سازمان های اطلاعاتی آمریکا نسبت به تلاش دیگر روسیه برای استفاده از این حمله به عنوان بهانه هشدار داده اند.

[ad_1]

ویدئو

کپی 🀄

کپی 🀄

روسیه می تواند در هر زمان به اوکراین حمله کند، آمریکا

جک سالیوان مشاور امنیت ملی هشدار داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممکن است قبل از پایان بازی های المپیک زمستانی در پکن، حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد، اما او گفت: پوتین هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است.

“ما در پنجره ای هستیم که هر زمانی که ولادیمیر پوتین تصمیم بگیرد حمله کند ممکن است شروع شود. من در مورد جزئیات اطلاعات خود اظهار نظر نمی کنم، اما می خواهم واضح بگویم: اینجا المپیک است. ما همه شهروندان آمریکایی را تشویق می کنیم. زندگی در اوکراین فوراً ترک شود. ما می خواهیم در این مورد شفاف باشیم. در هر صورت، ما باید طی 24 تا 48 ساعت آینده بیرون بیاییم. ما نمی توانیم آینده را به وضوح پیش بینی کنیم. ما دقیقا نمی دانیم چه اتفاقی می افتد اما خطر بسیار بزرگتر است و خطر اکنون است این کار شایسته ای است و باید به همین جا ختم شود.” خبرنگار: “آیا ایالات متحده معتقد است که رئیس جمهور – ببخشید – رئیس جمهور پوتین تصمیم گرفته است زیرا PBS NewsHour به تازگی ایالات متحده بر این باور است که پوتین تصمیمی اتخاذ کرده است و طبق گزارش ها، این تصمیم را گرفته است. به ارتش روسیه. آیا این درست است؟ “” گزارشی که شما نقل کردید، که من هنوز آن را ندیده ام، به درستی بیان نمی کند که امروز نظر آمریکا چیست. نظر ما این است که معتقد نیستیم او تصمیم نهایی گرفته یا نمی دانیم که تصمیم نهایی گرفته است و به کسی اطلاعی نداده ایم.

پخش کننده ویدیو در حال class=
جک سالیوان مشاور امنیت ملی هشدار داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممکن است قبل از پایان بازی های المپیک زمستانی در پکن، حمله بزرگی را به اوکراین انجام دهد، اما او گفت: پوتین هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است.اعتباراعتبار …عکس از تایلر هوکس / نیویورک تایمز

پرزیدنت بایدن روز شنبه به ولادیمیر وی. پوتین روسیه هشدار داد که حمله به اوکراین برای روسیه هزینه “تند و شدید” خواهد داشت، وضعیت این کشور را به عنوان یک کشور کاهش می دهد و منجر به یک بحران انسانی عظیم می شود. فشار دیپلماتیک بیشتری بر وی برای کناره گیری از قدرت وارد کرده اند. پوتین با حمله به جلو می رود.

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. یک مقام ارشد امنیت ملی که بلافاصله پس از این تماس به خبرنگاران توضیح داد، گفت: “هیچ تغییر اساسی در پویایی که در هفته های اخیر به منصه ظهور رسیده است، وجود نداشته است.” پوتین به حضور نظامی خود که عملاً اوکراین را محاصره کرده است، ادامه داده است.

ساعتی پس از این تماس، یک مقام ارشد دولت گفت که وضعیت مانند روز جمعه فوری است، زمانی که جک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور به آمریکایی ها هشدار داد که کشور را در روزهای آینده ترک کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: روس ها به تشکیلات نظامی خود ادامه می دهند. حتی بایدن و آقای به عنوان آقای. پوتین آماده گفتگو است و مقامات آمریکایی ابراز نگرانی کرده اند که آقای پوتین توانسته یک مداخله نظامی بزرگ را آغاز کند.

مقامات به شرط ناشناس ماندن در مورد این تماس صحبت کردند زیرا آنها مجاز به صحبت علنی نبودند.

آقای دستیار سیاست خارجی پوتین، یوری یوشاکوف این تماس را به آقای پوتین توضیح داد. بایدن به‌عنوان «تجار سرمایه‌دار» اما تحت پوشش «هیستری» آمریکا بر سر حمله احتمالی روسیه به اوکراین. روز قبل، دولت بایدن هشدار داده بود که آقای بایدن. پوتین می تواند در هر زمانی حمله کند.

در تماس روز شنبه، آقای بایدن چند پیشنهاد به آقای دکتر داد. پاسخ پوتین به نگرانی‌های امنیتی روسیه در اروپای شرقی، که به طور گسترده در آنچه ایالات متحده در ماه‌های اخیر درباره آن نوشته است، منعکس شده است، “غیرقابل قبول” بوده است. اوشاکوف گفت. او گفت که کرملین آنها را در صورت آماده شدن برای پاسخ سریع به پیشنهادات ایالات متحده در نظر خواهد گرفت و او دوباره تاکید کرد. اظهارات اخیر پوتین مبنی بر اینکه این پیشنهادات خواسته های مهم روسیه را نادیده می گیرد.

این خواسته ها شامل وعده این است که اوکراین هرگز به ناتو نخواهد پیوست.

مقامات کاخ سفید می گویند بایدن در مورد تعدادی از گزینه های دیپلماتیک گفتگو کرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا پوتین متقاعد شده است که این کار را انجام دهد یا خیر.

این دو رهبر از وزارت امور خارجه خواستند تا به همه “تیم اصلی” دیپلمات ها و کارمندان خود به جز یکی از آنها دستور دهد تا سفارت آمریکا در کی یف را ترک کنند، زیرا بیم آن می رود که مسکو به زودی یک حمله بزرگ را آغاز کند.

پنتاگون با انعکاس نگرانی فوری واشنگتن در مورد افزایش روزافزون نظامی روسیه در اطراف همسایه کوچکش، گفت که به طور موقت 160 مربی نظامی آمریکایی را از این کشور اخراج خواهد کرد، جایی که با نیروهای اوکراینی در نزدیکی مرز لهستان کار خواهد کرد.

حتی بایدن و آقای به عنوان آقای. پوتین تلفنی صحبت کرد – و پس از تماس های اوایل این هفته بین دیپلمات های ارشد ایالات متحده و روسیه و وزرای دفاع این کشور – راه حل دیپلماتیک برای بن بست تنگ به نظر می رسید.

مقامات اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند که آقای پوتین آماده بود تا قبل از دستور حمله احتمالی تا پایان بازی های المپیک زمستانی در پکن صبر کند تا متحد کلیدی چین، رئیس جمهور شی جین پینگ، کشته شود. از مخالفت بپرهیزید. اما او می‌گوید در روزهای اخیر، جدول زمانی شروع به جلو رفتن کرده است، سرعتی که مقامات دولت بایدن از روز جمعه علناً به آن اذعان کردند.

ما نشانه‌هایی از تنش‌های روسیه از جمله ورود نیروهای جدید به مرز اوکراین را می‌بینیم». سالیوان روز جمعه به خبرنگاران گفت که این حمله ممکن است «در طول بازی‌های المپیک» آغاز شود که قرار است در فوریه به پایان برسد. 20





مرز با واحدهای روسی

ترانس نیستریا، الف

با حمایت روسیه

منطقه جداسازی

مولداوی

روسیه حمله کرد و

به کریمه پیوست.

از شبه جزیره

اوکراین در سال 2014

تقریبا خط

جدایی اوکراین و

نیروهای تحت حمایت روسیه بسته می شوند

دو استان مجزا

مرز با

واحدهای روسی

روسیه ضمیمه شد.

خامه ای

از شبه جزیره

اوکراین در سال 2014

ترانس نیستریا، الف

با حمایت روسیه

منطقه جداسازی

مولداوی

تقریبا خط

جدایی اوکراین

و با حمایت روسیه

نیروها


مقامات گفتند که ایالات متحده اطلاعاتی را جمع آوری کرده است که روسیه چهارشنبه آینده را به عنوان تاریخ هدف برای شروع هرگونه اقدام نظامی مورد بحث قرار می دهد و احتمال استفاده از یک تاریخ خاص برای گمراه کردن اطلاعات روسیه را تایید کرد. ممکن است بخشی از تلاش برای انتشار باشد.

دولت اوکراین خواستار آرامش است بوی

ایالات متحده از اعزام نیرو برای دفاع از اوکراین خودداری کرده است، اما استقرار خود را در کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا افزایش داده است.

کاخ سفید مشتاق است تا از تکرار تخلیه پر هرج و مرج کارمندان سفارت ایالات متحده از کابل در ماه اوت گذشته، با سقوط افغانستان به دست طالبان جلوگیری کند. کشورهایی از جمله ایالات متحده و بریتانیا، دانمارک، آلمان، ژاپن، لتونی و هلند درخواست‌های فوری برای خروج شهروندان خود از اوکراین صادر کرده‌اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز شنبه تاکید کرد که ارتش آمریکا به همان شیوه ای که سربازان آمریکایی در افغانستان انجام دادند، شهروندان آمریکایی را از اوکراین خارج نمی کند.

روز شنبه، شرکت هواپیمایی اصلی هلند، KLM، به دلیل نگرانی های امنیتی، پروازهای خود به اوکراین را تعطیل کرد.

روسیه کشورهای غربی را به انتشار اطلاعات نادرست در مورد نیات خود متهم کرده است. روز شنبه، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که برخی از دیپلمات های خود را از اوکراین خارج می کند زیرا “به این نتیجه رسیده است که متحدان آمریکایی و بریتانیایی ما از برخی اقدامات نظامی آگاه هستند.”

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما