سقوط آزاد بیت کوین

[ad_1]

بیت کوین اکنون حدود 20000 قیمت دارد که بسیار بالاتر از اوج 69000 در نوامبر امسال است. بیت کوین که در روزهای اخیر سعی در شکستن مقاومت 52000 دلاری داشت، در نهایت تا سه شنبه شب تا چهارشنبه به وقت تهران از 50000 دلار به 47000 دلار سقوط کرد.

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، پس از سقوط 🔰، قیمت بازار ارزهای دیجیتال نیز کاهش یافت و به عنوان مثال اتریوم از 4000 دلار به 3700 دلار کاهش یافت. بازار طلا نیز به شدت کاهش یافت. طلا که روز سه شنبه در حدود 8 1818 در هر اونس معامله شد، نتوانست از مقاومت 1820 عبور کند و به 1796 در هر اونس سقوط کرد.

در آخرین روزهای سال 2021، گاوها و خرس ها در حال حاضر در تمام بازارهای مالی مشغول هستند. کلمه گاو به خریداران و کلمه خرس به فروشندگان در بازار اشاره دارد. چنین تعبیری از کلمه به حرکات طبیعی این حیوانات برمی گردد. هنگام حمله، گاوهای وحشی سر خود را بالا و پایین می برند تا به دشمنان خود آسیب برسانند. خرس ها نیز هنگام حمله با پنجه های خود به دشمن ضربه می زنند. در ادبیات بازار مالی، از این دو اصطلاح برای خریدار و فروشنده نیز استفاده می شود. از آنجایی که خریداران بازار را از پایین به بالا حرکت می دهند، به آنها گاو می گویند و به فروشندگانی که فروش آنها باعث کاهش قیمت ها از بالا به پایین می شود، خرس می گویند. به همین دلیل بازار گاوی را بازار گاوی و بازار نزولی را بازار خرسی می نامند.

بازار طلا که به تازگی از مقاومت 1800 عبور کرده بود و بسیاری معتقد بودند مقاومت شکسته شده است، در نهایت در برابر مقاومت 1820 تسلیم شد و از ساعت 16:00 روز سه شنبه با فشار فروش گسترده مواجه شد. بسیاری امیدوارند تا زمانی که برنامه خرید دارایی فدرال رزرو آمریکا ادامه دارد، روند میان مدت طلا به رشد خود ادامه دهد. فدرال رزرو در آخرین نشست خود اعلام کرد که برنامه بازخرید دارایی های خود را تسریع خواهد کرد تا سیاست های تورمی به زودی منقضی شود و بتواند برنامه ضد تورمی خود را آغاز کند. به گفته این سازمان، برنامه بازخرید در مارس سال آینده به پایان می رسد. پس از آن، نرخ بهره برای سه دوره افزایش می یابد.

در بازار ارزهای دیجیتال، اگرچه بیت کوین از نوامبر روند کاهشی داشته است و همانطور که قبلاً ذکر شد، 20000 دلار از 69 دلار به 49000 دلار کاهش یافت، اما سرمایه گذاران بلندمدت اقدام زیادی برای فروش انجام ندادند. بر اساس داده های شبکه بلاک چین بیت کوین، دارایی های سرمایه گذاران بلندمدت بیت کوین از نوامبر تا کنون تنها 0.1 میلیون کاهش یافته است، از 13.4 میلیون بیت کوین به 13.3 میلیون بیت کوین. به گفته تحلیلگران Glassnode، چنین رفتاری در بازارهای نزولی کوتاه مدت بیت کوین مشهود است.

در این صورت سرمایه گذاران بلندمدت چیز زیادی برای فروش نخواهند داشت و کاهش قیمت ها در این مرحله به دلیل فروش فروشندگان ترسو به خریداران است که قابل اعتمادتر هستند و افق های بلندمدتی را برای خود ترسیم می کنند. وب سایت Glassnode سرمایه گذارانی را شناسایی می کند که دارایی های خود را به عنوان سرمایه گذاران بلندمدت برای بیش از 155 روز نگهداری می کنند.

داده های شبکه همچنین نشان می دهد که در طول رکود اخیر، سرمایه گذاران بلندمدت 1.8 میلیون بیت کوین دیگر به دارایی های خود اضافه کردند. این داده ها همچنین نشان می دهد که 23 درصد از کل عرضه 21 میلیون بیت کوین به مدت 5 سال جابه جا نشده است و در کیف پول سرمایه گذار بلندمدت بی تأثیر باقی مانده است.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما