سریال شرط قسمت هشتم; پایان عشق اولیه

[ad_1]

فراد قسمت هشتم سریال جزیره به نویسندگی علی طالب آبادی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی منوچهر محمدی و امیرحسین حیدری یکشنبه 21 آذر 1393 از شبکه نمایش خانگی پخش شد.
محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور، غرل شاکری، حمیدرضا پگاه، سمیح لاک، بهنام تشکر، کاظم سیاهی، مینا وحید، مهدی احمدی، امیر کاظمی، زهیر یاری، السا فیروز اظهر، دفتر دل شهروزجان، ، امیر مقاره و شادی مختاری بازیگران این سریال هستند. قسمت هفتم سریال از مجموع 27356 رای ثبت شده 93 درصد از بینندگان را به خود اختصاص داد.

خلاصه داستان این قسمت به شرح زیر است.

ارشد باید با یک دوراهی وحشتناک روبرو شود، او باید بین صحرا و جانشینش و دخترش یکی را انتخاب کند. کنار گذاشته شده است…

ارشد با صحرا و امیرحسین ملاقات نمی کند. آنها فکر می کنند که این یک تاخیر یا ناسازگاری ساده است. اما ارشد باید با مسائل پیچیده تر و ناسازگار با سازمان و خانواده اش برخورد کند. ندای پدر کوتاه و واضح و مختصر است: دور بیابان را خط بکش. سالمندان هم همین کار را می کنند. سر خم نمی کند و در مقابل بیابان سرد و بی رحم او را از خود دور می کند و طوری رفتار می کند که راه برگشتی نیست. کویر با چشمان اشکبار حرکت نمی کند و بزرگان آن را ترک می کنند.
کویر با اندوه و افسردگی فراوان جزیره را ترک می کند. ارشد خودش را جمع و جور می کند و وارد بازی می شود. بازی قدرت و تجارت در گروه شاهنگ. کریم شاهنگ یک روح، پیرمرد خردمندی هر از گاهی ظاهر می‌شود و بیت‌هایی از شعر را می‌خواند، چند سطر سخن سنگین می‌گوید و می‌رود. نه نقش او در خانواده مشخص است، نه سازمان و نه سریال. هشت قسمت برعکس شده است و ما هنوز نفهمیده ایم کیست. نویسندگان سریال به روابط پیچیده کاری و خانوادگی از سریال های غیر ایرانی علاقه مند شده اند و بدون ملی کردن شخصیت های سریال، آنها را سوراخ کرده اند.

به این ترتیب، در اوایل گروه زنان، گروه های آنها را در حال راه رفتن، جلسات مخفیانه و نقشه کشیدن دیدیم و احساس کردیم که همه چیز در دست آنهاست و سریال درباره آنهاست. اما در برخی قسمت ها قدرت نمایی به فراموشی سپرده شد و مردان گروه دچار آن شدند.

هیچ کدام از شخصیت های بعد از هشت قسمت، شناسنامه، ویژگی خاص یا آرزوی خاصی در داستان ندارند. این انتشار غیرواقعی کاراکترها باعث مبهم و تحریف اعمال آنها می شود و در نتیجه بازی های بد و دلگیرانه ای به وجود می آید.

این ادعا که جنجال هفته گذشته بر سر سریال جزیره و دیالوگ ویروسی آن ویدیو فراموش شده بود کاملاً دروغ بود. این نه طرحی از سوی برخی برای حمله به مجموعه ویدیویی است و نه حاصل چرخه معیوب فضای مجازی. این نشان از واکنش و محصول بی کیفیتی است که بینندگان به آن نگاه می کنند. این واکنشی است به بازی بد و غیر قابل قبول میترا حجار در یک پلان و کل سریال در چند ثانیه راه اندازی شد. البته فقط دوستان نیستند که بد بازی می کنند. بازیگران سریال در بد بودن با هم رقابت می کنند و با هم کتک می زنند و طنز داستان همان چیزی است که امیر مکاره را مقبول ترین می کند.

تقصیر این هنرمندان هم نیست. آنها قطعا در مورد نقش خود در داستان سردرگم تر از سریال هایی هستند که ما تماشا می کنیم. کارگردان در این راه کمکی به آن ها نکرده و توجه خود را به زاویه دوربین و دکوپاژ معطوف کرده است. به همین دلیل است که نابازیگر سریال با همت و احتمالاً اشتیاق خودش جلوی دوربین می آید و به نظر می رسد بیشتر از بازیگران اطرافش می فهمد.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما