع این کشور به دلیل مقاومت شدید شکست خورد. نیروهای این کشور پیشروی های قابل توجهی در امتداد جنوب اوکراین و سواحل داشته اند، اما بسیاری از تلاش های آن متوقف شده است، از جمله کاروان نظامی بزرگی که برای چندین روز در شمال کیف تقریباً بی حرکت بوده است.

این جنگ باعث افزایش قیمت انرژی در سراسر جهان، کاهش ذخایر، و تهدیدی برای غذا و معیشت مردم سراسر جهان شده است که به کشاورزی در منطقه دریای سیاه وابسته هستند.

در همین حال، آمار تلفات این درگیری مشخص نیست. سازمان ملل می گوید که کشته شدن تنها چند صد غیرنظامی را تایید کرده است، اما هشدار می دهد که این تعداد بسیار کم است. پلیس منطقه خارکف روز دوشنبه اعلام کرد که تنها 209 نفر از جمله 133 غیرنظامی کشته شده اند.

حمله روسیه همچنین 1.5 میلیون نفر را مجبور به فرار از کشور کرده است و رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد را به ایجاد “سریعترین رشد بحران پناهندگان در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم” رساند.

اما بسیاری از مردم در شهرهای زیر آتش گرفتار شده اند. شهر بندری ماریوپل در جنوب به غذا، آب، دارو و تقریباً تمام تجهیزات دیگر نیاز داشت و حدود 200000 نفر در تلاش برای فرار بودند، اما آتش‌بس قبلی به پایان رسید. روسیه و اوکراین این شکست را مقصر دانسته اند.


یک زن اوکراینی با یونیفورم نظامی در کلیسای سنت پیتر و پل گارنیسون در شهر لیو در غرب اوکراین روز یکشنبه دعا می کند.

برنات آرمانگو / AP


زیرنویس ها را پنهان کنید

تغییر عنوان

برنات آرمانگو / AP


یک زن اوکراینی با یونیفورم نظامی در کلیسای سنت پیتر و پل گارنیسون در شهر لیو در غرب اوکراین روز یکشنبه دعا می کند.

برنات آرمانگو / AP

گروه ضربت روسیه اعلام کرد که پیمان جدید برای کریدورهای بشردوستانه به درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، که روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد، اعلام شد. دفتر مکرون اعلام کرد که خواستار پایان گسترده تر عملیات نظامی در اوکراین و حمایت از غیرنظامیان شده است.

ایرینا وریشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین، مسیرهای تخلیه پیشنهادی را برای روسیه و بلاروس «غیرقابل قبول» خواند. بلاروس متحد کلیدی پوتین است و به عنوان نقطه شروع تهاجم عمل کرد.

دولت اوکراین هشت کریدور انسانی از جمله از ماریوپل را پیشنهاد می کند که به شهروندان اجازه می دهد بدون گلوله باران روسیه به غرب اوکراین سفر کنند.

جیمز کلورلی، وزیر اروپایی بریتانیا گفت: «ارائه راهی برای خروج از زرادخانه کشوری که در حال حاضر شما را نابود می کند، مزخرف است».

پیشنهاد روسیه یادآور پیشنهاد مشابه در سوریه بود. در سال 2016، پیشنهاد مشترک روسیه و سوریه برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه در خارج از شرق حلب تحت اشغال مخالفان، به دلایل بشردوستانه مورد بررسی قرار گرفت. فعالان حقوق بشر می گویند این استراتژی، همراه با محاصره وحشیانه، عملاً به ساکنان این امکان را می دهد که بین فرار به آغوش مهاجمان خود یا کشته شدن در یک بمب گذاری انتخاب کنند.

در همین حال، به گفته ستاد کل اوکراین، نیروهای روسی به حملات خود ادامه دادند و به شهر میکولایف، در 480 کیلومتری (300 مایلی) جنوب پایتخت شلیک کردند. نیروهای امدادی می گویند که در تلاش برای مهار آتش سوزی در یک منطقه مسکونی ناشی از حمله موشکی هستند.

مقامات اورژانس در منطقه خارکف گفتند که گلوله باران شبانه دست کم هشت نفر را کشت و ساختمان های مسکونی، امکانات پزشکی و آموزشی و ساختمان های اداری را ویران کرد.

گلوله باران در حومه کیف از جمله آرپین ادامه دارد، جایی که برق، آب و گرمایش برای سه روز قطع شده است.

ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه به شلیک راکت، بمب و توپخانه به سمت شهرها و شهرهای اوکراین ادامه می دهد.

ستاد کل ارتش همچنین ادعاهای قبلی اوکراین را مبنی بر هدف قرار دادن کریدورهای بشردوستانه توسط روس ها تکرار کرد. این بیانیه همچنین نیروهای روسی را به گروگان گرفتن زنان و کودکان و در اختیار داشتن سلاح در مناطق شهری متهم کرد – اگرچه او توضیح یا مدرکی ارائه نکرد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت: به جای راهروهای بشردوستانه، آنها فقط می توانند خون بسازند. “امروز یک خانواده در آرپان کشته شدند. یک مرد، یک زن و دو کودک. درست در خیابان. مثل یک سالن تیراندازی.”

پوتین پیشتر گفته بود که حملات مسکو تنها در صورتی می‌تواند متوقف شود که کی‌یف خصومت‌ها را متوقف کند. همانطور که اغلب انجام داده است، پوتین اوکراین را مسئول این جنگ می‌داند و روز یکشنبه به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کیف باید تمام خصومت‌ها را متوقف کند و «خواسته‌های اصلی روسیه» را برآورده کند.

پوتین حمله خود را با اتهامات واهی علیه کیف آغاز کرد، از جمله اینکه نئونازی ها توطئه ای را برای تضعیف روسیه با توسعه سلاح های هسته ای رهبری می کردند.

با بدتر شدن تهاجم روسیه، نبرد در ماریوپل با یک استراحت کوتاه پایان یافت. مقامات محلی گفتند که توپخانه های سنگین به مناطق مسکونی در دیگر شهرهای بزرگ حمله کردند.

آنتون گراشنکو، مشاور وزارت کشور اوکراین به تلگرام گفت: «راهروی سبز نمی‌تواند وجود داشته باشد، زیرا فقط ذهن بیمار روس‌ها تصمیم می‌گیرد که چه زمانی و از چه کسی تیراندازی را شروع کنند».

زلنسکی که در مسیحیت ارتدوکس به عنوان یکشنبه بخشش شناخته می شود، گفت که اوکراین هرگز گلوله باران خانه های خود، کشتار افراد غیرمسلح و تخریب زیرساخت های خود را نخواهد بخشید.

او در یک سخنرانی ویدئویی گفت: “و خداوند نمی بخشد، امروز یا فردا – هرگز. و به جای روز بخشش، روز داوری خواهد بود. من از این موضوع مطمئن هستم.” .

مشاور او، الکسی آریستوویچ، وضعیت “فاجعه بار” را در حومه کیف بوچا، هوستومل و آرپین توصیف کرد، جایی که تلاش ها برای تخلیه ساکنان روز یکشنبه شکست خورد. به گفته شهردار الکساندر مارکیسین، حداقل هشت غیرنظامی در گلوله باران روسیه در ایرپین کشته شدند.

فیلم های ویدئویی سقوط یک گلوله را در خیابانی در شهر، نه چندان دور از پل مورد استفاده فراریان نشان می دهد.

مقامات نظامی بریتانیا تاکتیک های روسیه را با تاکتیک های مورد استفاده در مسکو، چچن و سوریه مقایسه کردند، جایی که شهرهای محاصره شده توسط حملات هوایی و توپخانه ویران شدند.

وزارت دفاع بریتانیا گفت که این احتمالاً نشان دهنده تلاشی برای تضعیف روحیه اوکراین است.

تعداد انگشت شماری از ساکنان که قبل از بسته شدن راهرو انسانی موفق به فرار از ماریوپل شدند، گفتند که این شهر با 430000 نفر ویران شده است.

یلنا زمه که به یکی از جمهوری های خودخوانده در شرق اوکراین تحت اشغال جدایی طلبان طرفدار روسیه گریخت، گفت: «ما همه چیز را دیدیم: خانه ها در حال سوختن بودند، همه در زیرزمین نشسته بودند. نه ارتباطی بود، نه آب، نه گاز، نه نور، نه آب، نه چیزی.»

روسیه پیشرفت چشمگیری در جنوب اوکراین داشته است زیرا به دنبال مسدود کردن دسترسی به دریای آزوف است. اشغال ماریوپل می تواند به مسکو اجازه دهد تا یک کریدور زمینی به کریمه ایجاد کند که روسیه آن را در سال 2014 به اوکراین مرتبط کرد، اقدامی که اکثر کشورهای دیگر آن را غیرقانونی می دانستند.

اما بسیاری از پیشروی های روسیه متوقف شده است، از جمله یک کاروان نظامی بزرگ در شمال کیف.

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده روز یکشنبه گفت که ایالات متحده تخمین می زند که حدود 95 درصد از نیروهای روسیه مستقر در اطراف اوکراین اکنون در داخل این کشور هستند. این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت زیرا نیروهای روسی به پیشروی خود در تلاش برای منزوی کردن کیف، خارکف و چرنیف ادامه می دهند، اما با مقاومت شدید اوکراین مواجه شدند.

غرب به طور گسترده از اوکراین حمایت کرده، کشتی های کمکی و تسلیحاتی ارائه کرده و تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کرده است. اما هیچ نیروی ناتو به اوکراین اعزام نشده است.

زلنسکی از رهبران غربی به دلیل عدم پاسخ قهری به روسیه انتقاد کرده است. وی درخواست نیروهای خارجی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را تکرار کرد که ناتو تاکنون آن را رد کرده است و دلیل آن ترس از اینکه چنین عملیاتی می تواند منجر به جنگ گسترده تری شود، کرد.

زلنسکی همچنین از ایالات متحده و ناتو خواست هواپیماهای جنگی بیشتری به اوکراین بفرستند و تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنند.

روسیه در روزهای اولیه تهاجم به طور فزاینده ای منزوی شده است، زیرا تحریم ها ده ها شرکت چند ملیتی را مجبور به تعطیلی یا کاهش فعالیت های خود در این کشور کرد و مسکو بطور چشمگیری در مورد درگیری به طور مستقل گزارش داد. ارزش روبل کاهش یافته و روابط تجاری گسترده روسیه با غرب قطع شده است.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما