زمان باستان چند است؟

[ad_1]

در رفتن بازار ساعت‌های عتیقه در تبلیغات پلتفرم داغ است، اما مشخص نیست که آیا بازار آن داغ است یا خیر. در ساعت‌های قدیمی، ساعت‌های جیبی، مچی و رومیزی به وفور یافت می‌شوند، اما ساعت‌های جیبی و مچی قدیمی گران‌ترین هستند.

به گفته فرارو، ساعت های آنتیک و آنتیک قیمت ثابتی ندارند و فروشندگان قیمت های متفاوتی را اعلام می کنند. قیمت ساعت های جیبی از 1 میلیون تومان شروع و به 300 میلیون تومان می رسد. در همین راستا، یک آگهی‌دهنده ساکن در منطقه قطریه تهران، یک ساعت جیبی قدیمی به ارزش 300 میلیون تومان را تبلیغ کرده است.

وی در تشریح این ساعت جیبی باستانی گفت که از یک کلوچه و 17 سنگ تشکیل شده و تمامی قطعات آن اصل، ساخته نشده و سالم است.

اما با یک بررسی ساده می دانیم که قیمت اعلام شده توسط این تبلیغ کننده بسیار غیرعادی بوده است. یک فروشنده ساعت جیبی در تبریز ساعت جیبی مشابه را 15 میلیون تومان به فروش می رساند. گفت ساعت جیبی اش واقعی است و حدود 93 سال سن دارد.

زمان باستان چند است؟

تبلیغ کننده برای اطمینان دادن به مشتریان، تصاویری از پشت ساعت جیبی قدیمی خود منتشر کرد که نشان دهنده برند ساعت ساز است که گفته می شود نزدیک به یک قرن قدمت دارد.

البته افراد دیگری نیز در آگهی ساعت ظاهر شده اند و قیمت های اعلام شده آنها به 2 تا 14 میلیون تومان رسیده است. آنها همچنین معتقدند ساعت هایشان واقعی و باستانی هستند. اما بدون آنها شما نیاز به کمک یک متخصص برای شناسایی واقعی و عتیقه دارید.

شرکتی که ساعت من را خریده، آن را به قیمت 000 100،000 می خرد!

ساعت های قدیمی و به اصطلاح آنتیک قیمتشان از 5 میلیون تومان شروع می شود و در مواردی به 2 میلیارد تومان هم می رسد. یکی از آگهی دهندگان در محله نیمک تهران یک ساعت ژاپنی چارلز دیلون به قیمت 350 میلیون تومان را تبلیغ کرده است.

او گفت ساعتش 40 ساله است و مانند الماس می درخشد. گفت ساعتش گرانبها و قدیمی است.

من با این تبلیغ کننده وارد گفتگو شدم. از او می پرسم ارزش 350 میلیون زیاد نیست؟ بعد از حدود 20 دقیقه پاسخ می دهد: فکر نمی کنم زیاد پول داده باشم.

او مدعی است ساعتش را یک شرکت تولیدی به قیمت 000/100000 یعنی حدود 2.7 میلیارد تومان خریداری کرده است. اما او گفت که باید ساعت را به ژاپن ببرد و تحویل دهد. او بعداً می گوید در حال حاضر پولی برای رفتن به ژاپن ندارد. به همین دلیل قیمت هزار را 13 هزار یا 350 میلیون تومان اعلام کرده است تا بتواند ساعت خود را در ایران بفروشد.

حالا می پرسم چه کسی در همراهی چارلز دیلون به شما قول 100000 داده است؟ عصبی می شود و می گوید حالا شما کاری به این چیزها ندارید، اگر خریدار هستید من می توانم به شما تخفیف بدهم، اگر نیستید خدا یک روز دیگر به شما بدهد.

یکی دیگر از آگهی دهندگان ساکن در محله ارامنه نشین تهران ساعت قدیمی سیکو اتوماتیک خود را به قیمت 1.8 میلیارد تومان فروخته است. او گفت که ساعت او از سنگ های کمیاب، منحصر به فرد و قیمتی ساخته شده است. اما او نگفت که این ساعت چند قدمت دارد، چه جواهراتی در آن وجود دارد و چه برندی محصولی است که قیمت آن را حدود دو میلیارد تومان تعیین کرده است.

ساعت رومیزی قدیمی ساعت چند است؟

تعداد تبلیغات ساعت های رومیزی قدیمی زیاد زیاد نیست و اکثر آنها گران هستند. بررسی آگهی ها نشان می دهد ساعت های قدیمی و رومیزی از 3 میلیون تومان شروع و در برخی موارد به 90 میلیون تومان می رسد.

یک آگهی دهنده در باغ فاس تهران یک ساعت مچی برنزی فرانسوی را به قیمت 89 میلیون تومان تبلیغ کرده است. او گفت که ساعت برنز فرانسوی او برند Empire است و 200 سال قدمت دارد. علاوه بر این، وزن آن تا 9 کیلوگرم و ارتفاع آن به 50 سانتی متر می رسد. وی گفت 10 روز دیگر کوک می شود و عملکرد آن بسیار دقیق است.

فروشنده دیگری در ورامین با تشریح ساعت کوکی فرانسوی قرن هجدهم خود به ارزش 75 میلیون تومان نوشت که این ساعت خودرویی و متعلق به اواسط دهه 1800 است. به گفته وی، شبیه نی بامبو با امضای fs است که احتمالاً مخفف خیابان Ferris در پاریس (1809-1885) است و همچنین دارای امضای sf و امضای lp است که به نام لوئیس نامگذاری شده است. آگوست پوینت دیویس

او می گوید مدل مشابهی از ساعتش با رقم باورنکردنی 6500 یورو معادل حدود 200 میلیون تومان تعبیه شده است. البته به این نکته نیز اشاره شده است که مدل های کوچکتر این ساعت قیمت پایین تری دارند که ساخت شرکت های دیگر است و تنها یک مخزن تیونینگ دارند در حالی که این مدل دارای 3 مخزن تیونینگ است و عملیات و پیچیدگی بیشتری را انجام می دهد.

تبلیغ کننده می گوید که تاریخ 1598 پایه و اساس این شرکت است که ظاهراً در آن زمان اقلام دیگری ساخته بود که بعداً به ساعت سازی روی آوردند. همچنین عبارت depse نوشته شده در پایین ساعت مربوط به مدل این ساعت و نام سازنده است تا این اثر منحصر به فرد شود.

سپس اصرار دارد که مشتری سایت های خارجی را چک کند و قیمت ها را ببیند و مقایسه کند. در نهایت نتیجه بگیرید که ساعت با قیمت بالایی تبلیغ نمی شود.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما