ساخت و ساز بلند در تهران رها شد

[ad_1]

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در پی صدور پروانه های بلند ساختمانی از زمستان سال 94، مکان و ضوابط و مقررات احداث ساختمان های بلند در شهر تهران را تصویب کرد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به شهردار و استاندار تهران برای تصویب ساختمان های بلندمرتبه در محدوده تهران به شهردار و استاندار تهران ابلاغ شد. . تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران.

متن این نامه به شرح زیر است.

کمیته تنظیم مقررات، لوایح و سیاست (کمیته فنی شماره 4) شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه 15 خرداد 1400 پیرو مصوبه شماره 616 مورخ 26 بهمن 1394 کمیسیون ماده 5 تهران و بر اساس 15 می 1400 دقیقه از تخصصی. ساخت ساختمان های بلند در داخل شهر تهران، کنترل ساخت و ساز، کنترل گسترش افقی شهر، کاربری بهینه، ایجاد ارزش اضافی در ناکارآمدی. امکان حفظ سازه ها، پارک ها و فضای سبز شهری، جلوگیری از پراکندگی سطح بالا در سطح شهر و هدایت به محورهای سطح بالا و پهنه های مناسب با رویکرد شهرسازی و «ساختمان ها و بندهای شهرهای ایران مصوب آذرماه شورای عالی». 1395 بر اساس ضوابط عمومی احداث ساختمان های بلند.” 5 ضوابط مصوب کمیسیون در قالب دو سند تصویب محورهای مجاز برای احداث ساختمان های بلند “و” ضوابط و مقررات احداث ساختمان در پهنه ها و محورهای مجاز” با تاکید بر موارد زیر:

با این مصوبه به شهرداری های تهران و کمیسیون ماده 5 اجازه رسیدگی به موارد مغایر با مستندات فوق داده نخواهد شد و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران حسب مورد تعیین می شود.

1. رعایت تراکم مصوب طرح تفصیلی در تمامی پهنه ها و محورهای ساختمانی با کیفیت بالا الزامی است.

توجه: افزایش تراکم تا 500 درصد تراکم سطح مجاز تنها در چارچوب سامانه انتقال حقوق انتقال (TDR) امکان پذیر است.

2. ایستگاه‌های راه‌آهن شهری بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل شهری مورد مطالعه قرار گرفته و ایستگاه‌های قابل تبدیل به TOD با ظرفیت ارتفاعی مجدد مورد بازرسی قرار گرفته و پس از تصویب دبیرخانه شورای عالی شهرسازی، ایستگاه‌های راه‌آهن در زمین گنجانده شوند. . نقشه با ظرفیت بالا

3. بر اساس بند 3 مصوبه «اصلاح ضوابط عمومی نصب بناهای بلند در شهرهای ایران»، جزئیات نحوه، تراکم و اشغال ساختمان در کمیسیون ماده 5 بررسی و تصمیم گیری می شود.

4. پادگان های داخل محدوده شهر برای کاربری نظامی راه اندازی می شود و در صورت اجرای قانون فروش و واگذاری پادگان ها و سایر اماکن نیروهای مسلح در خارج از شهر، پیشنهاد احداث ساختمان های بلند ارائه می شود. شورای عالی برای تصویب. شهرسازی و معماری ایران را معرفی کنید.

5. در اراضی به مساحت یک هکتار و بیشتر، در مناطقی که دارای محدودیت یا ممنوعیت بلندمرتبه سازی هستند، تعداد طبقات را افزایش داده و تا 15 طبقه در بلوک های شهری و در صورت عدم تامین آن اشغال نمایند. سقف تراکم رعایت شده است.

مراحل صدور احضاریه و دستورات انعکاس و اقدام متعاقباً اعلام خواهد شد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما