سهامداران خرد بورس در حال جوشیدن هستند!

[ad_1]

آرمان ملی: روند معاملات در بازار سهام در دو هفته اخیر با نوسانات شدیدی همراه بوده و در این بین استقبال از نمادهای کوچک بازار افزایش یافته است. بنابراین در چند روز اخیر شاخص کل از روند نزولی منصرف شده و برعکس شاخص کل بر روی استاندارد یکنواختی مثبت باقی مانده است.

با این حال بسیاری از فعالان، تخلفات قانونی را در فروش آبشاری که سر و صدایی در بین سهامداران ایجاد کرده است، مقصر می دانند. به طور دقیق تر، بسیاری از معامله گران معتقدند که برخی از نهادهای حقوقی اجازه ادامه روند صعودی سهم بازار را نمی دهند و نوسانات و دفاتر بی شمار به لعنت بورس تبدیل شده است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که وزیر اقتصاد چند روز پیش اعلام کرده بود که اگر شرایطی برای صندوق دیگری وجود داشته باشد، تا پایان سال ارائه می شود. تاکنون هیچ کس نتوانسته است راه حل کامل را ارسال کند، که عجیب نیست.

جوشان سهامداران خرد!

بازار سرمایه چند هفته ای است که نوسانات زیادی را پشت سر می گذارد و با وجود کاهش شدید 30 درصدی شاخص کل، علیرغم انتظار برای بهبود وضعیت، برخی عوامل باز هم سهامداران را متضرر کرده است، به عبارتی بی اعتمادی و بی نظمی های اولیه ناشی از آن. دوباره ظاهر شد و تحلیلگران روند فعلی و عوامل مختلف را در نوسانات بازار سهام در نظر گرفتند.

تامین صف خرید تا آخرین دانه

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که راه‌حل‌های مربوط به لوایح FATF، لایحه بودجه ۱۴۰۰، نرخ سود، قیمت ارز و بازارهای موازی را می‌توان از مهم‌ترین عوامل نوسانات کلی شاخص و موقعیت‌یابی در محدوده فعلی دانست.

به بیان ساده، شرایط مبهم اقتصادی آینده مهمترین عامل سردرگمی بازار سرمایه است. نکته بسیار مهم دیگر این است که بسیاری از افراد و سهامداران انگشت اتهام را به سمت فعالان بازار و اشخاص حقوقی به ویژه در معاملات تابلوهای بزرگ بازار نشانه رفته و ادعا می کنند که برای خرید صف ایجاد می کنند و تا آخرین لحظه برای شروع یک اقدام اقدام می کنند. روند مثبت عرضه می کنند و این می تواند موج منفی را در بازار ایجاد کند.

به عبارت دقیق‌تر، و همانطور که قبلاً بارها در گزارش‌های متعدد ذکر شد، ممکن است برخی از نشانه‌های اصلی بازار مورد توجه اکثر معامله‌گران قرار گیرد و به‌عنوان پایه اصلی جریان‌های تجاری تلقی شوند، اما توجه داشته باشیم که برخی از اشخاص حقوقی این مورد را ندارند. یک روز پس از فرصت خرید و استقبال از سهام توسط معامله گران، روز بعد آنها شروع به فروش ردیف هایی با پیشنهادات هنگفت می کنند و در واقع مانند سوختن به آتش سوزی باورنکردنی در بازار است!

در عین حال طی چند روز اخیر بارها و بارها متوجه واقعی نبودن خطوط فروش در برخی از نمادها شده و همین عامل سر و صدای زیادی را در بین بسیاری از سهامداران به وجود آورده است. به عنوان مثال، در چند روز اخیر بیش از یک میلیون صف فروش تشکیل شده است، یک پرداخت به ازای هر سهم و میزان صف های فروش به شدت کاهش یافته است!

از سوی دیگر وضعیت و جهت گیری بازار در چند وقت اخیر به گونه ای بوده است که استقبال از سهام خرد افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از کارگران معتقدند طی دو هفته اخیر برخی افراد غیرحرفه ای از برخی سهامداران حقوقی در بازار سنگین وارد شده اند. تغییرات در فروش و قوانین به دلیل رفتار حرفه ای و تداخل در قیمت گذاری به ویژه در بازار فولاد، سهامداران را مجبور به بی اعتمادی به سهام شرکت های بزرگ و سرمایه گذاری در سهام شرکت های کوچک کرده است.

ماه هاست که بسیاری از سهامداران و فعالان بازار از این مسائل و نوسانات بیشمار کتاب گلایه دارند و متاسفانه این وضعیت همچنان بر بازار سرمایه تاثیرگذار است. اگرچه وظیفه بازاریاب این است که در شرایط نامطلوب از سهام محافظت کند و به دلیل موجهی آن را بخرد و مقداری از آن را با قیمت بالاتر بفروشد، اما این که در تمام روز شاهد مقداری فروش هستیم، قطعاً از رشد سهام جلوگیری می کند. با توجه به و در عین حال، سهامداران خرد – مدیران بازار که به خرید و فروش نگاه می کنند، با ترس و لرز سعی می کنند پول خود را از بازار خارج کنند.

لازم به ذکر است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عامل کلیدی در بورس در حال حاضر خطر سقوط مجدد را به همراه نخواهد داشت، با این حال لازم است رگولاتورها نسبت به برخی تخلفات و از سوی دیگر و دوری از با هیجان خرید و فروش سهام، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی بازار به شرکت‌های کوچک علاقه‌مند شود و می‌توان انتظار داشت که پول به سمت نشانه‌های بزرگ و اساسی حرکت کند.

تا پایان سال یک صندوق دیگر فراهم کنید!

گفتنی است فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی چند روز پیش تاکید کرده بود که در حال تسریع در انتقال مالکیت و مدیریت شرکت های دولتی در لیست واگذاری هستیم. بخش خصوصی و افراد، در صورت فراهم شدن شرایط «صندوق داروم» تا پایان سال.

این در حالی است که ریزش شدید بورس از مردادماه امسال آغاز شد که با انحراف، اختلاف نظر و اخبار ضد و نقیض در خصوص واگذاری صندوق های «پالایشی» همراه شد. شایان ذکر است که این صندوق تنها یک روز از بازگشایی خود بازگشته و ارزش آن به کمتر از نرخ عرضه رسیده است و خریدارانی که نزدیک به دو ماه و نیم است که پول آنها بلوکه شده است متحمل زیان هنگفتی شده اند.

فعالان بازار، بازاریابی را یکی از دلایل کمبود بودجه می دانند و درک می کنند که اگر دولت بخواهد باقی مانده سهام گروه بانکی و بیمه ای را عرضه کند، باید شرایطی را برای بازگشت اعتماد ایجاد کند، در غیر این صورت سایر مردم. . برای خرید این بودجه های دولتی پول اختصاص دهید!

تصمیم جدید برای حمایت از سهامداران خرد

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران اخیرا متنی را در توییتر منتشر کرده است که در آن برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه، بیشتر نمادها برای کمک به سهامداران خرد اعمال شده و باید در آینده به حد نصاب معاملات بلوکی برسد. فاز. دستور کار کاهش یافته، بازاریابی دارایی های مالی آنهاست. علی صحرایی گفت: در این صورت اشخاص حقوقی نمی توانند بیش از مقدار مشخصی بفروشند و باید مشتری خود را در بازار بلوک پیدا کنند.

وی افزود: گاهی اوقات مردم در بازار خوش بین هستند و بر اساس تحلیل ها و توصیه های اولیه اقدام به خرید سهام می کنند اما ناگهان دستمزد شروع به فروش می کند و باعث ترس می شود. به این ترتیب سایه ترس از بازار محو می شود. با این حال، بازیکنان بزرگ به طور کلی با هوش شرکتی آشنا هستند.

وی گفت: روش شناسی بررسی شده و با به اشتراک گذاشتن این موضوع نظر همه را جمع آوری کرده و با رایزنی جمعی انجام خواهیم داد. صحرایی گفت: البته مدیر بازار از این قاعده مستثنی است. به عنوان مثال، حقوقی نمی تواند بیش از یک درصد از میانگین تراکنش در سه ماهه آخر را بفروشد. البته ما در حال بررسی استفاده از اصل شست هستیم.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما