سازمان ثبت احوال موظف به ارائه خدمات جهت اطلاع رسانی تغییرات هویتی افراد بود

[ad_1]

بر اساس تصمیم کارگروه تعامل دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال موظف به راه اندازی سرویسی در مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اطلاع رسانی به ارائه دهندگان خدمات در خصوص تغییر هویت افراد شد. این دستور برای جلوگیری از فساد و جعل صادر شده است.

بیست و ششمین جلسه کارگروه تعامل دولت الکترونیک با حضور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگان ارائه دهندگان خدمات الکترونیکی کشور در وزارت ارتباطات برگزار شد. بر اساس مصوبه این جلسه، موظف به ارائه به سازمان ثبت احوال کشور برای جلوگیری از فساد و جعل هویت در مشخصات اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی شد.

بر این اساس، سازمان ثبت احوال موظف شد با راه اندازی سرویسی در مرکز ملی تبادل اطلاعات، تغییرات هویتی افراد را به اطلاع ارائه دهندگان خدمات برساند. این دستگاه ها باید همزمان با ثبت تغییرات پروفایل در پایگاه هویت ایرانیان بدون ارائه اطلاعات تغییر هویت یا اطلاعات هویتی، از تغییر هویت مطلع شوند.

ارائه دهندگان خدمات دولت الکترونیک نیز موظف شدند ارائه خدمات به افرادی را که اطلاعات هویتی اصلی یا استاندارد زندگی آنها تغییر کرده است، متوقف کنند. بر این اساس استقرار خدمات این دستگاه ها در مرکز ملی تبادل اطلاعات منوط به بررسی مجدد و اعتبارسنجی با روش های سازمان ثبت احوال شد.

بر اساس این مصوبه، دستگاه های خدمات رسان نیز موظف به بررسی مجدد و احراز هویت (کد ملی) افراد برای حل و فصل و احراز ارائه خدمات هستند. همچنین مقرر شد سرویس انتشار کد ملی و تاریخ تغییر جزئیات به صورت روزانه منتشر شود و دستگاه های دولتی برای ارائه خدمات خود این اطلاعات را مجدد بررسی و تایید کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا مرکز ملی مبادلات سلامت و وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر امکان دسترسی به برخی خدمات را برای انجمن بیمه سلامت ایران فراهم کنند.

همچنین مقرر شد به منظور تسریع در ایجاد پنجره واحد و بانک اطلاعاتی مشترک بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان معاملات مالیاتی، فهرستی از اقلام داده پنجره واحد و بانک اطلاعاتی کلی توسط سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود. همکاری با سازمان امور مالیاتی. ایجاد قابلیت همکاری دولت الکترونیک

در این جلسه اصول حاکم بر استانداردهای خدمات دولت الکترونیک برای ارائه خدمات کارآمد و کارآمد دولت الکترونیک برای عملیات اجرایی دستگاه اجرایی و ذینفعان مورد توافق قرار گرفت.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما