زنان مسنی که کارهای خانه انجام می دهند قلب سالم تری دارند.

[ad_1]

در رفتن تحقیقات نشان می‌دهد زنان مسن‌تری که به طور منظم خانه‌های خود را هنگام آشپزی تمیز و مرتب می‌کنند، نسبت به زنان مسن‌تری که از انجام کارهای خانه دوری می‌کنند، قلب سالم‌تری دارند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که زنان مسنی که چهار ساعت در روز کار می کنند، 62 درصد کمتر در معرض خطر مرگ هستند. این مطالعه نشان می دهد که فعالیت هایی مانند شستن ظروف، آشپزی و باغبانی به حفظ عملکرد صحیح قلب کمک می کند. در این مطالعه، محققان دانشگاه کالیفرنیا اثرات فعالیت نوری روزانه را بر روی 5500 زن اندازه گیری کردند. از شرکت کنندگان در مطالعه خواسته شد که به مدت یک هفته از ابزارهای ردیابی حرکت استفاده کنند.

نتایج نشان داد زنانی که حداقل چهار ساعت در روز ورزش می کردند، دو سوم کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته بودند.

فعالیت های روزمره زندگی ساده و روزمره مانند آشپزی، کارهای خانه، باغبانی و حتی حمام کردن است.

مطالعات متعدد قبلی نشان داده اند که ورزش منظم، مانند پیاده روی سریع، برای حفظ سلامت قلب مهم است.

تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که فعالیت بدنی کمتر نسبت به ورزش منظم به زنان کمک می کند تا سالم بمانند و احتمالا عمر طولانی تری داشته باشند.

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر زنان در بریتانیا است که سالانه حدود 24000 نفر یا حدود 66 نفر در روز را می کشد.

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر زنان در ایالات متحده است و یک پنجم کل مرگ و میرهای ثبت شده در میان زنان در سال 2015 را تشکیل می دهد.

در آغاز این مطالعه، پزشکان فعالیت بدنی حدود 5500 زن بین 63 تا 97 سال را که بیماری قلبی نداشتند، اندازه گیری کردند.

شرکت‌کنندگان از می ۲۰۱۲ تا آوریل ۲۰۱۴ به مدت هفت روز از شتاب‌سنج استفاده کردند تا مشخص کنند که چه نوع فعالیت بدنی انجام می‌دهند.

محققان سپس زنان را تا پایان فوریه 2020 تحت نظر قرار دادند، تا اینکه 616 زن مبتلا به بیماری قلبی و 268 زن مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب تشخیص دادند. علاوه بر این، 253 زن دچار سکته مغزی شدند و 331 زن بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند. با تجزیه و تحلیل داده ها، کارشناسان دریافتند زنانی که حداقل چهار ساعت در روز ورزش می کنند، 62 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی نسبت به زنانی که کمتر از دو ساعت در روز ورزش می کنند، هستند.

زنانی که برای مدت طولانی‌تری ورزش می‌کردند، 43 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب، به‌ویژه بیماری عروق کرونر قلب و 30 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب قرار داشتند. آنها خطر سکته مغزی کمتری داشتند. بیماری قلبی یک اصطلاح کلی برای شرایط مختلفی است که بر قلب یا رگ های خونی تأثیر می گذارد که معمولاً به دلیل تجمع رسوبات چربی در شریان ها است.

دکتر استیو نگوین که این مطالعه را انجام داده است، می گوید: «نتایج نشان می دهد که حتی مقدار کمی ورزش می تواند تفاوت قابل توجهی در سلامت قلب ایجاد کند. این مطالعه نشان می دهد که همه حرکات برای پیشگیری از این بیماری مهم هستند.

صرف زمان بیشتر برای حرکت در زندگی روزمره، از جمله طیف گسترده ای از فعالیت ها که همه ما در حالی که روی صندلی می نشینیم و با پاهای خود انجام می دهیم، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. این مطالعه نشان می دهد که تشویق افراد مسن به انجام فعالیت های بدنی سبک می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی داشته باشد. درک فواید ورزش روزانه و گنجاندن آن در دستورالعمل های فعالیت بدنی می تواند افراد مسن را تشویق کند تا فعال تر شوند.

بیماری عروق کرونر (CAD) رگ های خونی را مسدود می کند و می تواند باعث آنژین، سکته مغزی یا حمله قلبی شود. بیماری عروق کرونر زمانی رخ می دهد که رگ های خونی اصلی قلب که اکسیژن و مواد مغذی را تامین می کنند، آسیب ببینند. این وضعیت معمولاً در اثر پلاک و التهاب ایجاد می شود.

هنگامی که پلاک تشکیل می شود، شریان ها را باریک می کند و جریان خون به قلب را کاهش می دهد. شریان های کرونری قلب وظیفه تامین اکسیژن و خون قلب را بر عهده دارند. پلاک در دیواره این رگ ها ایجاد می شود و تامین خون را دشوار می کند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما