سرنوشت شگفت انگیز شهرهای نیمکره شمالی در سال 2080

[ad_1]

در رفتن تغییر اقلیم یکی از بحران هایی است که دانشمندان روزانه از آن رونمایی می کنند، اما اکنون یک مطالعه جامع جدید هشدار می دهد که با افزایش دما و نرخ فعلی تغییرات آب و هوایی، شهرهای نیمکره شمالی با تغییرات آب و هوایی مواجه هستند. در کمتر از 60 سال به طرز معجزه آسایی تغییر خواهد کرد.

به گزارش فرارو، ممکن است از پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود داستان هایی در مورد آب و هوای شهر خود شنیده باشیم که اغلب نشان می دهد هوا سرد بوده و باران زیادی می باریده است. البته نسل امروز چنین تغییراتی را درک می کند، زیرا تغییرات آب و هوایی به سرعت محیط زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. این در مورد کل جهان صادق است، اما به نظر می رسد ساکنان نیمکره شمالی کوچکترین هستند.

ما معمولاً تغییرات آب و هوا را بر حسب افزایش دما اندازه گیری می کنیم، اما دانشمندان می گویند که می تواند تغییرات را به روش های دیگری نیز تشخیص دهد که یکی از آنها «تغییر محلی» است. در یک مطالعه در سال 2019، محققان دریافتند که تا سال 2080، شهرهای آمریکای شمالی در درجه اول احساس خواهند کرد که دارای آب و هوای حدود 500 مایلی (800 کیلومتری) هستند. جالب توجه است که داده های این مطالعه بر اساس میانگین نرخ فعلی انتشار کربن است و فرض می شود برای دهه های آینده پایدار باشد، اما این فرضیات ثابت می کند که این پیش بینی ها در ایالات متحده و کانادا انجام شده است که مربوط به 540 شهر است.

از سوی دیگر، این سفر 500 مایلی شهری از اقلیم متفاوت، به گفته دانشمندان، یک جهش تصادفی به هیچ سمتی نخواهد بود، بلکه به ویژه به سمت جنوب خواهد بود. این بدان معنی است که طی 60 سال آینده، تغییرات آب و هوایی در شهرهای نیمکره شمالی به طور قابل توجهی آب و هوای آنها را تغییر خواهد داد، مشابه مناطقی که اکنون در 500 مایلی جنوب آنها قرار دارند، مکان هایی که آب قابل توجهی در آن اتفاق افتاده است. آنها گرم و مرطوب هستند. می توانید این مفهوم را در نقشه اقلیمی آنالوگ مت فیتزپاتریک، یکی از نویسندگان مطالعه در مرکز علوم محیطی دانشگاه مریلند در زیر مشاهده کنید.

سرنوشت شگفت انگیز شهرهای نیمکره شمالی در سال 2080

در واقع، شما می توانید یک نمای کلی مرتبط تر و مبتنی بر مکان از تغییرات آب و هوا در این نقشه پیدا کنید. بر اساس داده‌های موجود در این نقشه، می‌توانید برای مثال ببینید که واشنگتن دی سی در سال 2080 کدام مناطق را با جنوب کنونی خود به اشتراک خواهد گذاشت. در این نقشه می بینیم که آب و هوای این شهر مانند می سی سی پی باتلاقی است. . نیویورک بیشتر شبیه آرکانزاس شمالی خواهد بود و هیوستون بیشتر شبیه مکزیک خواهد بود.

فیتزپاتریک می‌گوید: «ما می‌توانیم از این تکنیک برای تبدیل پیش‌بینی‌های آب‌وهوای آینده به چیزی که می‌توان بهتر تصور کرد، استفاده کرد. این به ما کمک می کند تا پیامدهای آینده تغییرات آب و هوایی را بهتر ارزیابی کنیم و آن را به تجربیات فعلی خود پیوند دهیم. این اولین بار است که معیاری برای چنین تغییری در یک نسل تعیین می‌کنیم و امیدوارم تا آن زمان افرادی باشند که از این داده‌ها برای مقابله با این بحران استفاده کنند.»

با این حال، دانشمندان می گویند که با توجه به نرخ فعلی انتشار کربن، تصور بسیاری از تغییراتی که در حال وقوع هستند، آسان نیست. در این مطالعه، محققان دریافتند که امروزه بسیاری از نقاط آمریکای شمالی در آینده آب و هوای فعلی خود را ندارند. آب و هوای پیش بینی شده برای آینده آنها مانند دیستوپیا (شهر ویران شده) است که قبلاً هرگز با آن روبرو نشده بودیم. نویسندگان در مطالعه خود توضیح می دهند: “برای بسیاری از مناطق شهری، ما یک تفاوت اساسی بین آب و هوای آینده و بهترین آب و هوای آنالوگ مدرن پیدا کردیم، که تاکید می کند تا دهه 1980، بسیاری از شهرها می توانند آب و هوای جدیدی را بدون همتایان فعلی خود تجربه کنند.”

دانشمندان هشدار داده اند که اگر گام های اساسی برای مقابله با بحران آب و هوا برداشته نشود، در آینده نزدیک، نه تنها شهرهای آمریکای شمالی، بلکه تمام شهرهای نیمکره کره شمالی تحت تأثیر آب و هوای فعلی قرار خواهند گرفت. می تواند تا 800 کیلومتر باشد. بسوی جنوب. دیدن امروزه بسیاری از این مکان ها را می توان با ماشین دید، اما بسیاری از آنها مناطق شهری یا مسکونی نیستند که به راحتی بتوان آنها را دید. در واقع جاهایی هستند که نیازهای اولیه سکونت انسان در آنها وجود ندارد. شهرهای ما در نیمکره شمالی مطمئناً تغییرات آب و هوایی را تجربه می کنند، اما این تغییرات آنقدر سریع اتفاق می افتد که نسلی که اکنون متولد می شود، می تواند آن را تجربه کرده و لمس کند. این نتایج در مجله ارتباطات طبیعت منتشر شده است

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما